Final Fantasy VII Rebirth

Robot
Final Fantasy VII Rebirth

Orosmoln har funnits kring riktningen för nygamla Final Fantasy VII. Nu skingras alla.

#final-fantasy-vii-rebirth, #square-enix


Medlem

Längtar något aå ofantligt mycket! Suger bara att man får vänta förhoppningsvis bara någon månad tills dom släpper det till pc!

Medlem

Ska bli spännande att testa när det släpps på PC

Däremot har jag inte ens börjat på första delen ännu 😅

Medlem

asså, f*n vill verkligen inte ha en ps5, är rea på slim disc nu också


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Tack för en bra recension. Har spelat första delen i demon, vet inte om jag vill fortsätta längre och bara njuta av spelet i sin helhet.
Fick nyligen ett mail av Spelbutiken att det kommer skickas ut ett par dagar innan release (Deluxe).

Skrivet av Verdurakh:

asså, f*n vill verkligen inte ha en ps5, är rea på slim disc nu också

Medlem

93 på Metacritic efter 94 recensioner.

Medlem

Då är det bara att vänta på en playthrough (no commentary, ofc) dyker upp på Youtube :). Det är som en film.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Tack för en bra recension. Har spelat första delen i demon, vet inte om jag vill fortsätta längre.
Fick nyligen ett mail av Spelbutiken att det kommer skickas ut ett par dagar innan release (Deluxe).

https://c.tenor.com/SD-5sdtUX8QAAAAC/tenor.gif

😂


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skribent

Jag undrar ju lite om de pudlade på "ödestematiken"? Det togs ju inte emot speciellt bra så skulle inte förvåna mig om den var tänkt att ha mer impact, men att de har ändrat om det mellan delarna just för kritiken?


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem

@Loevet

Körde du demot? Många klagade på att prestandaläget var väldigt suddigt och skuggorna riktigt kassa. Detta skulle fixas i den andra delen av demot som släpptes igår men har själv inte hunnit testa.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Gen:

@Loevet

Körde du demot? Många klagade på att prestandaläget var väldigt suddigt och skuggorna riktigt kassa. Detta skulle fixas i den andra delen av demot som släpptes igår men har själv inte hunnit testa.

Jag körde aldrig demon eftersom jag höll på med recensionen då. Uppdateringen av demon som skulle fixa det visuella i prestandaläget släpptes till recensionskoden samma dag, men då hade jag redan lämnat in recensionen. Snabbtestade dock uppdateringen igår och det tidiga intrycket var att det hade blivit bättre, men det baserades på kanske 40 minuters spelande så jag skulle nog behöva köra lite mer för att säga om det är en markant förbättring.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag undrar ju lite om de pudlade på "ödestematiken"? Det togs ju inte emot speciellt bra så skulle inte förvåna mig om den var tänkt att ha mer impact, men att de har ändrat om det mellan delarna just för kritiken?

Jag skulle tro att de filar på manus mellan trilogidelarna, men att stommen är satt sedan länge (åtminstone hoppas jag det, vill inte ha repris på Disneys avslutande Skywalker-trilogi här 😏).

Kan inte bli mer konkret av spoiler-skäl, men sättet som de hanterar ödesfrågan på och avslutningen ger i alla fall mig en god känsla för att de faktiskt kan knyta ihop säcken på ett sätt som är nytt men ändå inte förstör eller förtar från originalupplevelsen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Sphere of No Form:

Tack för en bra recension. Har spelat första delen i demon, vet inte om jag vill fortsätta längre och bara njuta av spelet i sin helhet.
Fick nyligen ett mail av Spelbutiken att det kommer skickas ut ett par dagar innan release (Deluxe).

https://c.tenor.com/SD-5sdtUX8QAAAAC/tenor.gif

Hade inte jag recenserat det hade jag nog tänkt likadant, gå in med så lite speltid som möjligt och bara gräva ned mig i det fullständigt. Jag hade ju förhandsspelat det några veckor innan, men då hann jag bara få en liten känsla för förbättringarna. Var väldigt trevligt att helhetsupplevelsen var ännu bättre än jag hade på känn efter förhandstitten 🙂


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Skribent
Skrivet av Loevet:

Jag skulle tro att de filar på manus mellan trilogidelarna, men att stommen är satt sedan länge (åtminstone hoppas jag det, vill inte ha repris på Disneys avslutande Skywalker-trilogi här 😏).

Kan inte bli mer konkret av spoiler-skäl, men sättet som de hanterar ödesfrågan på och avslutningen ger i alla fall mig en god känsla för att de faktiskt kan knyta ihop säcken på ett sätt som är nytt men ändå inte förstör eller förtar från originalupplevelsen.

Samtidigt är det ju ganska lätt att ta till sig kritiken, spela ned ödesgrejen och gå tillbaka till originalet-storyn. Den styrkan hade ju inte SW-filmerna.

Men bra att höra att det funkar i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Grymt! Var lite orolig att dom inte skulle få till den här delen faktiskt. Måste ta och köra klart första spelet men det är så många andra spel som stjäl min uppmärksamhet.

Medlem

Vad kul med tidig recension till skillnad från många andra av dagens titlar.
Tack för en trevlig lässtund.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av jeppe109:

Vad kul med tidig recension till skillnad från många andra av dagens titlar.
Tack för en trevlig lässtund.

Kul att den uppskattades! Vi fick faktiskt också gott om tid till att recensionsspela det, var skönt att inte behöva stressa med vare sig handlingen eller allt sidomaterial.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Jag är ledig 1 mars (tog ledigt), hoppas långhelgen räcker. 😍

Medlem
Skrivet av norrby89:

Längtar något aå ofantligt mycket! Suger bara att man får vänta förhoppningsvis bara någon månad tills dom släpper det till pc!

Tror du får vänta mer än månad, skulle tippa på 1 år.

Medlem

Underbart att det lever upp till förväntningarna. Beställde FFVII Remake Intergrade och hoppas den anländer imorgon, sedan ska jag sätta tänderna i detta!

Medlem

Jag orkar inte vänta en dag till! Jag får en känsla av att det här spelet nästan kan kunna ge mig en lika stor upplevelse som originalet gjorde 1997.

Medlem

Låter magiskt. Jag är så sjukt sugen, men efter DF:s video så har jag till slut bestämt mig för att vänta på PC-releasen. Att spela Remake i låst 4K120 på PC var game-changing även jämfört med den PS5-patchade versionen, och efter att ha sett Rebirths bekymmer med texturer, lågpoly assets, lågupplösta skuggor med låg draw distance och 1152p i Performance Mode så... ja, det håller inte riktigt.

Men jag är hoppfull om att väntan på PC-släppet inte blir lika lång den här gången.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Arzei:

Låter magiskt. Jag är så sjukt sugen, men efter DF:s video så har jag till slut bestämt mig för att vänta på PC-releasen. Att spela Remake i låst 4K120 på PC var game-changing även jämfört med den PS5-patchade versionen, och efter att ha sett Rebirths bekymmer med texturer, lågpoly assets, lågupplösta skuggor med låg draw distance och 1152p i Performance Mode så... ja, det håller inte riktigt.

Men jag är hoppfull om att väntan på PC-släppet inte blir lika lång den här gången.

Med tanke på hur länge vi får vänta på den avslutande delen kan du nog utan problem invänta PC-releasen och njuta till fullo 🙂 Jag spelade igenom Rebirth huvudsakligen i grafikläget och där hade jag inga problem med det visuella, men jag är å andra sidan inte alls känslig för 30 fps om det bara är stabilt (vilket det trevligt nog är i Rebirth).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Tyckte orignalet var bra men inte så fantastisk som de flesta andra. Framför allt klickade aldrig Cloud för mig.
Remake del 1 var därför en stor, och positiv, överraskning. 5 av 5! Pch det ger jag sällan ut. Enda jag ogillade var lite "filler quests". Men alla karaktärer var så... fina. T.o.m. Cloud!

När jag väl skaffar ett PS5 lär det här bli bland det första jag spelar. Hype!

Medlem

"Avslutande boss-bonanza (igen)". Oof, hade hoppats på en nedtoning av detta i Rebirth, detta tillsammans med den väääldigt mjuka bilden i prestandaläget får mig att seriöst fundera på att avboka min Deluxe Edition och spela något annat istället till dess DD2 kommer.
Är rädd att jag kommer känna mig lika besviken på spelet efter de sista 2 timmarna som jag gjorde efter Remake när jag ser uttrycket "boss-bonanza", detta då Remake kändes mer som Kingdom Hearts (en serie jag fullkomligt avskyr) än Final Fantasy i slutet.

Medlem
Skrivet av meanh:

"Avslutande boss-bonanza (igen)". Oof, hade hoppats på en nedtoning av detta i Rebirth, detta tillsammans med den väääldigt mjuka bilden i prestandaläget får mig att seriöst fundera på att avboka min Deluxe Edition och spela något annat istället till dess DD2 kommer.
Är rädd att jag kommer känna mig lika besviken på spelet efter de sista 2 timmarna som jag gjorde efter Remake när jag ser uttrycket "boss-bonanza", detta då Remake kändes mer som Kingdom Hearts (en serie jag fullkomligt avskyr) än Final Fantasy i slutet.

Den mjuka bilden i prestandaläget har förbättrats något i uppdaterigen som kom igår. Testa demot igen om du tycker det känns ok.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av meanh:

"Avslutande boss-bonanza (igen)". Oof, hade hoppats på en nedtoning av detta i Rebirth, detta tillsammans med den väääldigt mjuka bilden i prestandaläget får mig att seriöst fundera på att avboka min Deluxe Edition och spela något annat istället till dess DD2 kommer.
Är rädd att jag kommer känna mig lika besviken på spelet efter de sista 2 timmarna som jag gjorde efter Remake när jag ser uttrycket "boss-bonanza", detta då Remake kändes mer som Kingdom Hearts (en serie jag fullkomligt avskyr) än Final Fantasy i slutet.

Jag ska dock poängtera att Remake var värre sett till boss-bonanza i slutet. Rebirth är inte riktigt lika illa, men det är på en större skala än jag hade hoppats på. Less is more är ett koncept som utvecklare av moderna jrpg:s gärna får ta till sig. Det är väl viljan att göra slutet mer bombastiskt och minnesvärt som gör att de ska kasta in en drös storslagna bossar, men för min del stjälper det snarare än hjälper.

Men som sagt, inte lika illa som Remake, så du skulle kanske inte få lika mycket Kingdom Hearts-känsla i Rebirth 🙂


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Nice. Nu är det bara vänta på sista delen så kan man ge sig på äventyret.

Tor
Medlem

Suget är stort nu asså men det går ju ingenstans. Ser fram emot att sätta tänderna i detta när pc-porten och eventuellt dlc kommer

Gen
Medlem
Skrivet av Loevet:

Jag körde aldrig demon eftersom jag höll på med recensionen då. Uppdateringen av demon som skulle fixa det visuella i prestandaläget släpptes till recensionskoden samma dag, men då hade jag redan lämnat in recensionen. Snabbtestade dock uppdateringen igår och det tidiga intrycket var att det hade blivit bättre, men det baserades på kanske 40 minuters spelande så jag skulle nog behöva köra lite mer för att säga om det är en markant förbättring.

Tack för svaret. Kikade faktiskt en DF video men det har inte blivit speciellt mycket bättre, snarare annorlunda enligt dem. Däremot håller texturer en jämnare nivå igenom andra delar av spelet än den biten i demot där de går runt i bergen.

Skriv svar