Diskutera – ditt maxpris för PS5 Pro?

Medlem

Om den kan köra bloodborne 60fps så köper jag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Beror på prestandan men kan sträcka mig långt i så fall. Lite tvärtom om hoppet inte blir så stort så skulle jag nog hoppa över den.

Medlem

Skulle inte betala mer för en konsol än vad PS5 kostar. Köpte ingen PS4 Pro heller och klarade mig fint.

Skrivet av Maysay:

Hur har det gott med SSD:n gällande PS5? Var det inte den som var hela grejen när man sålde in enheten? Vem vet PS5 Pro kanske har M2 istället.

PS5 har dock redan plats för M.2 om man vill uppgradera. SSDn gör sitt jobb, om utvecklarna använder den rätt kan det bli väldigt imponerande, men oftast i multiplattformtitlar så är det ingen större skillnad på den och den som Xbox Series använder.

Medlem

Betalar inte en krona över vad PS5 kostar idag. Både PS4 Pro och Xbox One X kostade lika mycket som sina småsyskon gjorde vid release, och Slim-modellerna gick ner i pris. Så ska det även vara denna generation, annars så får det vara.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Betalar inte en krona över vad PS5 kostar idag. Både PS4 Pro och Xbox One X kostade lika mycket som sina småsyskon gjorde vid release, och Slim-modellerna gick ner i pris. Så ska det även vara denna generation, annars så får det vara.

Haha, ditt inlägg passar sjukt bra med ditt nick


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

Jag förväntar mig typ 8 papp (dvs 7 990 i butik) och jag tror att försäljningen kommer bli väldigt svag om man går över den summan. Jag har nyligen köpt en PS5 och har noll planer på att skaffa en Pro om jag inte fick den för min redan inköpta konsol + max en tusenlapp i mellanskillnad. Jag tror inte en Pro-modell kommer sälja bra heller, om nu någon undrar.

Medlem

Det är bara series s som är prisvärd. Jag förstår inte hur ps5 kan sälja så pass bra som den gör.
Eller är det bara i Sverige den och series x är så dyr?

Skrivet av dTexN:

9999kr

Ger det mig 4k 60fps så är det väl fortfarande billigare än ett grafikkort som ger samma prestanda
(har inge koll på vart gränsen för sådan grafikkort ligger på)

Ps5 kommer tyvärr aldrig ge 4k 60. Ps7 kanske 😊

Medlem
Medlem

10.000


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Med prestandan som det ryktas om så kanske 8K.

Men ska jag vara helt ärlig och gå närmare smärtgränsen så kanske det blir 10K.

Blir det en 30 FPS maskin så blir de et kanske inte något köp dock, men det är ju typ inget son pekar på det, snarare tvärt om.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Med prestandan som det ryktas om så kanske 8K.

Men ska jag vara helt ärlig och gå närmare smärtgränsen så kanske det blir 10K.

Blir det en 30 FPS maskin så blir de et kanske inte något köp dock, men det är ju typ inget son pekar på det, snarare tvärt om.

Beror på vilken typ av spel det är om den ska klara 8K 60, spel med enklare grafik som snurrar i 4K 60 idag på PS5 kanske klarar 8K och tex spel liknande Xbox Halo där man springer runt i enkel container miljö skulle klara det men absolut inget tyngre.

Men jag är nöjd om jag slipper välja mellan performance och prestanda i nuvarande AAA spel och då kunna köra 4K 60 alltid


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Ps5 kommer tyvärr aldrig ge 4k 60. Ps7 kanske 😊

Det är helt upp till spelutvecklarna. Du kunde redan förra generationen få spel med 4k 60fps.
Men de som gör spelen väljer att nyttja prestandan på annat sätt. Och tyvärr blir det ofta bildfrekvensen de kompromissar med, gissar på att det är något som få kunder märker av när de ser marknadsföringen.

Max 8500. Inte ett öre över.

Medlem

Jag har 30 kr i kontanter... Och det täcker ingen konsol.. Men runt 10k känns rimligt givet hårdvaran och alla dess användningsområden. Önskar dock att den hade stöd för alla BT-headset på marknaden direkt ur förpackningen. Känns som den missen eventuellt drar ned priset med 20%. Jag har liksom ingen TV och hade isf använt min datorskärm och den har inga inbyggda högtalare.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Max 6.000 kr. På rea ca. 5.000 kr.

Ni som tror på 8.000-9000 kr måste ha rökt på. Kommer inte hända. 🙂

Medlem
Skrivet av Crank:

Beror på vilken typ av spel det är om den ska klara 8K 60, spel med enklare grafik som snurrar i 4K 60 idag på PS5 kanske klarar 8K och tex spel liknande Xbox Halo där man springer runt i enkel container miljö skulle klara det men absolut inget tyngre.

Men jag är nöjd om jag slipper välja mellan performance och prestanda i nuvarande AAA spel och då kunna köra 4K 60 alltid

Vart nog lite fel här. Jag menade 8K Kr är jag ok med.

Men jag kan dock tänka mig att den klarar av enklare spel i 8K60. De som rullar i 4K120 idag borde säkert gå att få upp med vissa optimeringar.
Kanske inte är omöjligt att få upp PS4 kvalité eller lite under det i 8K.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Max 6.000 kr. På rea ca. 5.000 kr.

Ni som tror på 8.000-9000 kr måste ha rökt på. Kommer inte hända. 🙂

Ja, nu ligger väl den "vanliga" ps5 slim med disk på 7489kr och den utan på 6 489kr så verkar väl ändå lite osannolikt att "pro" varianten av konsolen skulle vara markant billigare än nuvarande ps5?

Skrivet av Jaw_B:

Ja, nu ligger väl den "vanliga" ps5 slim med disk på 7489kr och den utan på 6 489kr så verkar väl ändå lite osannolikt att "pro" varianten av konsolen skulle vara markant billigare än nuvarande ps5?

Sony verkar ha sänkt priset (temporärt) på PS5 Slim med skivläsare till ca 6000kr nu.
Nästan alla butiker har samma pris.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12406015

Medlem
Inaktiv
Skrivet av xverminator:

Jag tror GTA 6 blir avgörande i mitt fall, har inte skaffat PS5 än, men tänkte vänta till GTA 6 lanseras.

Skulle jag någon gång få råd att köpa en ny konsol förutom Nintendo’s konsoler så skulle det med GTA 6 också vara ett argument för mig… men då skulle jag köpa en Xbox Series X eftersom Playstation inte har intresserat mig sedan PS3

Medlem

Jag uppgraderade till PS4 Pro på release och jag kommer inte göra detsamma den här generationen såvida det inte blir en otrolig skillnad konsolerna emellan men det känns ju inte speciellt troligt.

Men vad kan förbättras egentligen om man inte ska krångla till för mycket mellan versionerna? Flyt känns ju som prio isåfall och kanske ett till grafikläge? Känns föga intressant för egen del.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Ja, nu ligger väl den "vanliga" ps5 slim med disk på 7489kr och den utan på 6 489kr så verkar väl ändå lite osannolikt att "pro" varianten av konsolen skulle vara markant billigare än nuvarande ps5?

Disk eller disklös.

Vad tror ni Pro blir då? Ska de släppa två versioner eller låsa in den till digital only?
Skulle ni köpa den då om den var utan möjlighet att smälla på en diskläsare?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag uppgraderade till PS4 Pro på release och jag kommer inte göra detsamma den här generationen såvida det inte blir en otrolig skillnad konsolerna emellan men det känns ju inte speciellt troligt.

Men vad kan förbättras egentligen om man inte ska krångla till för mycket mellan versionerna? Flyt känns ju som prio isåfall och kanske ett till grafikläge? Känns föga intressant för egen del.

Grafikläge 30 FPS finns ju redan i många spel så använd den och sedan kör i högre FPS pch upplösning så behövs väldigt lite extra arbete.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Ja, nu ligger väl den "vanliga" ps5 slim med disk på 7489kr och den utan på 6 489kr så verkar väl ändå lite osannolikt att "pro" varianten av konsolen skulle vara markant billigare än nuvarande ps5?

Idag

Medlem
Skrivet av lonian:

Disk eller disklös.

Vad tror ni Pro blir då? Ska de släppa två versioner eller låsa in den till digital only?
Skulle ni köpa den då om den var utan möjlighet att smälla på en diskläsare?

Ingen skivläsare så blir det inget köp.
Den skulle kunna locka med 10x prestandan och jag skulle ändå inte köpa utan skivläsarmöjlighet.

Medlem

Ganska sjukt ändå att man är villig att skaffa en konsol för ett enda spel. Men jag är inget undantag själv... Köpte PS3 för GTA IV... Använder den fortfarande som mediaspelare vilket är ganska coolt ändå, att allt lirar på den fronten. Motorn som skall mata in och ut skivor gick sönder förra året, men skivor har jag ingen användning för.

Kommer sannolikt sälja av lite aktier för att köpa PS5 för GTA VI.. Har inte bestämt mig helt än, kanske orkar vänta på PC release. Räknar med nytt grafikkort runt 2025-2027 också, kommer bli en dyr tidsperiod.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av A1200G:

<Uppladdad bildlänk>

Idag

NetOnNet? Dom jävlarna litar man ju inte på... Fått begagnade produkter med massa gammal utländsk användardata på för nypris flera gånger. De verkar förlita sig på knepiga leverantörer.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

ZF
Medlem
Skrivet av A1200G:

<Uppladdad bildlänk>

Idag

www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstation/playst...

;D

Man måste verkligen lida av allvarlig tryptofobi för att välja den dyrare där.

Medlem
Skrivet av A1200G:

<Uppladdad bildlänk>

Idag

Haha.. märklig prisskillnad mellan digital och med diskläsaren.

Plocka ut skivläsaren, lämna igen och försöka att få återbetalning på den skivlösa.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

1000kr, ja lägga det emellan om jag byter ut mig gamla till Pro. Inte värt o lägga 7000-10000 extra på en till Ps5 om man redan äger en bara för att få några ynka fps.

Skriv svar