Vi besöker Gibaway – ett lyx-LAN för vuxna gamers

Robot
Vi besöker Gibaway – ett lyx-LAN för vuxna gamers

FZ:s Mike Stranéus drog på komfort-LAN:et Red Bull Gibaway och detta är hans berättelse.

#gibaway, #lan


Medlem

Kan säga direkt att det här lockar mig väldigt mycket mer än Dreamhack. VuxenLAN!


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Sjukt imponerande koncept och fint reportage! Älskar att läsa Q&A-intervjuer av den här typen, de är sällsynta godbitar numera.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Låter jättetrevligt! Har inte lanat mycket i mina dagar men har goda minnen från det. Vi hade Kalmar Game Center när jag växte upp, de hade en 20-tal datorer och där spenderade vi mycket tid, man kunde gå dit en lördag och spela några timmar med några vänner, var väldigt enkelt och trevligt.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Sjukt imponerande koncept och fint reportage! Älskar att läsa Q&A-intervjuer av den här typen, de är sällsynta godbitar numera.

Tackar & bockar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Väldigt bra reportage! Kul läsning

Medlem

Nån som vet vad en "biljett" med boende och allt kostade?

Skribent
Skrivet av glottis:

Nån som vet vad en "biljett" med boende och allt kostade?

Jag minns inte exakt, men tror early bird-biljetterna låg på runt 3995 eller 4995 SEK inkl. boende. Men jag kan minns helt fel, så ta mitt påstående med reservation.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag är 58 och har tillsammans med mina kompisar åkt på otaliga Dreamhacks genom åren och lär nog fortsätta med det så länge jag kan trycka ned tangenterna på mitt tangentbord. Jättespännande koncept och bra reportage. Ska bli skoj att följa detta initiativ och kanske få chansen att delta någon gång.

Redaktör
Skrivet av glottis:

Nån som vet vad en "biljett" med boende och allt kostade?

Minns inte vad paket med inträde och boende kostade. Inträdet gick på ca 5 500 ordinarie pris (gaming inklusive dator + skärm, måltider, spa med mera ingick), men som sagts ovan fanns biligare alternativ.


signatur
Medlem
Medlem

Man blev lite sugen själv, enligt kommentar ovan så känns inte ~5500:- så farligt för en myshelg, förhoppningsvis växer det här och att dom då vågar sig lite mer norröver i landet

Medlem

Var där och eventet var verkligen 12/10. Vi var 10 gamla vänner som bor på olika ställen, några har barn eller saknar gamingburk och det kändes som vi åkte 15 år tillbaka! Kan verkligen rekommendera

Medlem
Skrivet av X-me:

Man blev lite sugen själv, enligt kommentar ovan så känns inte ~5500:- så farligt för en myshelg, förhoppningsvis växer det här och att dom då vågar sig lite mer norröver i landet

Vi hade 25% rabatt då vi anmälde oss innan 1 januari om jag inte minns helt fel!

Inaktiv

Hur säkert är nätverket? Kan jag komma med en jobbdator och bilder utan att det kan hackas?

Medlem
Skrivet av anon_341112:

Hur säkert är nätverket? Kan jag komma med en jobbdator och bilder utan att det kan hackas?

Dator fanns där med 3080 kort och 12900 CPU tror ingen tog med sig sin pc men det är en ren gissning:(

Inaktiv

Ja då har de ipn på ett oskyddat nätverk

Medlem

Senaste diskussionen jag såg på internet var över tio år gammal, vad betyder gibba för er? Själv har jag aldrig haft en klar uppfattning om betydelsen.

Medlem

Jättekul med bra reportage!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Senaste diskussionen jag såg på internet var över tio år gammal, vad betyder gibba för er? Själv har jag aldrig haft en klar uppfattning om betydelsen.

Tror InstaGib fanns som spelalternativ i Unreal Tournament, där innebörden var att du dog av en träff. Men kanske minns fel..

Gibba är gejma för mig, med betoning på döda. Gibba Fifa funkar inte. Gibba CS funkar. :- )

1
Skriv svar