Elden Ring: Shadow of the Erdtree släpps 21 juni

Robot
Elden Ring: Shadow of the Erdtree släpps 21 juni
Dex
Medlem

Hype!!! Kommer bli en bra sommar semester

Medlem

Jag tror minsann att ni tagit fel trailer!

Medlem

Herregud, ge mig NU! 21 juni är LÅNGT borta, bah! Musiken! Det här kommer bli bra gott folk!

Nu vet vi att man förmodligen går in i expansionen vid Miquella(som det spekulerats om), frågan är om man gör det efter man klarat spelet eller om man gör det efter man dödat Mohg.

Steamsidan uppe, 40 euro.

"The Shadow of the Erdtree expansion features an all-new story set in the Land of Shadow imbued with mystery, perilous dungeons, and new enemies, weapons and equipment.

Discover uncharted territories, face formidable adversaries, and revel in the satisfying triumph of victory. Dive into the riveting interplay of characters, where drama and intrigue intertwine, that create an immersive experience to savor and enjoy."

https://store.steampowered.com/app/2778580/ELDEN_RING_Shadow_...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av jk78ki:

Jag tror minsann att ni tagit fel trailer!

Baske mig om du inte har rätt! Fixat - tack.


signatur
Medlem

Om dom inte visade allt på en gång så tror jag det blir ett ganska ordentligt DLC 🤩

jag ville verkligen älska elden ring, men jag tyckte det var rätt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Om dom inte visade allt på en gång så tror jag det blir ett ganska ordentligt DLC 🤩

Det är en expansion.

Medlem

Lite fler bilder:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Testpilot

Hype! Blir kul att få mer lore kring Miquella.

Medlem

Mest troligt skall man ta i denna hand och dras in i ägget gissar jag. Så då måste man ta sig in en bit i spelet.

Dom säger även i trailern "Touch the withered arm, and travel to the realm of shadow"


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av vamp:

Det är en expansion.

Dlc expansion, tomato tomato. Betyder väl mer eller mindre samma sak nuförtiden?

Medlem

På steam står det release 20 juni 😅

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Dlc expansion, tomato tomato. Betyder väl mer eller mindre samma sak nuförtiden?

nej? dlc är hästarmor. expansion är blood & wine, phantom liberty, osv.

Medlem
Skrivet av quadratis:

nej? dlc är hästarmor. expansion är blood & wine, phantom liberty, osv.

Phantom Liberty och Blood & Wine är DLC, men det är inte Shadow of the Erdtree?

Edit: Sorry, jag läste ditt inlägg fel. 😃

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Dlc expansion, tomato tomato. Betyder väl mer eller mindre samma sak nuförtiden?

Expansionen säljs även på skiva så då är det väl inte ett dlc?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Expansionen säljs även på skiva så då är det väl inte ett dlc?

Detta är ju bara en ordmärkningslek vid detta laget. Men en expansion är ju nått som expanderar spelet och ett dlc är egentligen bara nått man kan ladda ner till spelet, om det är hästarmor eller ett helt nytt område med tillhörande story spelar ingen roll.

Oavsett, hypen är igång och vi glädjer oss allesammans!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Detta är ju bara en ordmärkningslek vid detta laget. Men en expansion är ju nått som expanderar spelet och ett dlc är egentligen bara nått man kan ladda ner till spelet, om det är hästarmor eller ett helt nytt område med tillhörande story spelar ingen roll.

Oavsett, hypen är igång och vi glädjer oss allesammans!

Håller med!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag orkar inte vara såhär taggad för något så långt bort
Faan vad cool Messmer är, hoppas han är Malenia 2.0


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kände tyvärr inte någon hype alls efter denna trailer, kändes lite för likt originalet sett till både miljö och monster, hade hoppats på något mera efter all tid. Men förhoppningsvis är det bara ett litet team som jobbat på detta och majoriteten på ett nytt spel från dom.

Medlem

Älskar verkligen atmosfären och världsbygget i Elden Ring men oj vad jag insåg att deras spel inte är något för mig när jag väl spelade. Tyvärr:(.

Medlem

Älskar kontrasten mellan bild #5 och resten...

Död!
Spöklikt!
Mer död!
Käftsmäll!
En fridfull ridtur genom en grönskande skog...
Ormskräck någon?!
Dödsbringande missfoster!
Undergång!

Ser för övrigt oerhört lovande ut!

Medlem

BB2 då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Yeay tidigare än jag trodde.

Sitter bara och hoppas på att de inte ökar svårigheten något enormt så man fortfarande kan klara det. 😅

Medlem

YES! Trodde (hoppades) vi skulle få en release redan i vår. Men den som väntar på något gott. Som fanboy(fangubbe skulle passa bättre) till fromsoft är ju detta större än julafton och födelsedag kombinerat.

Medlem

Mer information från legenden själv, Miyazaki.

"Elden Ring Shadow of the Erdtree is FromSoftware's "largest expansion" ever
Miyazaki details George R. R. Martin's involvement."

"As for George Martin's involvement, essentially it is the same as it was with the base game," said Miyazaki. "The DLC Shadow of the Erdtree is based on one part of that original mythos that he penned for us. It's not a brand new mythos that he's written specifically for Shadow of the Erdtree, he has not created something new which informed the design of the DLC. It's simply another part of the original story that we thought fit to tell as a new expansion."

"Ideas for the DLC began to form around the end of Elden Ring's development, as there were remaining ideas that were "clearly not going to fit in" and would make more sense as DLC. Development then began around the time updates and patches for the base game had begun to settle down."

"It takes place in a brand new area of a brand new map, which includes a similar structure to the original game: field areas, legacy dungeons, and other dungeons of varying scale. "In terms of pure surface area, you could think of something larger even than Limgrave in the base game," said Miyazaki."

"FromSoft has also developed its approach to field design. Previously the divide between field and dungeon areas was quite distinct. "This time, we wanted to go more in depth and bring a denser and richer level design, which brings these types of layout together a little more seamlessly," said Miyazaki. "There of course will be large open areas, there of course will be legacy dungeons, but we've also experimented with something a little more in-between these as well to bring a more diverse gameplay experience.""

"Of course, I had to ask Miyazaki if Shadow of the Erdtree will once again include a poisoned swamp."

"In a word, yes," he said. "But this was actually a point of introspection for me after creating the base game. It was only after creating it that I realised I really like to create poisoned swamps. And this was a little place of introspection and reflection for me. So maybe, when players reach the poisoned swamp in the DLC, they will feel a little bit of this retrospection."

https://www.eurogamer.net/elden-ring-shadow-of-the-erdtree-is...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Quake-konnässsör

När det är på 50% rea eller mer så kanske man kan plocka upp det, 40$ för en expansion känns lite mycket. Men hoppas det är roande för er andra vid release

Medlem
Skrivet av almblad:

När det är på 50% rea eller mer så kanske man kan plocka upp det, 40$ för en expansion känns lite mycket. Men hoppas det är roande för er andra vid release

Dock så innehåller denna expansion troligen mer än vad du får i de flesta fullpris-spel för 40£

Medlem
Skrivet av Swayer:

Yeay tidigare än jag trodde.

Sitter bara och hoppas på att de inte ökar svårigheten något enormt så man fortfarande kan klara det. 😅

Det pratas lite om svårighetsgraden i intervjun länkad ovan:

"Expansions for previous FromSoft games are notorious for upping the difficulty - Bloodborne's The Old Hunters especially. Miyazaki stated Shadow of the Erdtree will be on a similar footing to the endgame of Elden Ring, though the general approach to challenge has not changed.

"We wanted to provide these challenging encounters and these menacing threats, and in order to do that, we wanted to give the player a lot of freedom of approach," he said. "We wanted them to feel free in how they choose and when they choose to approach and tackle these hardships."

Miyazaki specifically mentioned the infamous Malenia boss fight - an extremely tough, yet optional battle. "So players who look for that sort of challenge in our games will find a challenge on equal footing in the DLC as well," he said."

Och att dom ska lägga till något mer unikt för progression i expansionen.

"A new element of progression unique to this DLC area has also been implemented, which further heightens player freedom to walk away, level up, and come back later."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av almblad:

När det är på 50% rea eller mer så kanske man kan plocka upp det, 40$ för en expansion känns lite mycket. Men hoppas det är roande för er andra vid release

Lite dyrt kanske men det går inte att vänta för spelet kommer att köpa sig själv det är ingen idé att stå emot. Man får bara sälja sig själv dyrare för att finansiera det 😁
Var det melee combat jag såg i trailen förresten….HYPE

12
Skriv svar