Av någon (Helldivers 2-)anledning har Starship Troopers-populariteten skjutit i höjden

Robot
Av någon (Helldivers 2-)anledning har Starship Troopers-populariteten skjutit i höjden

"Otroligt", konstaterar Arrowhead-vd:n.

#helldivers-2, #starship-troopers


Medlem

Alltid värt att kolla på Starship Troopers.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kungrulle 👌

Medlem

signatur

I drank what?

Redaktör
Ponny

Sällar mig till skaran som älskar filmen. Längesedan nu, men vill minnas att jag tyckte den var gripande!?

Får bli en repris i helgen känner jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Jag såg den faktiskt för en månad sedan (filmen) och den är lika bra som den var när den släpptes. Egentligen borde ju Arrowhead köpt på sig IP:t. Helldivers är ju redan så pass Starship Troopers som det kan bli utan att vara det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Denna filmen och första Inidpendence day vart en av mina absolut häfigaste bioupplevelser som tonåring.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Man borde verkligen se Starship Troopers igen i vuxen ålder. Såg den som åttaåring för ett kvarts sekel sen, och det var en ganska magstark upplevelse.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag såg den faktiskt för en månad sedan (filmen) och den är lika bra som den var när den släpptes. Egentligen borde ju Arrowhead köpt på sig IP:t. Helldivers är ju redan så pass Starship Troopers som det kan bli utan att vara det.

Det var väl Sony som gjorde den första filmen och de har väl möjligen kvar rättigheterna för att göra media baserat på boken.

Jag tror dock inte Arrowhead vill binda fast sig till filmen då det skulle begränsa vad de kan ha med i spelet.

Till skillnad från filmens lågbudgetuppföljare så är Helldivers 2 bra. Starship Troopers 2 kan vara den sämsta uppföljare jag sett. Det är en sådan där uppföljare man upptäcker att den ens existerar av en slump.

Verhoeven har inget flyt med uppföljare till sina filmer. Det finns tydligen en uppföljare till Showgirls som enligt de som sett (bitar av) den mycket sannolikt är gjord med en mobiltelefon.

Första filmen är fantastisk. Står forfarande i filmhyllan.
1997 var ett galet bra år med filmer som Lost Highway, The Fifth Element, Event Horizon och Gattaca.

Skribent
Skrivet av Margy:

Det var väl Sony som gjorde den första filmen och de har väl möjligen kvar rättigheterna för att göra media baserat på boken.

Jag tror dock inte Arrowhead vill binda fast sig till filmen då det skulle begränsa vad de kan ha med i spelet.

Till skillnad från filmens lågbudgetuppföljare så är Helldivers 2 bra. Starship Troopers 2 kan vara den sämsta uppföljare jag sett. Det är en sådan där uppföljare man upptäcker att den ens existerar av en slump.

Verhoeven har inget flyt med uppföljare till sina filmer. Det finns tydligen en uppföljare till Showgirls som enligt de som sett (bitar av) den mycket sannolikt är gjord med en mobiltelefon.

Starship Troopers 2 existerar inte...

Nu har väl inte Verhoeven gjort någon av uppföljarna till sina filmer? Tänker på ST och Robocop, så man kan ju inte direkt klandra honom. Sen är det ju även två filmer som egentligen inte behövde någon uppföljare.

Ja jag tänker kanske att de inte ska sabba Helldivers, men att göra ett ST-spel kan de nog klara av bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

kanske populariteten gör att någon försöker sig på en riktig uppföljare till filmen!

Medlem

Would you like to know more?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sphere of No Form:

Första filmen är fantastisk. Står forfarande i filmhyllan.
1997 var ett galet bra år med filmer som Lost Highway, The Fifth Element, Event Horizon och Gattaca.

FEMTE ELEMENTET! 😍


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Riktigt bra rulle.

Medlem

Fantastisk film som jag ser om då och då. Känns som en odödlig klassiker.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Sphere of No Form:

Första filmen är fantastisk. Står forfarande i filmhyllan.
1997 var ett galet bra år med filmer som Lost Highway, The Fifth Element, Event Horizon och Gattaca.

Anser fortfarande att Event Horizon är en inofficiell DOOM-film.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fantastiskt film. Kul att se den som ung grabb, de var inte rädda för att visa hud i den!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av LancelotSwe:

Fantastiskt film. Kul att se den som ung grabb, de var inte rädda för att visa hud i den!

Är ju en kul historia bakom just duschscenen. Skådisarna hade sagt att de bara spelar in nakna om Paul också var naken. Vilken han gick med på, så han sitter tydlig där bakom kameran helt näck han också


signatur

"Writer and Fighter"

zsm
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Anser fortfarande att Event Horizon är en inofficiell DOOM-film.

Doom? Nej men Warhammer 40k!

WH40k fan theory

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av Johan Lorentzon:

Anser fortfarande att Event Horizon är en inofficiell DOOM-film.

Funderar på att trippeldippa på Event Horizon. Har Collectors's Edition på DVD (se nedan) samt standardutgåvan på Blu-ray men villhöver 4K-utgåvan.

Medlem

Kul. Jag beställde boken (svensk översättning från 1996) igår på måfå.

Medlem

Vänta nu, artikeln säger från plats 109 till 19, men bildkällan säger ju 109 till 45 🤔

Medlem

Blir att köpa Starship Troopers Extermination idag också då jag blev taggad på mer skalbaggs slakt fast i förstapersonsperspektiv.

Skribent
Skrivet av s3ng:

Kul. Jag beställde boken (svensk översättning från 1996) igår på måfå.

Boken skulle jag säga är rätt medioker, mest för att en känns rätt gammal. Filmen har inte heller jättemycket med boken att göra. Egentligen var ju filmen inte tänkt att bli en Starship Troopers-film så det är en väldigt fri tolkning. Dock så är boken ändå kul att läsa i jämförelse.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

lol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det är en fantastisk film! Genial satir och makalösa specialeffekter.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Starship Troopers 2 existerar inte...

Nu har väl inte Verhoeven gjort någon av uppföljarna till sina filmer? Tänker på ST och Robocop, så man kan ju inte direkt klandra honom. Sen är det ju även två filmer som egentligen inte behövde någon uppföljare.

Jag menar bara att han har haft missflyt då ingen kunnat ta vara på den grund han lagt. Robocop 2 var dock okej.

En "riktig" uppföljare eller reboot av Starship Troopers vore trevlig men nu när Sony förvandlar mycket spel-IP till film eller TV så kanske det faktiskt är större chans att vi ser en filmatisering av Helldivers än mer Starship Troopers.

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag menar bara att han har haft missflyt då ingen kunnat ta vara på den grund han lagt. Robocop 2 var dock okej.

En "riktig" uppföljare eller reboot av Starship Troopers vore trevlig men nu när Sony förvandlar mycket spel-IP till film eller TV så kanske det faktiskt är större chans att vi ser en filmatisering av Helldivers än mer Starship Troopers.

Ah ja då hänger jag med! Håller med att Robocop 2 är helt ok, det märks dock att det varit kaos kring manuset. 3an ska vi däremot inte prata om...

Starship Troopers bord bli en serie. Hela formatet passar utmärkt där, varje avsnitt skulle kunna inledas som ett nyhetsinslag om någon händelse. Sen får man se vad som EGENTLIGEN hände.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar