Masahiro Sakurai säger hejdå till Super Smash Bros. Ultimate

Robot
Masahiro Sakurai säger hejdå till Super Smash Bros. Ultimate

Jag fullkomligt älskar den här spelserien. Bäst i couch chaos multiplayer-genren. Otroligt djup och unikt utförande. Referensfest för oss gamla rävar.

Medlem

jippie plastfigurer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Masaniro?

Ja hans okända tvilling!

Fixade, glömde ändra i yttre rubriken


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är så kul när man pratar om japanska spel och alltid pratar om skaparen bakom (inte dom 500 personerna som ritat och kodat allt), det är väldigt sällan det händer i övriga delen av världen. Det är ju skillnad när det är indie och en person som gjort spel.

Medlem

Jag tycker Smash Bros har för många okända karaktärer enligt mig, känner knappt igen hälften.

Från 1999-2008 var det karaktärer i spelserien jag känner bäst igen.

Sen med Wii U och nu Ultimate har det bara sprutat ut av okända rollspels figurer där alla ser nästan identiska och tråkiga ut.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag tycker Smash Bros har för många okända karaktärer enligt mig, känner knappt igen hälften.

Från 1999-2008 var det karaktärer i spelserien jag känner bäst igen.

Sen med Wii U och nu Ultimate har det bara sprutat ut av okända rollspels figurer där alla ser nästan identiska och tråkiga ut.

Att dem är okända för dig betyder ju dock inte att dem är det för alla, bäst att komma ihåg att det är ett Japanskt spel av ett Japanskt företag med en väldigt stor Japansk spelarbas som de flesta vet vilka karaktärerna från spel som Fire Emblem o.s.v. är och att dem är mycket större där.
Sedan är en del från nyare titlar eller IP som anslutits till Nintendos bibliotek som Xenoblade och Arms.

Själv känner jag igen runt 70 av alla spelbara karaktärer i spelet.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag tycker Smash Bros har för många okända karaktärer enligt mig, känner knappt igen hälften.

Från 1999-2008 var det karaktärer i spelserien jag känner bäst igen.

Sen med Wii U och nu Ultimate har det bara sprutat ut av okända rollspels figurer där alla ser nästan identiska och tråkiga ut.

Nu känner jag väl i stort sett alla men håller med om att rollspelskaraktärerna är tråkiga som tusan.

Medlem

Gör ett quiz med alla karaktärerna, så får vi se hur spelkunskapen är över Nintendo-karaktärer!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Om man inte känner igen alla 539 Smash Bros.-figurer från Game & Watch och framåt så förtjänar man inte att få spela Nintendo.

1
Skriv svar