Hipp Hipp Hurra! Metro Exodus fyller 5 år

Robot
Hipp Hipp Hurra! Metro Exodus fyller 5 år
Medlem

5 år, tiden går fort. Köpte spelet förra året men har bara spelat 1 timme, men verkar vara en bra uppföljare.

Medlem

Detta har blivit en av mina favoritspelserier. I dagarna spelade jag till sist igenom DLC-materialet till Exodus, kan varmt rekommendera!
Överlag är inte storyn den bästa, animationer kan stundtals kännas stela och karaktärerna något stereotypisk. Det finns en del "jank", till och med i Exodus. Däremot atmosfären, miljöerna och världsbygget är i en helt egen klass.

Jag höll länge på Exodus i tron om att känslan skulle försvinna i takt med att man gick från tunnlarna, men såhär i efterhand är det den bästa delen hittills. Kommer nog att hoppa VR-titeln men ser fram emot 4:an!

Medlem

Ett av tidernas tristaste spel 😅

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Ett av tidernas tristaste spel 😅

Håller med, det är rövsegt att spela.


signatur

Jätteintressant information.

It's not a lake, it's an ocean

Det klickade inte alls för mig vid första försöket, men jag gav det en andra chans och det är jag glad för. Vilken resa det blev till slut!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det var ett bra spel men öppen spelvärlden i dagsljus tyckte jag ändå företog känslan och kärnan i Metro för mig. För mig passar Metrospelen bäst i trånga tunnlar eller mörker i en tät linjär upplevelse.

Medlem

Rolig gameplay men horribla karaktärer, röstskådespelare och AI. Det har genomsyrat alla 3 spelen, förstår inte att de inte lyckas få rätt på det.

Medlem

Inte spelat Metro spelen men tror jag äger alla 3 som man fått gratis på olika sätt. Både original och remaster(?) varianter.
Ser fram emot VR spelet. Hoppas dom får ihop det på ett bra sätt. Vertigo Games är mest känd för "zombie shooters" i VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Älskar spelserien p.g.a. atmosfären och världen även om skönhetsfläckarna är rätt många och stora. VR intresserar mig inte. Vill hellre har mer av Artiom.

Medlem

Gillade 2033, last light och exodus pga den grymma atmosfären, annars ganska mediokert till spel. Ser fram emot nästa icke-VR Metro.

Medlem

Har försökt att sätta mig in i spelen, det går bara inte. Röstskådisarna är riktigt dåliga, det är även tradigt och segt, Det är förjävla snyggt dock. Det är för mycket Eurojank för min del.

Medlem

Första gången jag körde Exodus gillade jag inte öppna värld konceptet men det växer på en under resans gång.
Dom har verkligen lyckats med känslan i dom olika zonerna och det ger en variation man inte fick i dom tidigare Metro-spelen.
Nu tycker jag Exodus är det bästa i serien och har kört igenom det säkert 5ggr. Typ en gång per år

Skribent
Skrivet av Faustian:

Det var ett bra spel men öppen spelvärlden i dagsljus tyckte jag ändå företog känslan och kärnan i Metro för mig. För mig passar Metrospelen bäst i trånga tunnlar eller mörker i en tät linjär upplevelse.

Håller med, tycker Last Light är bäst i serien. Där får man ju också besöka ytan och se dagsljus, men det är ovanligare och gör att de besöken blir mer speciella.

Med det sagt gillar jag Exodus också, men favoritspelet är Last Light.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har tyvärr inte spelat det själv, och det verkar vara svårt att få tag på till PS5 tyvärr

Medlem

Försökt köra det men det lider av så otroligt mycket mikro-stuttering så att man inte klarar mer än 5 minuter.

Medlem

Älskar Metro spelen. Atmosfären är så sjukt bra. Ett måste är ju att spela med ryska röster annars tappar man känslan.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Har säkert spelat om 2033 och Last Light 4-5 gånger både originella och REDUX.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har tyvärr inte spelat det själv, och det verkar vara svårt att få tag på till PS5 tyvärr

Köp PS4-versionen. De erbjuder gratis uppgradering till PS5-versionen ifall du har skivan i. Enda nackdelen är att du inte får med spelets dlc om du köper vanliga utgåvan. The Two Colonels är fantastisk.

Medlem

Var liiiite besviken på Exodus ändå. Men bra spel oavsett.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Rolig gameplay men horribla karaktärer, röstskådespelare och AI. Det har genomsyrat alla 3 spelen, förstår inte att de inte lyckas få rätt på det.

Skrivet av AblacK:

Har försökt att sätta mig in i spelen, det går bara inte. Röstskådisarna är riktigt dåliga, det är även tradigt och segt, Det är förjävla snyggt dock. Det är för mycket Eurojank för min del.

Rekommenderar att spela med de ryska rösterna och textning!

Gillade verkligen spelen, kunde vara lite klumpigt och så med styrning och annat men story och stämning gör att det inte spelar så stor roll


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Jallle:

Köp PS4-versionen. De erbjuder gratis uppgradering till PS5-versionen ifall du har skivan i. Enda nackdelen är att du inte får med spelets dlc om du köper vanliga utgåvan. The Two Colonels är fantastisk.

Finns Complete Edition till PS4 kanske jag slår till!

1
Skriv svar