D.I.C.E Awards 27e upplaga - Larian vinner GOTY med Baldur’s Gate 3

Robot
D.I.C.E Awards 27e upplaga - Larian vinner GOTY med Baldur’s Gate 3

Baldur's Gate 3 och Spider-man 2 är de stora vinnarna.

#Baldurs-gate-3, #DICE-Awards-2023, #Larian


Medlem

Diablo 4, lol. 2023 måste varit ett svagt år för ”online games”.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Diablo 4, lol. 2023 måste varit ett svagt år för ”online games”.

Jag förstår inte varför d4 ens är med på den listan?! "online game of the year 2024", vi säger så ja... konstigt att ge pris för ett spel inte ens är färdigt och dessutom är vi bara inne i februari. Kommer ju både poe2 och last epoch snart som med hög sannolikhet kommer golva d4 totalt. Kampanjen var dock helt ok i d4.

I alla fall om man kollar diablo officiella twitter: https://twitter.com/Diablo/status/1758349855507026039

Däremot förtjänar BG3 all beröm som det fått, fantastiskt spel på alla sätt och vis.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Dice delar ut många priser men får aldrig några själv.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Älskar dem. De ger en rejäl känga till industrin:

“We ask you to pay one price only for the game, and that’s it—you can own it for the rest of your life.

We don’t have shareholders, but we also don’t think about them

. There’s an expression in Dutch—’honesty lasts longest’, or something.”

Bättre å se det live:

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Dice delar ut många priser men får aldrig några själv.

D.I.C.E är inte detsamma som spelutvecklarna Dice som ligger bakom bland annat Battlefield, om det var vad du menade.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

D.I.C.E är inte detsamma som spelutvecklarna Dice som ligger bakom bland annat Battlefield, om det var vad du menade.

Jaha, det är inte samma då nej?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jaha, det är inte samma då nej?

Nej. Känns lite vinklat om de skulle arrangera detta, haha.

Medlem
Skrivet av magma:

Jag förstår inte varför d4 ens är med på den listan?! "online game of the year 2024", vi säger så ja... konstigt att ge pris för ett spel inte ens är färdigt och dessutom är vi bara inne i februari. Kommer ju både poe2 och last epoch snart som med hög sannolikhet kommer golva d4 totalt. Kampanjen var dock helt ok i d4.

Däremot förtjänar BG3 all beröm som det fått, fantastiskt spel på alla sätt och vis.

De här priserna är för 2023, så Diablo 4 konkurrerade inte med Last Epoch och andra spel som inte släppts än.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

D.I.C.E är inte detsamma som spelutvecklarna Dice som ligger bakom bland annat Battlefield, om det var vad du menade.

Inte ens D.I.C.E. är D.I.C.E. är D.I.C.E. är DICE, även om den sistnämnda är en förkortning den med.

Ambassadör
Xbox

Baldur's Gate 3 är så jävla bra. Välförtjänt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Älskar dem. De ger en rejäl känga till industrin:

“We ask you to pay one price only for the game, and that’s it—you can own it for the rest of your life.

We don’t have shareholders, but we also don’t think about them

. There’s an expression in Dutch—’honesty lasts longest’, or something.”

Bättre å se det live: https://www.youtube.com/watch?v=KbvbQo3BZlE&t=10680s

Det gör mig såå glad att höra hur det fortfarande finns folk med integritet kvar i industrin. De är inte de enda, men de är försvinnande få, tyvärr.
Jag har inte köpt BG3 än, men precis som med Cyberpunk 2077 så kommer jag köpa det bara för att, och spela det när jag her tid.

Medlem

Balgrund om vilka/vad D.I.C.E är skulle kunna ha framgått i artikeln. Den enda hashtaggen som refererar till D.I.C.E visar bara den här artikeln så det går att förenkla för den oinvigda läsaren att informera sig.

Medlem
Skrivet av magma:

Varför skriver de då 2024 i videon?

På diablo officiella twitter står det också 2024.
https://twitter.com/Diablo/status/1758349855507026039

Ja, det är 2024 års gala, men priserna är ju till förra årets spel. Game of the year - Baldur's Gate 3, Outstanding achievement in art direction - Alan Wake 2, Adventure game of the year - Tears of the Kingdom.. Låter väl inte som 2024 va? Varför skulle de belöna 2024 års bästa speltitlar i februari?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ja, det är 2024 års gala, men priserna är ju till förra årets spel. Game of the year - Baldur's Gate 3, Outstanding achievement in art direction - Alan Wake 2, Adventure game of the year - Tears of the Kingdom.. Låter väl inte som 2024 va? Varför skulle de belöna 2024 års bästa speltitlar i februari?

Bara jag som överanalyserar, vi släpper det


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Online Game of the Year Diablo IV
LUL


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skribent
Skrivet av Scahn:

Balgrund om vilka/vad D.I.C.E är skulle kunna ha framgått i artikeln. Den enda hashtaggen som refererar till D.I.C.E visar bara den här artikeln så det går att förenkla för den oinvigda läsaren att informera sig.

"Här är vinnarna från D.I.C.E Awards 2023. Det handlar om Academy of Interactive Arts & Science årliga prisutdelning och ska inte blandas ihop med de svenska spelutvecklarna DICE"

Tycker jag ändå får med vad det handlar om och vilka som håller award cermonin.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Diablo 4, lol. 2023 måste varit ett svagt år för ”online games”.

2023 var lika bra som alla tidigare, sen rocket league släpptes! 🥳

It's not a lake, it's an ocean

Resident Evil 4 tragiskt bortglömt än en gång.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Resident Evil 4 tragiskt bortglömt än en gång.

Släpptes 2005. så skulle ha varit aktuellt under år 2006s gala. Såvida dom inte har en bäst remaster/remake of the year, antar att då kanske dom hade förtjänat en vinst i år.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av YmerXE:

Släpptes 2005. så skulle ha varit aktuellt under år 2006s gala. Såvida dom inte har en bäst remaster/remake of the year, antar att då kanske dom hade förtjänat en vinst i år.

Det nominerades till bästa skräckspel och action/adventure på andra håll vilket var högst rimligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

"Här är vinnarna från D.I.C.E Awards 2023. Det handlar om Academy of Interactive Arts & Science årliga prisutdelning och ska inte blandas ihop med de svenska spelutvecklarna DICE"

Tycker jag ändå får med vad det handlar om och vilka som håller award cermonin.

Haha, sant. Jag läste slarvigt och sökte efter en koppling till akronymen D.I.C.E.

1
Skriv svar