Helldivers 2 kommer "aldrig" att få något PVP-läge

Medlem

Arrowheads motto är väl "A game for everyone is a game for no one." och deras företagsbeskrivning nämner dessutom

"Our mission is to not only create amazing co-op experiences, but to also create a workplace where our developers can feel at home, grow as individuals and share our passion for video games."

Tyckte väl jag läste PvP någonstans... nä eller vänta kanske misstog mig

Gen
Medlem

Konstigt designval att ha med Friendly Fire och Shared Loot. Känns som upplagt för bråk.

Medlem
Skrivet av robbis:

aldrig sagt att det inte kan samexistera i samma spel, men att bygga in det i efterhand pga "hen" som vill ha pvp för att konkurrera mot CoD och "hardcore gamers". Det är fortfarande som att säga till någon att frångå sin vision bara för att du vill ha en sak. Det får iaf mig att undra vad människan tänker med. Helldivers har aldrig varit ett pvp och kommer förhoppningsvis aldrig bli det.

Som att säga att ett singelplayerspel måste ha multiplayer för att bli bra.

Multiplayer som tillägg (om det görs bra) tillför bara något positivt och når ut till en större skara spelare Men visst, det är ju extremt läskigt och tydligen farligt för single player skaran

Medlem

Som tidigare nämnts skippa gärna PvP om ni inte vill ha det eller anser att det passar i ert spel, men var inte så barnsliga att skylla anledningen av ett sådant beslut på att det skulle bli toxiskt.

Medlem

jag tackar dom för inge pvp läge. Jag håller helt med dom att det håller skiten borta, dock kan det bli mer spelare självklart om spelet har läge för dessa folk. Men jag personligen är inte en av dom som måste ha pvp på alla spel och kan njuta av trevligt coop spel när man kommer hem från jobbet.

Medlem

Bra! Gillar deras tänk. Det är lite liknande tänk som hideo kojima med death stranding.

Köpte helldivers 2 i veckan o jag gillar det bara mer och mer!!

Medlem

Med dagens snowflake-generation är allt toxic och allt ska rapporteras.

Medlem
Skrivet av Camlin:

Där är ingen PvP men man kan döda sina lagkamrater genom "friendly" fire ?

Har inget med pvp att göra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Klart det finns toxiska spelare i PvE också, men om man jämför med hur toxiska spelare är i Dota eller LoL som är ungefär samma format som co-op spel, förutom då den kompetativa delen så ser man en tydlig skillnad i när lagmedlemarna inte "levererar". Mycket hat som sprids.

Balansen vi har i spelet, som någon påpekade, skulle heller "inte fungera" i PvP. Och ärligt, balans är inte något vi är jättebrydda om som spelstudio. Det ska upplevas filmiskt när man spelar, och utrustningen ska vara så trovärdig som möjligt. Sen om du vill ha en revolver så får du panga med din revolver för att den är cool. Men en modern pistol eller kpist är att föredra om du vill vara effektiv.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hahah, att tro att PvE spelare inte är toxiska är ju bara verklighetsfrånvänt.

Det har dom väll aldrig påstått? Skillnaden är att pvp spelare är på en HELT annan nivå! Bara att kolla på fortnite, cod osv.. Är helt sinnessjuka saker man hör konstant..

Medlem
Skrivet av norrby89:

Det har dom väll aldrig påstått? Skillnaden är att pvp spelare är på en HELT annan nivå! Bara att kolla på fortnite, cod osv.. Är helt sinnessjuka saker man hör konstant..

PvE är precis lika illa. Internet och anonymitet lockar fram folks värsta beteenden.

Skrivet av Snabeltorsk:

Har inget med pvp att göra.

Men allt med toxiskt beteende.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

PvE är precis lika illa. Internet och anonymitet lockar fram folks värsta beteenden.

Men allt med toxiskt beteende.

Stämmer dock inte, jämför man Coop/pve spel och pvp spel så är skillnaden enorm! Sure folk är svin i båda men chansen att man stöter på ett svin i ett pvp spel är enormt mycket större i ett pvp spel jämfört med i ett pve/Coop spel.

12
Skriv svar