Helldivers 2 kommer "aldrig" att få något PVP-läge

Robot
Helldivers 2 kommer "aldrig" att få något PVP-läge

Eftersom de vill hålla toxiska beteenden borta från communityn.

#Arrowhead-games, #Helldivers-2


Medlem

Råkade ut för en toxisk spelare igår senast :).

Vi sprang mot vad jag trodde var ett "krypbo" och kastade ned min 500kg bomb. Han överlevde, blev jättearg och skjöt ihjäl mig...

Vad är det med denna ilska online, att bli dödad av lagkamrater är nästan ett stående inslag i varje uppdrag. Det kan till och med vara riktigt komiskt :).

Hittade tyvärr inte en report funktion för hans beteende, de borde lägga till en sådan funktion.

Medlem
Skrivet av Nimman:

Råkade ut för en toxisk spelare igår senast :).

Vi sprang mot vad jag trodde var ett "krypbo" och kastade ned min 500kg bomb. Han överlevde, blev jättearg och skjöt ihjäl mig...

Vad är det med denna ilska online, att bli dödad av lagkamrater är nästan ett stående inslag i varje uppdrag. Det kan till och med vara riktigt komiskt :).

Hittade tyvärr inte en report funktion för hans beteende, de borde lägga till en sådan funktion.

Haha jag var nära att göra en sådan grej men höll tillbaka. Brukar typ aldrig lasha ut på medspelare i spel men var i en match där det fan inte var någon ordning och mer än en gång snodde någon mina items. Lång tid senare utan gear kallade jag ner en grej och direkt sprang en annan fram och tog det. Var så nära på att trycka av hagelbrakaren och ta tillbaka min gear 😂. Höll mig dock och lyckades, efter mkt kaos, Loota allas samples efter folk dött, rymma till extraction och blev den enda som överlevde kartan samt fick med alla samples. Var både arg och lättad samtidigt haha.

Medlem

Då vet vi att spel med inslag av pvp är på utgående. Till slut sitter vi och spelar singleplayer med och mot bottar, allt för att hålla känslorna i schack.

Medlem

Hahah, att tro att PvE spelare inte är toxiska är ju bara verklighetsfrånvänt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Då vet vi att spel med inslag av pvp är på utgående. Till slut sitter vi och spelar singleplayer med och mot bottar, allt för att hålla känslorna i schack.

Nu ska du inte komma här och måla upp några drömscenarion. Det där är en utopi.

Medlem
Skrivet av Nimman:

Råkade ut för en toxisk spelare igår senast :).

Vi sprang mot vad jag trodde var ett "krypbo" och kastade ned min 500kg bomb. Han överlevde, blev jättearg och skjöt ihjäl mig...

Vad är det med denna ilska online, att bli dödad av lagkamrater är nästan ett stående inslag i varje uppdrag. Det kan till och med vara riktigt komiskt :).

Hittade tyvärr inte en report funktion för hans beteende, de borde lägga till en sådan funktion.

Hade det funnits ett verktyg för att rapportera spelare hade det förmodligen använts i onödan av just samma spelare som beter sig som idioter.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Där är ingen PvP men man kan döda sina lagkamrater genom "friendly" fire ?

Medlem

Nu har jag bara spelat det första Helldivers men det var ju ca. 40% PvP inom squaden.

Medlem
Skrivet av Nimman:

Råkade ut för en toxisk spelare igår senast :).

Vi sprang mot vad jag trodde var ett "krypbo" och kastade ned min 500kg bomb. Han överlevde, blev jättearg och skjöt ihjäl mig...

Vad är det med denna ilska online, att bli dödad av lagkamrater är nästan ett stående inslag i varje uppdrag. Det kan till och med vara riktigt komiskt :).

Hittade tyvärr inte en report funktion för hans beteende, de borde lägga till en sådan funktion.

  • Populärt

  • Multiplayer

  • Trevlig community

Välj max 2

Medlem

Förvånar ju knappast i dagens samhällsklimat, där folk får fullständiga sammanbrott av "mikroaggressioner".

Visst, det är helt okej att inte vilja stödja PvP i sitt spel och det är inget konstigt med det. Men att skylla på "toxic elements" är bara barnsligt och onödigt.

Medlem

Det är ju bara en ursäkt.

Medlem

Att skylla på toxic är ju bara löjligt. Tror att spelet kan vara svårt att balansera som PVP, det är väl det som är anledningen. För det passar ju inte att människor skjuter på andra människor utan någon måste isf spela krypen eller cyborgs.

Medlem
Skrivet av Govein:

var i en match där det fan inte var någon ordning och mer än en gång snodde någon mina items. Lång tid senare utan gear kallade jag ner en grej och direkt sprang en annan fram och tog det. Var så nära på att trycka av hagelbrakaren och ta tillbaka min gear 😂.

Haha, typ exakt samma sak hände mig igår 😂 då var jag även snäll mot den personen och slängde ut ett maskingevär till han så att han kunde använde. Likt förbannat fick jag känslan att han ”råkade” döda folk i vår squad för att norpa våra vapen ecs. Var väldigt nära ett par gånger att bara ha ihjäl personen och inte respawna han.

Medlem

hur någon ens kan slänga ur sig en sådan kommentar. PvP? Nej tack... Vilken jubel Idiot. Slutar aldrig förvånas längre över hur människor tänker o beter sig. Gör ditt eget CoD om du vill ha PvP eller spela CoD... Blir så jädra trött på folks kommentarer på internet.

Medlem

Spelade för första gången igår och första gruppen jag joina bestod av 2 muppar som hade ihjäl alla i gruppen med ff och bomber etc. så tyvärr verkar finnas i överflöd i Helldivers 2, kändes som om kom man in i en grupp med 3-4pers så fanns det minst en som antingen hade dödade andra eller bara körde sitt eget race och sket i lagarbete helt.

Hoppas på bättre ”medspelare” idag så förhoppningsvis var gårdagen en anomali. Att få till ett verktyg för rapportering känns också viktigt för att få bort dem värsta som bara förstör.

Så man måste kanske skaffa lite vänner som spelar annars blir det nog bra tråkigt ibland med randoms, men jag vet inte vad annat jag hade väntat mig om jag skall vara ärlig.

Medlem
Skrivet av robbis:

hur någon ens kan slänga ur sig en sådan kommentar. PvP? Nej tack... Vilken jubel Idiot. Slutar aldrig förvånas längre över hur människor tänker o beter sig. Gör ditt eget CoD om du vill ha PvP eller spela CoD... Blir så jädra trött på folks kommentarer på internet.

Hahaha vänta nu, så bara för att man vill ha PVP i ett spel eller gillar PVP i spel överlag så ska man gå och spela CoD istället? Vad hade det gjort dig om Helldivers fått PVP? Absolut ingenting.

Medlem

Kan bara hålla med. Online PvP var roligt en gång i tiden men det har blivit alltför tävlingsinriktat och drivet av pengar och ego. Lika bra att kapa helt eller komma med ett PvP-läge utan fokus på account progression och det kompetitiva.

Medlem

Jasså, det verkar va pvp inom squaden på varje uppdrag nästan, vet inte hur många gånger det är friendly fire kills med inkallande bombardemang av olika slag.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hahaha vänta nu, så bara för att man vill ha PVP i ett spel eller gillar PVP i spel överlag så ska man gå och spela CoD istället? Vad hade det gjort dig om Helldivers fått PVP? Absolut ingenting.

Men hallå det är ju som att säga åt en konstnär att hans konsverk hade varit snyggare om du gjorde siåså... Monalisa hade passat bättre i Bikini, ja kanske det men utvecklaren/konstnären hade en vision och i detta fall är det coop. Jag vill inte ha pvp, så det hade förstört jättemycket för mig som vill spela coop och avskyr pvp som pesten.

Medlem
Skrivet av robbis:

Men hallå det är ju som att säga åt en konstnär att hans konsverk hade varit snyggare om du gjorde siåså... Monalisa hade passat bättre i Bikini, ja kanske det men utvecklaren/konstnären hade en vision och i detta fall är det coop. Jag vill inte ha pvp, så det hade förstört jättemycket för mig som vill spela coop och avskyr pvp som pesten.

Fast coop och pvp kan ju samexistera haha, vad är det med den här rädslan och avskyn för pvp. PVP i Helldivers hade ju inte behövt innebära att Coop försvinner? Herregud alltså.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast coop och pvp kan ju samexistera haha, vad är det med den här rädslan och avskyn för pvp. PVP i Helldivers hade ju inte behövt innebära att Coop försvinner? Herregud alltså.

De måste satsa sina resurser någonstans och pvp skulle garanterat ta upp en del resurser

Medlem
Skrivet av AHTF:

De måste satsa sina resurser någonstans och pvp skulle garanterat ta upp en del resurser

Absolut Det argumentet är däremot helt logiskt, men att säga att PVP och Coop inte kan samexistera är ju bara falskt (för att gå tillbaka till vad Robbis säger)

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hahaha vänta nu, så bara för att man vill ha PVP i ett spel eller gillar PVP i spel överlag så ska man gå och spela CoD istället? Vad hade det gjort dig om Helldivers fått PVP? Absolut ingenting.

Då hade folk verkligen fått problem med microtransactionerna och börjat anse att Helldivers 2 var värre än Destiny 2 tom. Alla spel passar inte som PvP spel helt enkelt. Om dom skulle lägga till PvP så måste dom separera den delen helt från orginal spelet. Och då är det lika bra att någon annan gör ett liknande spel med PvP istället tycker jag. Om det finns en marknad för det.

Medlem

Varför kan dom inte bara skriva "nä, vi vill inte" istället för en massa fåniga svepskäl som alla genomskådar direkt i alla fall?

Medlem
Skrivet av robbis:

Men hallå det är ju som att säga åt en konstnär att hans konsverk hade varit snyggare om du gjorde siåså... Monalisa hade passat bättre i Bikini, ja kanske det men utvecklaren/konstnären hade en vision och i detta fall är det coop. Jag vill inte ha pvp, så det hade förstört jättemycket för mig som vill spela coop och avskyr pvp som pesten.

Nej det är det inte.

Kommersiella spel är generellt INTE konstverk, utan de är produkter skapade för att konsumeras.

Spelutvecklare måste alltid vara mottagliga till feedback, dock betyder detta inte att de faktiskt måste implementera önskomålen som finns, men det är fel att bete sig agressivt eller idiotförklara folk, bara för att de har önskomål.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej det är det inte.

Kommersiella spel är generellt INTE konstverk, utan de är produkter skapade för att konsumeras.

Spelutvecklare måste alltid vara mottagliga till feedback, dock betyder detta inte att de faktiskt måste implementera önskomålen som finns, men det är fel att bete sig agressivt eller idiotförklara folk, bara för att de har önskomål.

Det handlar exakt om just det... konst! Utvecklarnas egen vision av deras spel. Sen att någon ska komma och försöka ändra deras ursprungsvision för att just "hen" tycker PVP is the shit. Nej alla vill inte ha PVP, och antagligen inte Arrowhead heller eftersom dom inte gjort ett pvp spel.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Absolut Det argumentet är däremot helt logiskt, men att säga att PVP och Coop inte kan samexistera är ju bara falskt (för att gå tillbaka till vad Robbis säger)

aldrig sagt att det inte kan samexistera i samma spel, men att bygga in det i efterhand pga "hen" som vill ha pvp för att konkurrera mot CoD och "hardcore gamers". Det är fortfarande som att säga till någon att frångå sin vision bara för att du vill ha en sak. Det får iaf mig att undra vad människan tänker med. Helldivers har aldrig varit ett pvp och kommer förhoppningsvis aldrig bli det.

Som att säga att ett singelplayerspel måste ha multiplayer för att bli bra.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej det är det inte.

Kommersiella spel är generellt INTE konstverk, utan de är produkter skapade för att konsumeras.

Spelutvecklare måste alltid vara mottagliga till feedback, dock betyder detta inte att de faktiskt måste implementera önskomålen som finns, men det är fel att bete sig agressivt eller idiotförklara folk, bara för att de har önskomål.

Inget illa menat, men varför skulle det inte kunna vara konst? Får det inte kallas konst enbart för att det går att konsumera eller hur menar du?

Medlem
Skrivet av Dystopi:

Inget illa menat, men varför skulle det inte kunna vara konst? Får det inte kallas konst enbart för att det går att konsumera eller hur menar du?

word!

12
Skriv svar