Spelvärldens bästa skurkar – nominera

Medlem

Gandhi - Civilization

Medlem
Skrivet av Zigge__:

Jag kontrar med N. Boss


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Bowser från mariospelen

Medlem

Mina tre favoriter kommer från MGS-serien. Psycho Mantis, The End och Revolver Ocelot är tre fantastiska skurkar som samtliga skulle kunna vinna en lista som denna, enligt mig.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Sarah Kerrigan från Brood War.

Medlem

Dr. FunFrock has entered the chat.

Medlem

Är GLaDOS verkligen en skurk? Hon gjorde ju det bara för science! 😏

Medlem

Arthas. Blizzard har skapat några av spelvärldens bästa antagonister.

Medlem

The Butcher (färskt kött!)

It's not a lake, it's an ocean

Dr Robotnik måste ju vara med.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kefka från Final Fantasy VI
Luca Blight från Suikoden II
Jon Irenicus från Baldurs Gate II Shadows of Amn

Det finns så många mer men just dessa från dom spelen ligger mig varmt om hjärtat då det var skurkar som kom in tidigt i mitt liv när jag spelade. Kefka upptäckte jag runt 1995 och det var första gången jag blev påverkad hur brutal någon kunde vara i ett spel samt att man först tog honom som ett skämt för att sakta men säkert se att han hade ingen respekt för någons liv och på ett av dom grymaste sätten kunde han kontrolera allas liv.

Luca Blight var nog den karraktär jag såg som rent kaotiskt ond och som jag uppfattade vara ett verkligt hot i Suikoden II. Man var ganska ung på den här tiden men jag minns att man ville göra allt för att stoppa honom. En karraktär jag åtminns väldigt väl och inte har sett någon direkt likhet i dom andra spelen när det kommer till ren grymhet i Suikoden spelen, Han var ren ondska. By scenen på den tiden var riktigt väl utförd och var riktigt brutal.

Sarevok i all ära men för mig så kändes han i första Baldurs Gate som en person man hade sett förut, han ville ha makt och det var inget nytt under solen då jag spelade igenom första spelet. Jon Irenicus ville också ha makt men inte av samma enkla anledning, han ville hämnas, inte just för att han ville hämnas utan för att han vandrat en väg som det nu inte fanns någon återvändå ifrån och det enda alternativet för att existera var hämden. Han ville ha kärleken men han kunde inte få den för dom val han valt, så han blev den han blev och gick den enda vägen han kunde. Jag är än idag väldigt imponerad av dom dialoger han för. Han var så mäktig kall, intelligent, bitter över sitt öde, allt som kan leda till ondska, även om man inte vill det. Många gånger har jag undrat vad han kunde ha gjort om ödet velat anorlunda. Det utgör en bra karraktär när man börjar fundera över den. David Warner gav liv till denna ikoniska karraktär, må han vila i frid.

Medlem

Sovereign! första gången man pratar med han i me1, rysningar.

Medlem

Vaas - o han e inte ens huvudskurken i far cry 3. Kul att se honom i Better call saul sedan 😅

Inaktiv

Liquid Snake - Metal Gear Solid
Albert Wesker - Resident Evil

Medlem

Kane


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Aggur:

The Crones från The Witcher 3.

Visserligen tre stycken, men jag ser dom som en enhet.

Hela den quest line:n med sina svängar hit och dit (både i ren handling och ens egna emotionella resa) är det bästa jag upplevt i spelväg. Och the Crones var ”drottningarna” i det questet.

Kom aldrig igenom hela spelet men enbart det questet i sig gjorde hela spelet värt att spela.

Medlem

Sephiroth (Final Fantasy VII)
Dr.Wily (Mega Man)
Sigma (Mega Man X)

Medlem

1. Purple Tentacle!

2. LeChuck!

Medlem

Hitler från Wolfenstien 3D

Medlem

Shodan: System Shock-spelen
Karras: Thief II - the Metal Age

Medlem

Sylvanas windrunner

Medlem

Jon Irenicus.

Nämnts tidigare men det är alltid den första karaktären jag tänker på i sammanhanget

Medlem

Även om jag i omröstningen alltid blir konservativ och lägger min röst på Sephiroth.
För nominering:

Higgs - Death Stranding

Troy Baker gör det så jäkla bra.

Medlem

Hector LeMans grim fandango
Le chuck monkey island serien
Trickster Legend of grimrock 2

Medlem

Gerald ”Jerry” Anderson i The Last of Us.

Handsom jack utan tvekan .mera sinnes sjuk än så blir man inte
Stark tvåa Hitler i wolfenstain spelen .kissa i en hink är sjukt


signatur

New life, New hope

Skrivet av stephan900:

Gandhi - Civilization
<Uppladdad bildlänk>

Detta är fan humor .dont give him nukes


signatur

New life, New hope

Medlem

Vargas ifrån FC3, lätt den bästa skurken.

Medlem

LeChuck från Monkey Island-spelen är en fantastisk skurk:

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Handsom jack utan tvekan .mera sinnes sjuk än så blir man inte
Stark tvåa Hitler i wolfenstain spelen .kissa i en hink är sjukt

Älskade hans roll i Pre-sequel, då man får lära känna honom som lite av en protagonist, innan han har blivit antagonisten, så att säga. Helt underbar karaktär!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skriv svar