Persona 3 Reload

Robot
Persona 3 Reload

Persona 3 är tillbaka med demoner, buskishumor och självmordstematik.

#persona-3-reload


Medlem

Ojoj, lägsta betyget jag sett hittills Ser fram emot spelet ordentligt dock, räknar ner dagarna tills fredag!


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Redaktör
Ponny
Skrivet av marsson90:

Ojoj, lägsta betyget jag sett hittills Ser fram emot spelet ordentligt dock, räknar ner dagarna tills fredag!

Är med dig! Ska bli första Persona jag spelar sedan originalet till PSP för... alldeles för många år sedan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är med dig! Ska bli första Persona jag spelar sedan originalet till PSP för... alldeles för många år sedan.

Både Persona 4 och 5 Royal är fantastiska spel med


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag är sjukt pepp! Lite synd att det saknar "the answer" från FES, men samtidigt hade det varit utmanande att köra en remaster på just den biten Kommer köras in i kaklet!

Spelet har dock fått betydligt högre betyg på andra ställen och ligger och pendlar mellan 89 och 90 på metacritic.

Skribent
Skrivet av marsson90:

Ojoj, lägsta betyget jag sett hittills Ser fram emot spelet ordentligt dock, räknar ner dagarna tills fredag!

Jo, jag räknar med att få finna mig i att vara statistik anomali i det här fallet.
Jag tror säkert du kommer bli nöjd med spelet. Även jag tycker ju om det, trots allt.

Skribent

Jag har spelat 5:an och 4:an, så kör spelenserien bakifrån...rimligt vis borde då 3:an vara näst på tur?


signatur

"Writer and Fighter"

Spelade och gillade detta skarpt, ca 2007. Har inte haft det i mig att köra något SMT/Persona sedan dess, de är så jäkla långa och krävande. Störigt att det här inte är den definitiva versionen av trean som det kunde ha varit. Finns det någon rimlig anledning att FES inte är inkluderat?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Spelade och gillade detta skarpt, ca 2007. Har inte haft det i mig att köra något SMT/Persona sedan dess, de är så jäkla långa och krävande. Störigt att det här inte är den definitiva versionen av trean som det kunde ha varit. Finns det någon rimlig anledning att FES inte är inkluderat?

Enligt devs så är inte all content från FES uteslutet. Utan mycket skall vara inkluderat i själva bas spelet. (vet inte om social linken Aion är med eller inte men antar det eftersom Aigis är med i introt). Det som saknas från FES med säkerhet är epilog kapitlet "the answer" samt female protagonist från portable.

https://noisypixel.net/persona-3-reload-producer-clarifies-fe...

The answer var aldrig en del av main story utan man var tvungen att välja mellan att starta the journey (P3) eller The answer som ett separat "spel" från en splash screen när man startade spelet. The answer har Aigis som protag.

Medlem

Jag utgår ifrån att dom som recenserar spel på FZ är ordentligt kräsna och vet vad dom pratar om! Jag skulle tänka mig att betygen stämmer bra. Persona är lite speciellt och om dom inte har förbättrat vissa bitar så är en 3a lätt att förstå. Tyvärr så kommer jag att behöva vänta ända tills på lördag innan jag kan spela det.

Medlem

Hur är den sociala delen av spelet relativt till Persona 5? Älskade hur chill det var att bara hänga med sina polare.

Skrivet av Aletheides:

Enligt devs så är inte all content från FES uteslutet. Utan mycket skall vara inkluderat i själva bas spelet. (vet inte om social linken Aion är med eller inte men antar det eftersom Aigis är med i introt). Det som saknas från FES med säkerhet är epilog kapitlet "the answer" samt female protagonist från portable.

https://noisypixel.net/persona-3-reload-producer-clarifies-fe...

The answer var aldrig en del av main story utan man var tvungen att välja mellan att starta the journey (P3) eller The answer som ett separat "spel" från en spash screen när man startade spelet. The answer har Aigis som protag.

Aha, tack för info! Jag spelade bara originalet, inte FES, till PS3.

Moderator | Testpilot

Jag har likt våran kära @Johan Lorentzon spelat den här serien helt bakvänt. Började med Persona 5 Royal, därefter blev det Persona 4 Golden när det släpptes till PC och nu detta. Riktigt taggad!

Tack för en bra recension Joakim


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Hur är den sociala delen av spelet relativt till Persona 5? Älskade hur chill det var att bara hänga med sina polare.

P5 har ju mer av…allt, men karaktärerna och den sociala delen är den främsta styrkan i P3.

Medlem

Älskade Persona 3 och importerade det från USA efter att jag såg en Gametrailers-recension av det spelet på min iPod Video. Det visar hur längesedan spelet kom.

Det jag främst minns var hur mycket jag älskade spelet som tonåring så det ska bli spännande och se vad intrycket blir för min del men det får bli efter jag klarat ut Like a Dragon: Infinite Wealth.

Det jag också hoppas är att de har behållit trötthetssystemet från originalet där man blev för trött om man var för länge i Tartarus. Det gör att det blir svårare att powerlevla utan man ligger fortfarande på en ganska jämn level i jämförelse med vad som förväntas emot bossar.

Medlem

Ska bli riktigt spännande att se vad P3 handlar om! .
Stora anledningen till att jag undvek P3:FES efteråt var just för att spelet såg föråldrat ut visuellt, med spelmekaniker inte helt lika finslipade som P5.
Med detta och Rebirth runt hörnet så kommer det bli en bra avslutning på vintern!


signatur

- Bete dig för fan -
- Ingen favoritkonsol, bara favoritspel -

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sarato:

Det jag också hoppas är att de har behållit trötthetssystemet från originalet där man blev för trött om man var för länge i Tartarus. Det gör att det blir svårare att powerlevla utan man ligger fortfarande på en ganska jämn level i jämförelse med vad som förväntas emot bossar.

Som jag förståt det är det inte med. Kan ha hört fel dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som jag förståt det är det inte med. Kan ha hört fel dock.

Kan förstå det. Jag var säkert den enda som faktiskt uppskattade det.

Skribent
Skrivet av Sarato:

Kan förstå det. Jag var säkert den enda som faktiskt uppskattade det.

Om man försöker gå till skolsköterskan så står det att man måste vara sjuk för att få medicin. Men jag har aldrig lyckats bli trött/sjuk, så jag tror inte det är med i spelet.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Om man försöker gå till skolsköterskan så står det att man måste vara sjuk för att få medicin. Men jag har aldrig lyckats bli trött/sjuk, så jag tror inte det är med i spelet.

I originalet så fick man mest det om man var trött men ändå begav sig till Tartarus. Tror att medicinen man fick av sköterskan även ökade ens Guts.

Skribent
Skrivet av Sarato:

I originalet så fick man mest det om man var trött men ändå begav sig till Tartarus. Tror att medicinen man fick av sköterskan även ökade ens Guts.

Ja, som jag minns det var medicinen mest ett tillfälle att öka modet.

Medlem
Är helt otrolig bra spel

Inte testat remake men kan inte vara sämre än orginalet.

Mörkaste temat (hantera att ens tid på jorden är ändligt) ger sjukt bra stories även om en del av soul-links är lite sämre. Orginalet saknade många qol som att kunna styra hela party:et etc men ändå en fantastisk resa ingen SMT-nörd bör missa.

Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Inte testat remake men kan inte vara sämre än orginalet.

Mörkaste temat (hantera att ens tid på jorden är ändligt) ger sjukt bra stories även om en del av soul-links är lite sämre. Orginalet saknade många qol som att kunna styra hela party:et etc men ändå en fantastisk resa ingen SMT-nörd bör missa.

Har inte heller kört remaken än men originalet är förträffligt. Särskilt Soul Linken med den döende mannen. Så starkt.

1
Skriv svar