Discworld kan komma tillbaka, men kung Charles (!) har sista ordet

Robot
Discworld kan komma tillbaka, men kung Charles (!) har sista ordet

Äger 50 procent av äventyrsklassikern.

#discworld


Medlem

Intressantare hade varit att plocka Rhianna Pratchetts citat iofs. Fast de kanske stod med i en annan artikel.

Hittar inte den exakta länken men en äldre artikel passar bra.

https://www.kotaku.com.au/2018/05/the-original-discworld-game...

Medlem

Discworld? Inte viktigt.

Var är remaken på Colour of Magic?

Vi har väntat i snart 40 år.

Medlem

Discworld! Älskade spel, remakes behövs inte de är underbara som de är!
Men fler utav dem säger jag inte nej till!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ah Discworld! Det var ett gammalt fint minne med min gamla Macintosh.

Medlem

Så jävla bra spel. Spelade om både ettan och tvåan för bara något år sen. Funkar riktigt bra i scummvm också 👍

Skulle ÄLSKA en uppföljare om de gör det i samma anda!

Medlem

Gillar att man kan spela Discworld 1&2 i ScummVM, önskar verkligen man kunde göra detsamma med Discworld Noir.

Medlem

Föga sannolikt att det skulle göras remakes. Efterfrågan är helt enkelt tillräckligt stor. En remake måste även kunna fånga upp nya spelare.

Dessutom, var det inte dessa (ettan, tvåan, eller kanske båda?) som hade ökänt långsökta pussel, som inte var uppskattade ens då det begav sig?

Ett buggfritt, remastrat Discworld Noir hade tagits emot med värme, ett av de bästa peka-och-klicka-äventyren.

Inaktiv

Det är lite svårt att diskutera en sådan sak med en död person så jag säger Charles.

Jag körde Discworld på ps1. Tyckte det var härlig setting och färger, men svårt.

Discworld 1 och 2 är fantastiska spel. Ser gärna att dom remastras.

Medlem
Skrivet av Danster:

Föga sannolikt att det skulle göras remakes. Efterfrågan är helt enkelt tillräckligt stor. En remake måste även kunna fånga upp nya spelare.

Dessutom, var det inte dessa (ettan, tvåan, eller kanske båda?) som hade ökänt långsökta pussel, som inte var uppskattade ens då det begav sig?

Ett buggfritt, remastrat Discworld Noir hade tagits emot med värme, ett av de bästa peka-och-klicka-äventyren.

Hur vet du att efterfrågan inte är tillräckligt stor? Det har kommit många remakes som varit på spel som har haft betydligt mindre fanbase. Pratchett har rätt stor fanbase.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Danster:

Föga sannolikt att det skulle göras remakes. Efterfrågan är helt enkelt tillräckligt stor. En remake måste även kunna fånga upp nya spelare.

Dessutom, var det inte dessa (ettan, tvåan, eller kanske båda?) som hade ökänt långsökta pussel, som inte var uppskattade ens då det begav sig?

Ett buggfritt, remastrat Discworld Noir hade tagits emot med värme, ett av de bästa peka-och-klicka-äventyren.

Discworld är gigantiskt, nästan lika stort om Harry Potter så jag tror inte spelarbasen är svårt att hitta, nya som gamla. Efterfrågan må inte vara där för folk inte vet att spelen finns. Men jag är övertygad om att många skulle plocka upp dem bara för att det är Discworld.

Sen håller jag med om att pusslen kanske måste ändras lite och göras lite klarare. Jag hade inga problem med dem på den tiden, men då var jag van peka-klicka-spelare. Idag skulle nog mycket vara väldigt långsökt.

Håller även med om att Noir är ett av de bästa peka-och-klicka-äventyret någonsin. Jag håller det snäppet högre än Grim Fandango till och med.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det är lite svårt att diskutera en sådan sak med en död person så jag säger Charles.

Pff... Spel för galleriet. Hon blir nog tvungen att komma tillbaka från pensionen om Charles dör.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Det är lite svårt att diskutera en sådan sak med en död person så jag säger Charles.

Äsch då, petitesser!


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av anon_326145:

Det är lite svårt att diskutera en sådan sak med en död person så jag säger Charles.

Döden kan ju iofs vara på semester så det finns ett litet hopp.

Inaktiv
Skrivet av Hullken:

Pff... Spel för galleriet. Hon blir nog tvungen att komma tillbaka från pensionen om Charles dör.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Äsch då, petitesser!

Skrivet av Sphere of No Form:

Döden kan ju iofs vara på semester så det finns ett litet hopp.

Ja, antingen får man kontakta de döda eller så får man hoppas att döden kommer till England 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 på semester och tar med sig Elisabeth tillbaka.
Någon som har numret till döden?

Redaktör
Skrivet av anon_326145:

Ja, antingen får man kontakta de döda eller så får man hoppas att döden kommer till England 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 på semester och tar med sig Elisabeth tillbaka.
Någon som har numret till döden?

666, va?

Jag tror Charles är mer benägen att låta serien komma igång. Han känns progressiv, och den andra kandidaten... tja, motsatsen.
(Dessa antaganden kan möjligen till 100 procent bygga på vad som förmedlas i The Crown.)


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

666, va?

Jag tror Charles är mer benägen att låta serien komma igång. Han känns progressiv, och den andra kandidaten... tja, motsatsen.
(Dessa antaganden kan möjligen till 100 procent bygga på vad som förmedlas i The Crown.)

666 är ju djävulen 😅 Ska man ringa döden får vi ta och genomföra the Rite of AshkEnte!

Jag måste vara den enda som inte förstår mig på dis World
Jag vet lite om mort men det är typ det .och något bissart minne om en vakt som blev smartare när hans skalle blev ner kyld


signatur

New life, New hope

Medlem

Skulle definitivt inte tacka nej till ett återsläpp av Noir, remaster eller inte. Hört att det ska vara riktigt knepigt att få igång det på moderna datorer, som många spel från den eran, så har inte ens försökt.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Jag måste vara den enda som inte förstår mig på dis World
Jag vet lite om mort men det är typ det .och något bissart minne om en vakt som blev smartare när hans skalle blev ner kyld

En smart fantasyparodi full av allehanda otroliga men roliga karaktärer, berättelser och äventyr. Mitt råd är att börja med de två första böckerna, "The Colour of Magic" och "The lights fantastic". De följer varandra i en sammanhängande (nåväl) historia!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Skrivet av Kalliban:

666 är ju djävulen 😅 Ska man ringa döden får vi ta och genomföra the Rite of AshkEnte!

Ah. Jag är ringrostig på dödligheter, tydligen.


signatur
Medlem
Skrivet av Henkeror:

Skulle definitivt inte tacka nej till ett återsläpp av Noir, remaster eller inte. Hört att det ska vara riktigt knepigt att få igång det på moderna datorer, som många spel från den eran, så har inte ens försökt.

Det finns fixar för det. Installerade på min laptop häromdagen (pga den här tråden 😅). Det finns en fix på myabbandonware som löser kompatibilitet. Funkade prima 👌

Terry Pratchett blev ju trots allt adlad så det borde väl räcka?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det finns fixar för det. Installerade på min laptop häromdagen (pga den här tråden 😅). Det finns en fix på myabbandonware som löser kompatibilitet. Funkade prima 👌

Låter utmärkt, har inte spelat det sen det begav sig.

1
Skriv svar