Svar på tal: Activision planerade uppsägningar innan Microsoft tog över

Robot
Svar på tal: Activision planerade uppsägningar innan Microsoft tog över

Efter att konkurrensverk anklagade Microsoft för avtalsbrott i Acti-Blizz-affären.

#activision, #blizzard, #call-of-duty, #ftc, #microsoft, #xbox


Medlem

Oväntad kommentar, kanske skulle ha uttryckt sig annorlunda då XD

Medlem

Så de fortsätter att patetiskt försöka stoppa det här, men de får ju se hela kontexten att det är bistra tider i spelbranschen och många säger upp som sagt. De borde sluta försöka hitta ursäkter och bara låta det gå igenom nån gång - vilket jag trodde det hade. Blir ju bara never ending story of it all om de ska hålla på såhär när företaget gör något.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Så de fortsätter att patetiskt försöka stoppa det här, men de får ju se hela kontexten att det är bistra tider i spelbranschen och många säger upp som sagt. De borde sluta försöka hitta ursäkter och bara låta det gå igenom nån gång - vilket jag trodde det hade. Blir ju bara never ending story of it all om de ska hålla på såhär när företaget gör något.

Nej, Microsoft får aldrig göra sig av med anställda hos Activision Blizzard. Det verkar nästan vara vad FTC säger.

Precis som du säger så måste man så klart ta hänsyn till marknaden och lågkonjunkturen vi upplever. FTC framstår som småbarn.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nej, Microsoft får aldrig göra sig av med anställda hos Activision Blizzard. Det verkar nästan vara vad FTC säger.

Precis som du säger så måste man så klart ta hänsyn till marknaden och lågkonjunkturen vi upplever. FTC framstår som småbarn.

Bobby Kotick fick 400 miljoner dollar för att lämna Blizzard från Microsoft hur anser du att det inte prioterar en (ond) människa för att man kunde istället ge 2000 anställda lön i kanske 2 år RAKT AV?

Medlem

Jepp det är FTC som gör fel.

Medlem
Skrivet av Keima:

Bobby Kotick fick 400 miljoner dollar för att lämna Blizzard från Microsoft hur anser du att det inte prioterar en (ond) människa för att man kunde istället ge 2000 anställda lön i kanske 2 år RAKT AV?

Tror du att det var MS som hade skrivit habs trevliga anställningsavtal med fallskärm?

Medlem
Skrivet av Keima:

Bobby Kotick fick 400 miljoner dollar för att lämna Blizzard från Microsoft hur anser du att det inte prioterar en (ond) människa för att man kunde istället ge 2000 anställda lön i kanske 2 år RAKT AV?

Nu var det väl den lilla detaljen att Bobby inte ens nämdes men business är business. Jag tycker inte Bobby är värd pengarna. Bobby var väl skicklig nog att förhandla till sig ett så stort avgångsvederlag eller nåt.
Antar att Activision Blizzard har värdesatt Bobby betydligt högre än 2000 pers. Relativt få människor som kan göra det Bobby gjort, både gott och ont.

Tycker inte det är någon direkt idé att moralisera.
Jag gillar det inte men jag kan inte göra något åt det.
Vissa fotbollsproffs har fått minst lika mycket pengar i ersättning och jag gillar inte fotboll och jag tycker inte att en enskild spelare är värd pengarna. Men det är inte jag som bestämmer.

Jobb kommer och jobb går, det viktigaste är att marknaden består så att dessa personer kan bli med nya jobb i framtiden.

Det är naivt att tro att vi i den verklighet vi lever i skulle ta pengarna Bobby fått som ersättning för sitt jobb och dela det på andra.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jobb kommer och jobb går, det viktigaste är att marknaden består så att dessa personer kan bli med nya jobb i framtiden.

Haha. Länge leve kapitalismen.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tror du att det var MS som hade skrivit habs trevliga anställningsavtal med fallskärm?

Ja det är bekräftat att Bobby fixade Activision Blizzard för Microsoft för 69 miljarder dollar

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nu var det väl den lilla detaljen att Bobby inte ens nämdes

Istället för att skylla på lågkonjukturen kan man peka på källan

Medlem
Skrivet av Keima:

Istället för att skylla på lågkonjukturen kan man peka på källan

Det kapitalistiska systemet?

Eller kanske människans girighet.

Svårt att härleda till den faktiska källan skulle jag tro.

Medlem

Fler lögner från Microsoft, ganska väntat.

Medlem
Skrivet av Keima:

Ja det är bekräftat att Bobby fixade Activision Blizzard för Microsoft för 69 miljarder dollar

Imponerande ignorant

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Imponerande ignorant

Om du ska vara lika dryg så får du väl upplysa denna kritik med en "källa"

Medlem
Skrivet av Keima:

Om du ska vara lika dryg så får du väl upplysa denna kritik med en "källa"

Menar du att du har en källa på det du skrivit? Att MS skrev Bobbys avtal om 400 miljoner i avgångsvederlag?

Jag läser att det mesta kom ifrån hans fyra miljoner aktier i företaget.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Menar du att du har en källa på det du skrivit? Att MS skrev Bobbys avtal om 400 miljoner i avgångsvederlag?

Jag läser att det mesta kom ifrån hans fyra miljoner aktier i företaget.

Så du menar på allvar att du kallar någon ignorant utan att ha källa?

Skrivet av Keima:

Så du menar på allvar att du kallar någon ignorant utan att ha källa?

Moget sett du diskuterar på att när nån ber dej om din källa på att MS har gett en 400miljoner dollars fallskärm att svara med att själv säga att dom skall bevisa sitt..

Sen e det ganska uppenbart att pengarna han får kommer från aktierna han säljer

https://www.hindustantimes.com/technology/bobby-kotick-is-set...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Moget sett du diskuterar på att när nån ber dej om din källa på att MS har gett en 400miljoner dollars fallskärm att svara med att själv säga att dom skall bevisa sitt..

Sen e det ganska uppenbart att pengarna han får kommer från aktierna han säljer

https://www.hindustantimes.com/technology/bobby-kotick-is-set...

Då säger man inte det han säger om man kan bara googla Bobby Kotick Microsoft leaving deal.

Sen var det inte ens det han citerade mig för, han citerade mig ursprungligen hur det var "omöjligt" att han styrde köpet från Microsoft för 69 miljarder dollar, vilket han kallade mig för "imponerande ignorant"

Här säger åtminstone "LEDAREN" av Activision Blizzard att dealen för 69 miljarder dollar " är perfekt" https://www.bloomberg.com/news/videos/2023-10-13/activision-c...

Medlem
Skrivet av Keima:

Då säger man inte det han säger om man kan bara googla Bobby Kotick Microsoft leaving deal

Det du skrev var fortfarande imponerande ignorant.
Du tror att han fixade dealen åt ms för 69 miljarder. Du verkar tro att han inte hade haft en fallskärm om de inte blev köpta av MS.
Länken visar som jag skrev att majoriteten av pengarna har med hans aktieinnehav att göra.
De la ut sitt företag till försäljning, vilka köpare hade behållit cheferna och alla anställda?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det du skrev var fortfarande imponerande ignorant.
Du tror att han fixade dealen åt ms för 69 miljarder. Du verkar tro att han inte hade haft en fallskärm om de inte blev köpta av MS.
Länken visar som jag skrev att majoriteten av pengarna har med hans aktieinnehav att göra.
De la ut sitt företag till försäljning, vilka köpare hade behållit cheferna och alla anställda?

Du tillför inte till diskussionen med dina retoriker. Du vet vem han är och att det är 100% han som övertygade alla att sälja företaget billigt

Medlem
Skrivet av Keima:

Du tillför inte till diskussionen med dina retoriker. Du vet vem han är och att det är 100% han som övertygade alla att sälja företaget billigt

Det var väl Microsofts pengar som övertygade aktieägarna att rösta för en försäljning om något. Och billigt vette fan om det var,..

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nej, Microsoft får aldrig göra sig av med anställda hos Activision Blizzard. Det verkar nästan vara vad FTC säger.

Precis som du säger så måste man så klart ta hänsyn till marknaden och lågkonjunkturen vi upplever. FTC framstår som småbarn.

Precis, blir ju konstigt om de kommer efter typ tio år om de måste säga upp folk då också och "app app app det här lovade ni att ALDRIG göra juh!"...

Medlem

Där gick FTCs lilla chans till ingen chans. De kanske kan anställa Alina Habba? Hon har fått sparken nyss.

Medlem

"Vi lovar att vi inte kommer säga upp folk som ett resultat av sammanslagningen"

Säger upp folk.

"Fast vi hade tänkt att säga upp ca 1900 pers ändå."

Medlem

Precis som jag sa i förra tråden. Det sägs upp 10% hit och dit från världens alla hörn, och det är inte så konstigt att även Microsoft/Activision gör samma sak. Det är bara FTC som är bittra över att ha förlorat ett sånt stort mål, och att hela världen fick beskåda deras inkompetens. Blizzard la ju dessutom ner Odyssey. Så klart att folk får gå då.

Inaktiv

Om FTC reagerar betyder det ju ändå att de har något mer än det vi utläser.

T.ex: Var det från utvecklare relaterat till uppköpet? Har de skrivit under att X tid får de inte avskeda? Osv. Det finns ju villkor som vi inte känner till.

Oavsett tycker jag det är en girig värld vi lever i. Stor företagen har alldeles för mycket makt och härjar och sargar. Där vinst > anställda. Att sedan förra chefen får avgångsvederlag gör det inte bättre. Och ni som diskuterar det: De där höga cheferna får ju ofta andelar i företaget (mest för att folk inte ska reagera på lönen). Fast sedan fick han säkerligen garanterat ett separat avgångsvederlag. Oavsett ser det ju inte bra ut.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Oavsett tycker jag det är en girig värld vi lever i. Stor företagen har alldeles för mycket makt och härjar och sargar.

Håller med. Stärk LAS och facken.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Håller med. Stärk LAS och facken.

Vi få som är kvar kan inte slås för alla omotiverade ungdomarna tyvärr. Snart är facket och lagar ett minne blott.

Medlem

seglar gladeligen med jolly roger om man ska spela spel från MS eller Activision, inte för att det händer men när det gjorde och om det blir i framtiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar