Medlem
Helldivers 2

Hej Fragzone!

Köpte detta spel idag och det skulle vara kul och spela med någon

Jag kör på PS5 och heter "lordjonio" på PSN och om du spelar på PC så har jag en sån här friend code man kan hitta i spelet och det är #6262-9580

Adda gärna så kör vi!

PS : Jag hittade ingen tråd om spelet på forumet när jag sökte det kanske redan finns en? Om så, länka mig gärna dit för jag hittar inte här :S

DS

Medlem

Oväntat kul spel!
Har inte hunnit köra så länge, är nåt serverstrul. Oväntad belastning enligt utvecklarna på Reddit.

Medlem

Jag tänker möjligtvis köra det på pc men hur är det med matchmaking, fungerar det okej att köra med randoms?

Hur fungerar progressionen i spelet? Går man typ upp i lvl mellan uppdrag? Får man bättre utrustning? Och så vidare.

Grymt tacksam om någon tar sig tid att svara!

Medlem
Skrivet av Jonio:

Hej Fragzone!

Köpte detta spel idag och det skulle vara kul och spela med någon

Jag kör på PS5 och heter "lordjonio" på PSN och om du spelar på PC så har jag en sån här friend code man kan hitta i spelet och det är #6262-9580

Adda gärna så kör vi!

PS : Jag hittade ingen tråd om spelet på forumet när jag sökte det kanske redan finns en? Om så, länka mig gärna dit för jag hittar inte här :S

DS

Adda mig: Beerceptulus 🙂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag tänker möjligtvis köra det på pc men hur är det med matchmaking, fungerar det okej att köra med randoms?

Hur fungerar progressionen i spelet? Går man typ upp i lvl mellan uppdrag? Får man bättre utrustning? Och så vidare.

Grymt tacksam om någon tar sig tid att svara!

Det fungerar ändå helt ok med randoms. Vissa kommunicerar, andra inte Tror det kommer funka bättre ju längre tiden går och alla lär sig spelet. Jag har bara kört "Challenging" som den högsta svårighetsgraden med randoms och det går, så länge folk listar ut att man ska ladda om racketgeväret för det kommer stora fulingar där. Jag har bara kört mot insekterna och inte robotfienderna.

Du får poäng osv när du klarar uppdrag som du kan uppgradera ditt skepp, köpa gear osv med. Man kan få mer om man gör flera underuppdrag än själva huvuduppdraget när du kör. Du lootar saker på banorna med som du använder för att uppgradera. Sen får du ju en "level" som vanligt också.

Medlem
Skrivet av Beercules:

Adda mig: Beerceptulus 🙂

addad

Medlem

Jag spelar gärna ett par rundor ikväll!

Medlem
Skrivet av Jonio:

Det fungerar ändå helt ok med randoms. Vissa kommunicerar, andra inte Tror det kommer funka bättre ju längre tiden går och alla lär sig spelet. Jag har bara kört "Challenging" som den högsta svårighetsgraden med randoms och det går, så länge folk listar ut att man ska ladda om racketgeväret för det kommer stora fulingar där. Jag har bara kört mot insekterna och inte robotfienderna.

Du får poäng osv när du klarar uppdrag som du kan uppgradera ditt skepp, köpa gear osv med. Man kan få mer om man gör flera underuppdrag än själva huvuduppdraget när du kör. Du lootar saker på banorna med som du använder för att uppgradera. Sen får du ju en "level" som vanligt också.

Tack för svar!! Och börjar klia i fingrarna nu!

Medlem

Hade vart kul om vi kunnat få ihop en squash på 4 och panga ikväll.

Medlem

För närvarande fungerar inte matchmaking alls.
Man får ”Failed to join game lobby” varje gång man försöker joina nån.

De arbetar på en fix.

Riktigt tråkigt att inte spelets huvudelement fungerar vid release!

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:

För närvarande fungerar inte matchmaking alls.
Man får ”Failed to join game lobby” varje gång man försöker joina nån.

De arbetar på en fix.

Riktigt tråkigt att inte spelets huvudelement fungerar vid release!

Kom en patch igår kväll runt 20-21 om jag kommer ihåg rätt, kunde spela med randoms efter det.

Medlem

Tycker det är jäkligt tyst på fz om Helldivers 2.
Vad hände där? Rätt stor release ju. Och svenskutvecklat.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Tycker det är jäkligt tyst på fz om Helldivers 2.
Vad hände där? Rätt stor release ju. Och svenskutvecklat.

Faktiskt, även det högst säljande spelet på steam just nu(exklusive f2p spel då).
Bör inte ha gått under radarn kan man tycka.

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Faktiskt, även det högst säljande spelet på steam just nu(exklusive f2p spel då).
Bör inte ha gått under radarn kan man tycka.

De såg våra kommentarer.

Medlem

Körde några timmar igår kväll med ett par polare.
Fantastiskt kul! 👍
För oss fungerade det helt utan problem.

Ska bli grymt att köra lite mer så att man får låst upp lite mer gear och stratagems 💪

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Kom en patch igår kväll runt 20-21 om jag kommer ihåg rätt, kunde spela med randoms efter det.

Inte kommit nån patch för mig (PS5) som jag kan se. Funkar fortfarande inte för mig😫

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:

Inte kommit nån patch för mig (PS5) som jag kan se. Funkar fortfarande inte för mig😫

Ah, nä det var på steam, på konsoler så är det en betydligt längre process att få ut patchar tyvärr :/

edit: Ska komma en patch för PS5 idag enligt deras discord.

Medlem

Kan fortfarande inte joina randoms på PS5. Börjar irritera mig något.

Medlem
Skrivet av Raider:

Kan fortfarande inte joina randoms på PS5. Börjar irritera mig något.

Samma här, verkar vara ett känt problem. Tror servrarna är överbelastade :S

Medlem

Servrarna fungerar okej för min del (pc om det spelar roll).
Ibland får man söka ett par extra gånger men kommer alltid in till slut.

Medlem

Igår hade jag stora problem att ta mig in och när jag väl tagit mig in så körde jag ett uppdrag. När uppdraget var klart, och man ska få sin belöning så var det tomt. Fick inget. Tydligen vanligt problem.

Får hoppas dem löser problemen under denna vecka, för spelet i sig är väldigt roligt.

Medlem

Spelar mer än gärna med några ifrån FZ, har kommit till den svårighetsgraden man nästan behöver ett fast team att köra med

Spelar via steam, så vill nån lira framöver så hör gärna av er

Medlem

Spelar gärna med någon. kan inte joina random och ingen svarar på SOS beacon. Adda: 1401-5544

Medlem

Har fan svårt och komma in.

Medlem

Det är lite tufft och komma in men bara låta det tugga på så kommer man plötsligt in sen. Men trist och spela solo då det är så jäkla svårt.

Medlem

Friendcode verkar genereras på nytt varje gång.
Adda 0486-3909 om någon vill lira nu.

Medlem

Kan man adda namn, dvs ej friend codes? Lägg isf till Albrion


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Albrion:

Kan man adda namn, dvs ej friend codes? Lägg isf till Albrion

Nej du lär generera en friendcode ingame.
Sen vet ja inte hur länge den gäller. Den är inte unik och evig. Trycker man igen kommer en ny.

Medlem
Skrivet av Delazon:

Det är lite tufft och komma in men bara låta det tugga på så kommer man plötsligt in sen. Men trist och spela solo då det är så jäkla svårt.

Tufft är ett understatement. Setat i quickjoin i 15 min nu utan lycka..

Medlem
Skrivet av stenman:

Nej du lär generera en friendcode ingame.
Sen vet ja inte hur länge den gäller. Den är inte unik och evig. Trycker man igen kommer en ny.

Lite märkligt system då man hela tiden måste generera ny om man skall lägga till någon. Alltså är blir det extra svårt att annonsera om spelar-kamrater på forum och liknande system då koden inte gäller antagligen när någon väl ser den och vill adda dig.

12
Skriv svar