Sätt early access-betyg på Palworld!

Robot
Sätt early access-betyg på Palworld!

Vilket betyg ger du årets hittills största snackis?

#betyg, #palworld


Medlem

En trea blir det för mig. Inget märkvärdigt. Har nog mest blivit poppis genom all gratis publicitet. Men det är förvånansvärt välgjort ändå så lägger de energi på det så kan det säkert bli riktigt bra om ett år eller två. Men jag är rädd för att de kommer gå vidare till nya projekt ganska snabbt.

Medlem

4/5
Känns polerat för att vara Early Access och världskartan med tornen, bossar och grottor ger många timmar underhållning för pengarna. Minus på att levlandet efter 25 blir väldigt långsamt och att det saknas en produktionsenhet för järn.

Medlem

Ett styck 4a

Det är kul.
Man fastnar i det.
Man vill inte sluta spela.
Man vill ha mer.
Och än mer än så också!

Det är sällan jag spenderar 80h på två veckor i ett spel. Men de har tamigtusan lyckats med att fånga mitt intresse.
Liiiite smått börjat dala ut nu när jag börjar närma mig högsta leveln och det tar tusen år att levla upp samt att det blivit repetativt.
Samt att diverse buggar här och var, främst med hur ens Pals beter sig i olika sammanhang, hindrar det från att bli en 5a.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Vill nog inte ge det mer än en trea som max i nuvarande skick.
För att vara så identiskt i stilen som deras andra EA spel Craftopia så är det jävligt mycket som inte funkar som det ska (men som de fått att funka i Craftopia)
Tycker det presterar klart sämre (i 4K) än...alla andra Unreal Engine spel jag har med så det är en nackdel.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Ett styck 4a

Det är kul.
Man fastnar i det.
Man vill inte sluta spela.
Man vill ha mer.
Och än mer än så också!

Det är sällan jag spenderar 80h på två veckor i ett spel. Men de har tamigtusan lyckats med att fånga mitt intresse.
Liiiite smått börjat dala ut nu när jag börjar närma mig högsta leveln och det tar tusen år att levla upp samt att det blivit repetativt.
Samt att diverse buggar här och var, främst med hur ens Pals beter sig i olika sammanhang, hindrar det från att bli en 5a.

Blir ju intressant o se hur det blir när det släpps skarpt och de bygger på med innehåll

Medlem
Skrivet av kebbe:

4/5
Känns polerat för att vara Early Access och världskartan med tornen, bossar och grottor ger många timmar underhållning för pengarna. Minus på att levlandet efter 25 blir väldigt långsamt och att det saknas en produktionsenhet för järn.

Därför bygger man en auxilary bas där det finna spawn på järnmalm och få pals att farma som ba den


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Mitt största aber mot spelet är att byggandet är riktigt efter i jämförelse med andra spel in genren. Att bygga ett tak får ju en att börja ifrågasätta sitt förnuft.

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Därför bygger man en auxilary bas där det finna spawn på järnmalm och få pals att farma som ba den

Väldigt bökig lösning med tanke på att det inte finns något system för att föra över resurser mellan baser. Antingen får du bära över resurser från bas A till B för att kunna bygga och producera obehindrat i båda baserna, bära tunga tackor över flera snabbresor mellan baserna eller börja om från noll och bygga upp en helt fristående bas med egen produktion av allt.

Inget av det hade behövts om motsvarande enhet som finns för trä och sten fanns för det mest användbara resursen av alla. Vill man inte göra det så skulle resursdelning mellan baser vara välkommet.

Medlem

Tycker det visar en hel del brister efter att man kommit in i det. Nånstans där en 2:a eller 3:a skulle jag ge det. Förstår samtidigt att det är nysläppt i early access och mycket kan och kommer säkert bli bättre.
Buggar förstörde också spelupplevelsen för mig i mångt och mycket, såsom det där med att man verkar ha fått sämre catch rate av lifmunk effigies istället för bättre, så slutade med att jag fick stå å kasta 40-60 gula & röda bollar för att fånga en level 40 som level 41. Allt det för att fånga ytterligare en pal bland de andra hundratals du grindar...
Blev otroligt störande för mig också att palsen fastnade i basen lite överallt för jämnan eller inte gör nånting om du inte står i basen, men så fort du gick dit var det ungefär som att chefen kommer ut på golvet irl...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Väldigt bökig lösning med tanke på att det inte finns något system för att föra över resurser mellan baser. Antingen får du bära över resurser från bas A till B för att kunna bygga och producera obehindrat i båda baserna, bära tunga tackor över flera snabbresor mellan baserna eller börja om från noll och bygga upp en helt fristående bas med egen produktion av allt.

Inget av det hade behövts om motsvarande enhet som finns för trä och sten fanns för det mest användbara resursen av alla. Vill man inte göra det så skulle resursdelning mellan baser vara välkommet.

Extremt enkelt lösning du sätter chest vid pal station samt smältaren bredvid i auxiliry, så när du plockar på dig ska du kunna teleporta till din main direkt, annars använd grappling hook för att ta sig runt oavsett hur mycket du bär


signatur

I got an offer you cant refuse!

Releasehästryttare

Ger det 4/5

Ai problemen och Att dungeons är så illa designade drar ner betyget för mig, men hade ändå svinkul de 20 timmar man spelade det!

Skall absolut återkomma till spelet om det får 1.0 version i framtiden!

Medlem

3/5

Roligt och intressant koncept sett till ytan, men vad gäller innehåll känns det som ett ganska halvdant spel. Det har potential, men det känns samtidigt som att det har en lång väg att gå för att nå det målet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Bra. Önskar att de fokuserar på att optimera multiplayer och server


signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se
Palworld Sverige https://palworld.se

Medlem

Är inte det här ett spel för barn egentligen, precis som pokemon? Kanske jag har fel men skulle känna mig obekväm med att spela det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Är inte det här ett spel för barn egentligen, precis som pokemon? Kanske jag har fel men skulle känna mig obekväm med att spela det.

Mina barn tycker det är jättebra, men själv ställer jag mig aningen oförstående. Känner 0 intresse av att spela spelet. Vad går det ens ut på? Men, jag tolkar detta som att jag nog börjar bli (eller redan är) gammal och inte har rätt fantasi längre.

Medlem
Skrivet av PoiRan:

Mina barn tycker det är jättebra, men själv ställer jag mig aningen oförstående. Känner 0 intresse av att spela spelet. Vad går det ens ut på? Men, jag tolkar detta som att jag nog börjar bli (eller redan är) gammal och inte har rätt fantasi längre.

Nu vet jag inte hur gammal du är men jag är 40 o jag har gôr kul med det! Vad går det ut på? Tja, det är ju early access så finns väl inget direkt mål just nu. Vissa har mål att samla alla pals, personligen så vill jag klara av varje boss i spelet o det verkar finnas en del iallafall.

Medlem
Skrivet av alias:

Är inte det här ett spel för barn egentligen, precis som pokemon? Kanske jag har fel men skulle känna mig obekväm med att spela det.

För barn? Beror väl på hur du ser det. Ser gulligt ut men du kan också slakta pals som är relativt brutalt för att sedan laga mat av dom x) Sedan undrar jag lite vad det spelar för roll om det är för barn? Är spelet kul så spelar väl inte åldern någon roll?

Gen
Medlem

3/5

Nu märkte jag att jag inte är ett större fan av survival så det drar ner mitt personliga betyg. Sen måste jag säga att världen är riktigt tråkig när man väl börjar rida runt. Bara berg, träd och lite gräs. Ibland hittar man nån kista, ibland någon pal soul. Grottorna har hittills sett likadana ut (samma svampar, vatten, assets generellt) bara olika layout. Bossarna är okej men combat är stel och tycker inte man har en bra överblick. Däremot är det välgjort, ser bra ut, låter bra, har bra basbyggande och flyter på riktigt fint.

Ska definitivt ta en ny kik efter ett par content patcher. Vore också trevligt om det gick att flytta sin bas på ett enklare sätt.

Medlem

Överlag är spelet är någonstans mellan 3-4.
Det är hyfsat skoj gameplay, särskilt i början.

Tyvärr är det ingen vidare bra basbygge eller dialog i spelet.
Det är 100 gånger roligare att bygga hus i Valheim.
I Palworld kan du knappt bygga ett tvåvåningshus.
Jag fick ge upp mina husbyggardrömmar.

Röstade bra (3) för att jag haft sånt bekymmer med prestandan (spelet fryser sig var 15-30:e minut)


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

2:a, inget nytt kändes det som efter jag gav det två försök. Gillade inte karaktärsmodelen och lite annat med grafiken. Ska väl sägas att jag aldrig varit intresserad av Pokemon så kanske en av anledningarna varför jag tyckte det kändes otroligt över hypat.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

2:a, inget nytt kändes det som efter jag gav det två försök. Gillade inte karaktärsmodelen och lite annat med grafiken. Ska väl sägas att jag aldrig varit intresserad av Pokemon så kanske en av anledningarna varför jag tyckte det kändes otroligt över hypat.

Mja, smaken är som baken. Är själv inte intresserad av Pokemon men detta är gôr kul

Medlem
Skrivet av orkamera:

Mja, smaken är som baken. Är själv inte intresserad av Pokemon men detta är gôr kul

Och alla kanske inte tycker likadant som du kul var det iaf inte (okej på sin höjd) för någon av de jag spelar med. Alla kände likadant, en hype som inte uppfylldes.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Och alla kanske inte tycker likadant som du

O det är precis vad "smaken är som baken" betyder, delad åsikt

1
Skriv svar