Suicide Squad: Kill the Justice League

Robot
Suicide Squad: Kill the Justice League

Rocksteadys självmordsprojekt är bättre än du tror – men Arkham-magin saknas.

#kill-the-justice-league, #suicide-squad


Medlem

Kan även slänga in min uppfattning då jag refundade spelet idag trots att jag hunnit köra 13h.

Spelets starka sida är dess karaktärer och dynamiken och dialogen mellan dessa, jag tyckte att det var riktigt bra faktiskt och skrattade gott flera gånger åt detta. Sen även att spelet faktiskt är tre dimensionellt i striderna (tyvärr inte lika bra som Anthem gjorde det dock).

Tyvärr finns det fler minus än plus och dessa är först och främst hur enormt repetitiva uppdragen och fienderna är, förstår inte att de inte la mer energi på detta. Staden är snygg och håller generellt hög nivå men det är bara en kuliss, inget liv i den eller liknande. Och gunplay är tyvärr mediokert, ingen kraft i vapnen och även här lider spelet av dålig variation. Slutligen loot-delen, riktigt tråkig och känner ingen rush alls när man ser att fienden droppar något.

2/5 eller 5/10. Spelet är faktiskt helt ok att köra genom men absolut inte för 70€ och i synnerhet inte 100€.

Medlem

Som jag trodde, inget för mig - känns som en flopp.

Medlem

Jag vill inte se mer sånt här så jag röstar med min plånbok och skippar spelet helt enkelt.

Medlem

Själv är jag 28h in och på endgame och skulle ge spelet 4/5.
Det är absolut i särklass bästa loot shooter för min del

Jag håller inte med recensenten att vapen är skit samma och man inte bryr sig till sist.
Finns många roliga perks på vapnen, tillbehör och sets som förändrar spelsättet och vad du gör
helt okej vanliga modifiering också på allt som man kan konfigurera rätt bra
Väldigt stora craftingmöjligheter och ändra på det man inte vill ha på sakerna

Jag gillade inte sidequesten för att öppna nya saker och möjligheter i spelet som begränsar striderna öerhört. Du får bara göra crits, mobsen måste vara afflicted etc. Det var bara tråkigt och jobbigt
Sniper fienderna behöver också göras något åt för de bara förstör flödet i striderna och många andra klagar på dom också

Allt som allt är jag väldigt nöjd och känns som jag har massa mer timmar och lägga och vill bara tillbaka och spela mer.

Medlem

Jag tycker alla verkar göra samma misstag. Dom tror detta är ett singleplayer lir. Det är multiplayer looter shooter.. Combaten är bättre än de flesta looter shooters där ute. Detta spelet ska bli reviewad som tex Destiny 2 eller Outriders..

Inte för dess story eller för storyns combat, utan för hur pass bra looter shooter spelet är. För oss som älskar looter shooters är combaten den bästa på många år. Itemization är otroligt bred, det finns inga meta-builds (ännu) och allt är viable, du kan göra så mycket med olika typer av items och dina talents. Det finns mer build-variety i denna looter shooter än det funnits något annat looter shooter de senaste 5+ åren åtminstonde.

Sedan ska vi inte prata om alla gratis updates vi kommer få inom de närmsta månaderna i och med season 1 och så vidare.

Men sen är jag biased, för jag skiter fullständigt i om storyn är bra. Men spelet är inte story, online looter shooters är inte story, det är end game reviews ska baseras på. Så är det bara.

TLDR: Gillar du looter shooters? Lyssna inte på kritikerna, du kommer att älska detta.

Medlem

Som älskare av mellansekvenser så är det kul läsa att det är en positiv sak.

Skribent

Synd att det är en hajman och inte en gäddman.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Kan även slänga in min uppfattning då jag refundade spelet idag trots att jag hunnit köra 13h.

Asså, inte för att vara sån nu. Men 13h och ändå refund? Känns som om du gillade spelet, klarade det och sedan körde refund. Fick du igenom det efter 13h speltid?


signatur

It´s a me

Medlem

Tror faktiskt inte det är bättre än jag tror.

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Asså, inte för att vara sån nu. Men 13h och ändå refund? Känns som om du gillade spelet, klarade det och sedan körde refund. Fick du igenom det efter 13h speltid?

Jag gillade handlingen och karaktärerna men i övrigt var det inget att hänga i granen, hoppades på en ny looter shooter att nöta men där höll det verkligen inte måttet.

Men jadå eftersom spelet inte är släppt på steam förrän klockan 1900 ikväll så kan man refunda med mer än 2h. En positiv sak med denna nya early access hysterin. Om det är moraliskt korrekt att spela ut handlingen och sen refunda låter jag vara osagt men eftersom det faktiskt fungerar så passar jag på att nyttja det. Hade det varit ett bättre spel så hade jag inte gjort det.

Medlem

Efter man läst recension och sett plus/minus listan känns det verkligen som ett 2/5 spel. Men oavsett är jag glad att det släpps massor med annat runt omkring så man inte köpte bara för att.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Synd att det är en hajman och inte en gäddman.

Jag har hört att de håller till i Innsmouth och inte i Metropolis.

Jag hoppas att detta spel kommer sälja tillräckligt bra så att Rocksteady kan fortsätta utan problem. Med nio år sedan Arkham Knight kan detta inte ha varit en billig utveckling.

Medlem

Måste säga att det här floppade rejält.

Försenat flera gånger om (i åratal) och detta är resultatet efter alla år av "utveckling"? Buu!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag tycker alla verkar göra samma misstag. Dom tror detta är ett singleplayer lir. Det är multiplayer looter shooter.. Combaten är bättre än de flesta looter shooters där ute. Detta spelet ska bli reviewad som tex Destiny 2 eller Outriders..

Inte för dess story eller för storyns combat, utan för hur pass bra looter shooter spelet är. För oss som älskar looter shooters är combaten den bästa på många år. Itemization är otroligt bred, det finns inga meta-builds (ännu) och allt är viable, du kan göra så mycket med olika typer av items och dina talents. Det finns mer build-variety i denna looter shooter än det funnits något annat looter shooter de senaste 5+ åren åtminstonde.

Sedan ska vi inte prata om alla gratis updates vi kommer få inom de närmsta månaderna i och med season 1 och så vidare.

Men sen är jag biased, för jag skiter fullständigt i om storyn är bra. Men spelet är inte story, online looter shooters är inte story, det är end game reviews ska baseras på. Så är det bara.

TLDR: Gillar du looter shooters? Lyssna inte på kritikerna, du kommer att älska detta.

Haha trodde verkligen du skulle ha något negativt att säga när du tar upp destiny 2 och outsiders. Båda dessa nämnda spel är betydligt bättre än detta skräp. Combat är inte ens kul efter 10e encountern
Det är nästintill nästan bara samma fiender. Du får inte klara av combat på ditt sätt, utan du måste förhålla dig till spelet orimliga och tråkiga regler bara för spelet ska kunna vara en "looter shooter"

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Men jadå eftersom spelet inte är släppt på steam förrän klockan 1900 ikväll så kan man refunda med mer än 2h. En positiv sak med denna nya early access hysterin. Om det är moraliskt korrekt att spela ut handlingen och sen refunda låter jag vara osagt men eftersom det faktiskt fungerar så passar jag på att nyttja det. Hade det varit ett bättre spel så hade jag inte gjort det.

Då lärde man sig nåt nytt!

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Synd att det är en hajman och inte en gäddman.

Dra till Dumpen om det inte passar!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag gillade handlingen och karaktärerna men i övrigt var det inget att hänga i granen, hoppades på en ny looter shooter att nöta men där höll det verkligen inte måttet.

Men jadå eftersom spelet inte är släppt på steam förrän klockan 1900 ikväll så kan man refunda med mer än 2h. En positiv sak med denna nya early access hysterin. Om det är moraliskt korrekt att spela ut handlingen och sen refunda låter jag vara osagt men eftersom det faktiskt fungerar så passar jag på att nyttja det. Hade det varit ett bättre spel så hade jag inte gjort det.

Det där låter som utnyttjande av steams goda vilja, på 2 timmar vet du lätt om de är ett spel du vill spela klart eller inte.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Kan även slänga in min uppfattning då jag refundade spelet idag trots att jag hunnit köra 13h.

Så gjorde jag med Starfield. Tvingade mig själv att köra det i 9h i hopp om att "snart blir det nog bättre."
Men det hände inte. Blev bara mer och mer frustrerad och storyn blev bara mer och mer generisk, sen fick jag nog och bad om refund.
Inga problem så länge spelet inte är officiellt släppt.

Tack Steam!

Skrivet av Unholydude:

..på 2 timmar vet du lätt om de är ett spel du vill spela klart eller inte.

Håller jag inte med om.
Kanske Nintendo-spel.
Spel kan ta jävligt lång tid innan de kommer igång efter tutorial och skit.

Medlem
Skrivet av Danster:

Dra till Dumpen om det inte passar!

Haha skulle precis att dumpen är ju ett bra ställe om man vill ha gäddor.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

"Storyn är för det mesta bra, även om det finns detaljer som retar vansinne på serietidningsnörden i mig."
Om jag bara skulle vara intresserad av storyn, skulle du rekommendera den då? Eller är det bättre att jag bara kör senaste Mortal Kombat istället?

Medlem

Oj

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Det där låter som utnyttjande av steams goda vilja, på 2 timmar vet du lätt om de är ett spel du vill spela klart eller inte.

Nej det är väl att nyttja deras policy? Hade Rocksteady levererat ett spel som jag hade tyckt var värt pengarna så hade jag inte refundat. Eller om dom inte hade bestämt sig för att låta folk betala mer pengar för att få tillgång till spelet 72h tidigare, då hade jag bara haft 2h på mig.

Jag skäms i varje fall inte, även om det möjligtvis är en moralisk gråzon så är det absolut inget som går mot reglerna då jag angav anledningen i min refund request (tråkigt spel för kostnaden).

Medlem

Oj indeed. Riktigt sänkning på kvalite. Ser verkligen ut som ett spel som behöver lite modds för att bli spelbart + lite fusk så man ska springa igenom de repetiva delarna i spelet.

BTW tips för andra. Jag brukar ofta köra new game+ eller liknande då man bara vill leka. Eller som i senaste just cause ladda jag ner ett 100% save. Var jätte roligt att testa alla fordon och vapen och flyga in i turnados i över 10 timmar. Lätt värt de 50 kr jag betala för spelet, men hade aldrig orkat köra genom hela spelet bara för det. Det här kanske blir ett liknande om några år.

Skrivet av Jönsen:

Men jadå eftersom spelet inte är släppt på steam förrän klockan 1900 ikväll så kan man refunda med mer än 2h. En positiv sak med denna nya early access hysterin. Om det är moraliskt korrekt att spela ut handlingen och sen refunda låter jag vara osagt men eftersom det faktiskt fungerar så passar jag på att nyttja det. Hade det varit ett bättre spel så hade jag inte gjort det.

Aha, så finns lite perks med early access ändå

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Nej det är väl att nyttja deras policy? Hade Rocksteady levererat ett spel som jag hade tyckt var värt pengarna så hade jag inte refundat. Eller om dom inte hade bestämt sig för att låta folk betala mer pengar för att få tillgång till spelet 72h tidigare, då hade jag bara haft 2h på mig.

Jag skäms i varje fall inte, även om det möjligtvis är en moralisk gråzon så är det absolut inget som går mot reglerna då jag angav anledningen i min refund request (tråkigt spel för kostnaden).

Det är inte att nyttja deras policy, det är att utnyttja ett kryphål i den då de inte har något vidare stöd för multipla releasetider i samverkan med deras refundsystem. Givetvis skönt för dig att du inte har något dåligt samvete men det är knappast något bevis på att en handling är moraliskt korrekt.

Skribent
Skrivet av Danster:

Dra till Dumpen om det inte passar!

Ha ha! Tänkte inte ens på den betydelsen. Jag ändrar till Mörtman.

Medlem

Är lika less på superhjältespel idag som jag var på WW2-spel runt 2007. Kom på något nytt liksom.

Skribent
Skrivet av Swayer:

"Storyn är för det mesta bra, även om det finns detaljer som retar vansinne på serietidningsnörden i mig."
Om jag bara skulle vara intresserad av storyn, skulle du rekommendera den då? Eller är det bättre att jag bara kör senaste Mortal Kombat istället?

När spelet kostar halva priset. Ja. Det tycker jag. Den är tillräckligt bra för att spelas igenom.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

"Och att spelet inte speglar den kreativa nivå som jag vet att Rocksteady besitter. För de kan bättre än detta. Mycket bättre."

Frågan är om dom verkligen kan det år 2024?

För jag undrar hur många av samma personer som verkligen jobbar kvar på studion sedan Arkham Knight släpptes.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är lika less på superhjältespel idag som jag var på WW2-spel runt 2007. Kom på något nytt liksom.

Tyvärr så är det ju lite så nöjes branchen alltid är, hitta något som fiungerar på de flesta och släng ut så mycket som det går tills personer tröttnar och då hittar man något nytt och gör samma. Tror nog live action kommer bli nästa stora, av både tecknat och spel. Dock om jag skulle göra mer specefik gissning blir det nog specielt anime (inom teknat) som kommer börja slå igenom.

Skrivet av Mike Stranéus:

När spelet kostar halva priset. Ja. Det tycker jag. Den är tillräckligt bra för att spelas igenom.

Okej, tack för svaret lägger till den i wishlist då i alla fall, så får man se om den blir lite bättre prisad någon dag.

Skriv svar