The Witcher-remaken ska ta bort "dåliga" och "föråldrade" delar

Robot
The Witcher-remaken ska ta bort "dåliga" och "föråldrade" delar

Men de viktiga pelarna ska finnas kvar.

#Fools-theory, #The-witcher-remake


Medlem

Ja, ettan är ju lite styltigt. Redan när jag spelade igenom det sist, för 10 år sen ca, körde jag med lite AHK macron för att få det mer lite mer flytande.

Blir intressant å se hur det blir.

Testpilot

RIP samlarkorten!

Medlem

På ett sätt, sure det är ju typ omöjligt att behålla vissa delar. Men samtidigt är det ju dom delarna som gör witcher 1 magiskt i mina ögon, det är sån fruktansvärd eurojank som blir supercharmigt när man väl kommer in i det. Det viktigaste iaf är att de inte tar bort de större looparna för jag tycker oironiskt witcher 1 är det bästa "witcher" spelet, med hur man behöver lära sig om monster, samla ingridienser för att göra potions och oils för att faktiskt commita till tex ett contract.

Medlem

Att kunna spel promiskös manshora var ju en av de roliga och annorlunda aspekterna av The Witcher, något som de successivt drog ner på i uppföljarna, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

RIP samlarkorten!

Håller med. Tycker det är utomordentligt löjligt och tråkigt att dagens samhälle ska påverka konst, det ska vara tvärtom. Behåll korten men slopa all kass gameplay.

Medlem

De kommer säkert ändra på 'combat'; vad annars är föråldrat? Tycker det skulle vara väldigt synd då det är en av de sakerna som utmärker det. De får dock gärna ändra på att man specialiserar sig i olika svärd: samma stridskonst, bara silver eller stål i näven...

Medlem

Så Geralt blir alltså inte längre bli den främste könsjukdomspridaren på hela kontinentet. Inget större behov att dagligen använda sig av clear toxicity lär spara på örterna. Från att mästrat stridsfärdigheterna med sina tre svärd blir det därmed en återgång till enbart stål och silver framöver - redan i denna remake då.

Medlem

Spelet kommer ju göras så det passar en större mängd folk idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas verkligen dom ändrar combat systemet, annars ser jag faktiskt inte riktigt poängen med en remake.
Sjukt kasst combat system i första spelet.
Ändrar dom det till samma som tvåan eller trean så kan det bli bra, men har svårt att tänka mig att så många nya fans vill spela spelet om inte combat systemet ändras.

Medlem
Skrivet av generalfil:

På ett sätt, sure det är ju typ omöjligt att behålla vissa delar. Men samtidigt är det ju dom delarna som gör witcher 1 magiskt i mina ögon, det är sån fruktansvärd eurojank som blir supercharmigt när man väl kommer in i det. Det viktigaste iaf är att de inte tar bort de större looparna för jag tycker oironiskt witcher 1 är det bästa "witcher" spelet, med hur man behöver lära sig om monster, samla ingridienser för att göra potions och oils för att faktiskt commita till tex ett contract.

Håller med om att det var större skillnad på att använda rätt potions i Witcher än Witcher 3 (Witcher 2 kommer jag knappt ihåg nåt av tyvärr). Fastnade totalt i början när man kom ut ur huset och blev omringad av byborna att jag helt enkelt inte klarade av den fighten alls, gav upp för kvällen och var irriterad på mig själv och tänkte jag på nåt sätt soft-lockat mig och började om från början... samma problem tills jag kollade runt bland mina potions... helt plötsligt så gick det ju galant... sen var jag såld på spelet, att hitta rätt stil och rätt potions för de olika fienderna var nåt helt nytt och faktiskt grymt roligt.

I Witcher 3 så är det mindre av sånt tyvärr och inte speciellt knepigt att hacka-slasha sig fram på svåraste nivån bara man har lite tålamod. Synd faktiskt, skulle hellre se en uppdatering av W3 till att bli svårare utan rätt potions oavsett hur bra man är "IRL". Det är ju lite grejen med Witchers att de hinkar grumliga drycker av en anledning

Medlem

Jag vill ha mina kort i 4k.

Medlem

Ja, samlar korten känns ju lite omoderna 2024. Skulle hellre se att man gjorde om dom ala Harry Potter style, högupplösta rörliga bilder hade vart perfekt.

Skribent
Skrivet av brewitz:

Håller med om att det var större skillnad på att använda rätt potions i Witcher än Witcher 3 (Witcher 2 kommer jag knappt ihåg nåt av tyvärr). Fastnade totalt i början när man kom ut ur huset och blev omringad av byborna att jag helt enkelt inte klarade av den fighten alls, gav upp för kvällen och var irriterad på mig själv och tänkte jag på nåt sätt soft-lockat mig och började om från början... samma problem tills jag kollade runt bland mina potions... helt plötsligt så gick det ju galant... sen var jag såld på spelet, att hitta rätt stil och rätt potions för de olika fienderna var nåt helt nytt och faktiskt grymt roligt.

I Witcher 3 så är det mindre av sånt tyvärr och inte speciellt knepigt att hacka-slasha sig fram på svåraste nivån bara man har lite tålamod. Synd faktiskt, skulle hellre se en uppdatering av W3 till att bli svårare utan rätt potions oavsett hur bra man är "IRL". Det är ju lite grejen med Witchers att de hinkar grumliga drycker av en anledning

Men det är väl så om du kör på "hard"? Dvs att då måste man ha drycker förberedda för att det är ju typ omöjligt att döda fienderna utan att ha rätta oljorna och liknande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillar iden av att man måste byta stance för olika fiender, bara det sker på ett smidigt sätt som i Ghost of Tsushima.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men det är väl så om du kör på "hard"? Dvs att då måste man ha drycker förberedda för att det är ju typ omöjligt att döda fienderna utan att ha rätta oljorna och liknande.

Jag spelade på Death March och behövde inte bry mig om andra system än svärd och magi från kanske halvvägs genom Velen. Precis i början har man så dålig utrustning och dör så löjligt snabbt att man måste utnyttja varenda fördel man kan hitta, men problemet är att spelet uppenbart är designat för att det ska vara möjligt att skippa det mesta av innehållet, så tar man sig faktiskt genom side quests blir man överlevlad väldigt fort. Man får alltså välja mellan att uppleva allt innehåll spelet har att erbjuda och att utmanas av det man faktiskt gör. Gjorde level och därtill knuten utrustning mindre skillnad skulle alkemisystemet förmodligen vara mer användbart, som det är i spelets början.

Skribent
Skrivet av FelixenS:

Jag spelade på Death March och behövde inte bry mig om andra system än svärd och magi från kanske halvvägs genom Velen. Precis i början har man så dålig utrustning och dör så löjligt snabbt att man måste utnyttja varenda fördel man kan hitta, men problemet är att spelet uppenbart är designat för att det ska vara möjligt att skippa det mesta av innehållet, så tar man sig faktiskt genom side quests blir man överlevlad väldigt fort. Man får alltså välja mellan att uppleva allt innehåll spelet har att erbjuda och att utmanas av det man faktiskt gör. Gjorde level och därtill knuten utrustning mindre skillnad skulle alkemisystemet förmodligen vara mer användbart, som det är i spelets början.

Ja det här är ju lite problem med de flesta rollspel skulle jag säga. Om du gör massa sidequests så blir rätt snabbt överlevlad, samtidigt vill man inte ha level-skalning som i Oblivion, men det är en svår balans helt klart. Jag gjorde sidequest när jag spelade på svåraste, men inte så jag kände att jag blev överlevlad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Undrar om de ändrar så man inte kan missa att få silversvärdet med? För det fick man hitta om jag minns rätt.

Och mina samlarkort


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

VI vill ha våra snuskiga samlarkort!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Har för mig att röstskådespeleriet var rätt tveksamt i första och att de flesta byttes ut inför tvåan. Förhoppningsvis uppdaterar dom det med

Medlem

Tyckte generellt om stridssystemet i originalet, spelade det igen för kanske 3-4 år sedan, tyckte spelet i stort höll än. Men ser fram mot den här remaken!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skribent
Skrivet av Mochme:

Har för mig att röstskådespeleriet var rätt tveksamt i första och att de flesta byttes ut inför tvåan. Förhoppningsvis uppdaterar dom det med

Det var ändå helt ok utifrån hur röstskådespeleri var på den tiden...spelade det inte för så jättelänge sedan. Största problemet är väl spelmotorn. De använde ju samma som Neverwinter Nights och det känns på hela spelet. Speciellt när man höll på och byggde med toolsetet i NWN så känns spelet nästan som en mer avancerad modifikation...vilket det väl är...

Men stämningen och musiken är helt fantastiskt fortfarande. Gillar även Geralts modell mer då han är tanigare och liknar mer hur han beskrivs i böckerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mochme:

Har för mig att röstskådespeleriet var rätt tveksamt i första och att de flesta byttes ut inför tvåan. Förhoppningsvis uppdaterar dom det med

Vad jag förstått så har de anlitat Doug Cockle för att göra om rollen då mycket av de gamla inspelningarna sannolikt inte håller måttet. Rimligtvis så gäller det även resten av röstarbetet också.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Spelet kommer ju göra så det passar en större mängd folk idag.

Usch

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men det är väl så om du kör på "hard"? Dvs att då måste man ha drycker förberedda för att det är ju typ omöjligt att döda fienderna utan att ha rätta oljorna och liknande.

Njae, svårare utan men inte omöjligt. Lägger man skillpoints på potions blir det ju ännu lite lättare. I regel får man ha mer tålamod och inte gå bananas, upp med quen också.

Medlem

Istället för samlarkort så blir det achievements.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Håller med. Tycker det är utomordentligt löjligt och tråkigt att dagens samhälle ska påverka konst, det ska vara tvärtom. Behåll korten men slopa all kass gameplay.

Vill minnas att spelet fick mycket skit i recensionerna pga just "samlarkorten" som de menade var pubertala och smaklösa. Själv tyckte jag att det var ganska fina "pin-ups". Det enda jag önskade var kanske att Geralts "äventyr i sänghalmen" skulle haft lite mer påtagliga konsekvenser i spelet. Typ. att man blir konfronterad av svartsjuka män, hamnar i triangeldrama och att det finns unika dialoger med sina älskare efteråt.

Dessutom så är inte inte så underligt att en kringresande monsterjägare, där det är allmänt känt att de inte kan få egna barn (de är sterila efter sina Witcher-prövningar) lockar till sig uttråkade bondfruar vars män mest sitter på krogen och super. Ingen risk att bli med barn och inga förpliktelser. Perfekt one-night-stand!

Medlem
Skrivet av joppe_k:

Vill minnas att spelet fick mycket skit i recensionerna pga just "samlarkorten" som de menade var pubertala och smaklösa. Själv tyckte jag att det var ganska fina "pin-ups". Det enda jag önskade var kanske att Geralts "äventyr i sänghalmen" skulle haft lite mer påtagliga konsekvenser i spelet. Typ. att man blir konfronterad av svartsjuka män, hamnar i triangeldrama och att det finns unika dialoger med sina älskare efteråt.

Dessutom så är inte inte så underligt att en kringresande monsterjägare, där det är allmänt känt att de inte kan få egna barn (de är sterila efter sina Witcher-prövningar) lockar till sig uttråkade bondfruar vars män mest sitter på krogen och super. Ingen risk att bli med barn och inga förpliktelser. Perfekt one-night-stand!

Och glöm inte heller att dessa monsterjägare är även immuna till nästan alla sjukdomar, så de kan ju knulla fritt utan att varken oroa sig över eller sprida sexuellt överförbara sjukdomar. Sannerligen ett perfekt one-night-stand.

Medlem

Det som stör mig mest är hyckleriet bland många som klagar på "problematiskt innehåll" och samtidigt hyllar andra spel till skyarna för inkluderandet av tidelag.

1
Skriv svar