FZ bildat av geeks

Medlem
FZ bildat av geeks

Är det en ny logga på G? Kul!

Äff-säta (eller hur uttalar ni det?)
Since 1996 - Spelnyheter, recensioner och community


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Gnällkuk

Hänger nog mer ihop med 25-årsjubileumet med Sweclockers. De uppdaterade sin logga med samma text.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ni vet väl att redan de gamla Geekerna hängde på fz...

Jobbar med data

Det är för att uppmärksamma att varumärket FZ är bildat av Geeks AB och stärka företagets plats på stjärnhimlen. Helt enkelt tydligare visa vilka som ligger bakom sajterna (då även SweClockers har liknande logotyp idag).

Medlem

Tänkte först att det inte alls är bildat av Geeks. Geeks köpte ju upp verksamheten långt efter bildandet.

Sen insåg jag att de menade geeks, inte Geeks AB. 😃

Medlem
Skrivet av jreklund:

Det är för att uppmärksamma att varumärket FZ är bildat av Geeks AB och stärka företagets plats på stjärnhimlen. Helt enkelt tydligare visa vilka som ligger bakom sajterna (då även SweClockers har liknande logotyp idag).

Fast köptes inte FZ upp av Geeks för några år sen? Kommer ihåg att det pratades om det när dom började använda samma studio som SweClockers eller något sånt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Gen
Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Fast köptes inte FZ upp av Geeks för några år sen? Kommer ihåg att det pratades om det när dom började använda samma studio som SweClockers eller något sånt.

Jo precis, det står i deras Om Oss : https://www.fz.se/info/om-oss

Medlem
Skrivet av Gen:

Jo precis, det står i deras Om Oss : https://www.fz.se/info/om-oss

Googlade lite och hittade en gammal artikel där det står att FZ blev en del av Geeks familjen i slutet av 2015. Trodde verkligen inte att det var så länge sen.

https://www.fz.se/nyhet/271693-betatesta-nya-fz


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Bennii:

Sen insåg jag att de menade geeks, inte Geeks AB. 😃

Jag tänkte som dig. Och det känns som en onödig fuling, gränsande till historieförfalskning.

”Nördar” hade varit ett bättre ord.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag tänkte som dig. Och det känns som en onödig fuling, gränsande till historieförfalskning.

”Nördar” hade varit ett bättre ord.

Ja, det blir ju lite historieförfalskning, när de använder ord som får en dubbel betydelse - geeks och Geeks AB.

De kunde också helt skippat ordleken och bara skrivit "En del av Geeks" på alla sina loggor

Medlem

Jag tycker det ser lite tacky ut haha. Det är en onödig ändring, men jag förstår att de måste profilera sig, "ingen" vet ju om den där Geeksaken.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser lite kladdigt ut ja, fick nästan nackspärr när jag försökt vända det rätt 👨‍🦳


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Jobbar med data
Skrivet av OAKTHYR:

Fast köptes inte FZ upp av Geeks för några år sen? Kommer ihåg att det pratades om det när dom började använda samma studio som SweClockers eller något sånt.

Sajtens ursprung har inte varit i Geeks AB (forna SweClockers AB) ägo sedan sajten skapades. Själva texten "Bildat av geeks" syftar på att det är Geeks som ligger bakom sajten idag och själva varumärket (FZ), som registrerades ett par år senare efter att Geeks tog över.

Medlem

FragZone var bättre!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör

Det har väl redan benats ut ovan, men ändå: en kort historik.

- FZ bildades 1996 och hette då FragZone. Grundaren Phat skrev en finfin artikel om det när vi fyllde 10 år.
- 2006 köpte Hjemmet Mortensen FZ. En första fast anställd var ett faktum. Något år senare var vi tre fast anställda på redaktionen och ägaren hette Egmont.
- 2015 köptes vi av Geeks (företag bildat av Sweclockers) och flyttade ihop med Sweclockers och (numera nedlagda) 99 Mac. Och där är vi nu: vi ägs av Geeks och delar lokaler med Swec.


signatur
Ambassadör
Xbox

Det ser ju mest plottrigt ut dock.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Ni vet väl att redan de gamla Geekerna hängde på fz...

Det var väl de som uppfann demo-kratin!?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Det var väl de som uppfann demo-kratin!?

Demoscenen är ju direkt demokrati om något!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det har väl redan benats ut ovan, men ändå: en kort historik.

- FZ bildades 1996 och hette då FragZone. Grundaren Phat skrev en finfin artikel om det när vi fyllde 10 år.
- 2006 köpte Hjemmet Mortensen FZ. En första fast anställd var ett faktum. Något år senare var vi tre fast anställda på redaktionen och ägaren hette Egmont.
- 2015 köptes vi av Geeks (företag bildat av Sweclockers) och flyttade ihop med Sweclockers och (numera nedlagda) 99 Mac. Och där är vi nu: vi ägs av Geeks och delar lokaler med Swec.

Här synns grundaren Göran "Phat" Fröjdh för ca. 27 år sedan. Obs. inte personen i thumbnailen.

Sjukt vad tiden går. Om jag hade varit där varit där då så hade jag sprungit runt som en 11 åring. Det var tider då man förutom Quake spelade Mario 64, Goldeneye och Killer Instinct: Gold


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://www.youtube.com/watch?v=JwX4zReWZck&list=PL3WmlakaxSj...

Här synns grundaren Göran "Phat" Fröjdh för ca. 27 år sedan. Obs. inte personen i thumbnailen.

Sjukt vad tiden går. Om jag hade varit där varit där då så hade jag sprungit runt som en 11 åring. Det var tider då man förutom Quake spelade Mario 64, Goldeneye och Killer Instinct: Gold

Kan inte annat än tycka att det på många sätt var bättre förr. Det var lite enklare. Visst, vi hade inte tillgång till lika många spel men jag spelade i alla fall spel på ett helt annat sätt. Hade jag köpt ett spel så spelade jag igenom det. Gärna flera gånger för att uppleva allt. Och helt ärligt vad skulle jag annars spela? Pengarna var slut.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Kan inte annat än tycka att det på många sätt var bättre förr. Det var lite enklare. Visst, vi hade inte tillgång till lika många spel men jag spelade i alla fall spel på ett helt annat sätt. Hade jag köpt ett spel så spelade jag igenom det. Gärna flera gånger för att uppleva allt. Och helt ärligt vad skulle jag annars spela? Pengarna var slut.

O hemma LAN

Medlem
Skrivet av anon_332538:

O hemma LAN

Ja det var härligt. Att sitta uppe tills framåt gryningen och sen sova en stund i nån soffa och börja spela direkt när man vaknade. Och chips och läsk som frukost
Det är inte samma sak att spela online från olika städer.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar