Pengarna tillbaka för PS4-ägare av Last of Us 2 som köpt remastern till fullpris

Robot
Pengarna tillbaka för PS4-ägare av Last of Us 2 som köpt remastern till fullpris

Kan uppgraderas för hundralappen.

#the-last-of-us-part-2


Medlem

Snyggt ändå👍

Medlem

Drog igång ett kapitel igår kväll för å testa lite. Ingen bautaskillnad såklart men det såg aningen skarpare ut, laddade betydligt snabbare och Dualsensen har fullt stöd. Har inte testat extrascenerna som följer med men vad jag förstått är det inget märkvärdigt om än kul.

Slog mig dock, igen, vilket fantastiskt spel det är.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Drog igång ett kapitel igår kväll för å testa lite. Ingen bautaskillnad såklart men det såg aningen skarpare ut, laddade betydligt snabbare och Dualsensen har fullt stöd. Har inte testat extrascenerna som följer med men vad jag förstått är det inget märkvärdigt om än kul.

Slog mig dock, igen, vilket fantastiskt spel det är.

Lite för tidigt för mig att spela om serien men ja det är ett fatanstiskt spel. Ingen tvivel om det. När dagen kommer då jag glömt så pass stor del av spelet så kommer jag spela om det med glädje (och då också uppgradera för en hundring till PS5 versionen).

Medlem

Behövdes verkligen en remaster av detta?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Behövdes verkligen en remaster av detta?

Nope, borde bara kallat det typ definitive edition, fast det är väl ingen sugen på efter gta 😂

knappt inget har remasterats

Medlem

Har redan spelat igenom "icke remastern" vid release på min PS5 men köpte ändå uppgraderingen för en hundralapp. Kan man stödja naughty dog så gör jag gärna det när det är en så liten summa och man kanske aldrig kommer spela igenom det igen. Tycker alla deras spel är fantastiska och hoppas dom fortsätter göra lika bra spel framöver (hade hellre sett att man fokuserade fullt på nya spel än denna typ av remasters.. men men!)


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Slöseri på tid och resurser.
Utvecklaren sjönk i mina ögon på last of us remasters.
Hade varit bättre satsa på nå nytt.
2an behöver verkligen ingen remaster.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kan inte ens köpa remaster-uppgraderingen till min digitala PS4-version som jag har på min PS5. Av någon anledning står det bara att det inte är tillgängligt. Spelar visserligen inte så väldigt stor roll. Vill gärna spela igenom det här fantastiska spelet en andra gång, men då måste det vara på PC.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Slöseri på tid och resurser.
Utvecklaren sjönk i mina ögon på last of us remasters.
Hade varit bättre satsa på nå nytt.
2an behöver verkligen ingen remaster.

Dom håller på med nytt.
Dom som utvecklat detta är nyanställda så dom kan lära sig utveckla mot ps5 och nyttja dualsense osv.

När pc versionen släpps så hade folk klagat om det inte fanns en ps5 version av spelet.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Slöseri på tid och resurser.
Utvecklaren sjönk i mina ögon på last of us remasters.
Hade varit bättre satsa på nå nytt.
2an behöver verkligen ingen remaster.

Är tydligen utvecklat av nyanställda för att de ska få erfarenhet av motorn och PS5. Resten av teamet jobbar på nästa spel. Har ryktats om nytt IP eller Part 3.

Edit: Var visst någon minut sen på bollen

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dom håller på med nytt.
Dom som utvecklat detta är nyanställda så dom kan lära sig utveckla mot ps5 och nyttja dualsense osv.

När pc versionen släpps så hade folk klagat om det inte fanns en ps5 version av spelet.

Skrivet av Thane:

Är tydligen utvecklat av nyanställda för att de ska få erfarenhet av motorn och PS5. Resten av teamet jobbar på nästa spel. Har ryktats om nytt IP eller Part 3.

Edit: Var visst någon minut sen på bollen

Ok det lät ju positivare så fall 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gaara:

Behövdes verkligen en remaster av detta?

Skrivet av tuckdragon:

Nope, borde bara kallat det typ definitive edition, fast det är väl ingen sugen på efter gta 😂

Det som kommer att kännas som äkta remaster är ju när man den dagen kör på PC i 4K 120fps och högsta settings i HDR.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det som kommer att kännas som äkta remaster är ju när man den dagen kör på PC i 4K 120fps och högsta settings i HDR.

haha jo jag sitter själv och hopps nästa grafikkortsgeneration kan leverera det för en inte allt för galen slant, har ju en 65" 4k 120hz tv redo för det

Medlem
Skrivet av lonian:

Det som kommer att kännas som äkta remaster är ju när man den dagen kör på PC i 4K 120fps och högsta settings i HDR.

30fps 4K funkar utan problem för mig, helst 60 men spelar inte så stor roll i sådana spel.

Medlem

Jag förstår att det är många som köper fullpris och inte förstår hur det fungerar. Har faktiskt väntat på detta för att få en ursäkt till att köra om spelet. Nu hoppas man på att dom lägger all energi på dom 2? Spel dom håller på med. Det stör mig inget att dom filade på grafiken och samtidigt som dom släppte dlcn. Istället för att bara släppa om spelet på PS5 utan att ändra något alls. Då skulle folk också ha klagat.

Medlem
Skrivet av Poke_85:

30fps 4K funkar utan problem för mig, helst 60 men spelar inte så stor roll i sådana spel.

Om du väl testar så vill du inte tillbaka till 30.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag förstår att det är många som köper fullpris och inte förstår hur det fungerar. Har faktiskt väntat på detta för att få en ursäkt till att köra om spelet. Nu hoppas man på att dom lägger all energi på dom 2? Spel dom håller på med. Det stör mig inget att dom filade på grafiken och samtidigt som dom släppte dlcn. Istället för att bara släppa om spelet på PS5 utan att ändra något alls. Då skulle folk också ha klagat.

Jag tycker de skulle släppt multiplayer delen. De behövde inte göra den så stor som planerat.
Den multiplayer del som fanns till ettan var helt okej.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Läste idag att Part 3 är bekräftat under utveckling. Så det blir ett The Last Of Us Part lll år 2026 enligt den informationen.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha jo jag sitter själv och hopps nästa grafikkortsgeneration kan leverera det för en inte allt för galen slant, har ju en 65" 4k 120hz tv redo för det

Hah ja jo, skulle inte förvåna mig alls om billigaste rtx5090 med sämst kylare ligger på 25k+och med bättre varianter på 30-35k

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hah ja jo, skulle inte förvåna mig alls om billigaste rtx5090 med sämst kylare ligger på 25k+och med bättre varianter på 30-35k

fast 5090 lär ju va dyraste i serien i vanlig ordning, men tror iaf hög fps 4k gaming kmr bli billigare, finns redan RX 7900 XTX som är väldigt kompetent i 4k för 10-12k, har magkänsla att priserna för performance kmr pressas mer än vad det gjorde för 4000 serien

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

fast 5090 lär ju va dyraste i serien i vanlig ordning, men tror iaf hög fps 4k gaming kmr bli billigare, finns redan RX 7900 XTX som är väldigt kompetent i 4k för 10-12k, har magkänsla att priserna för performance kmr pressas mer än vad det gjorde för 4000 serien

Jo men tyvärr ligger AMD långt efter i raytracing som mer eller mindre kommer bli standard snart om det inte redan är det :/

Medlem

Fan va trevligt, helt missat att man får uppdatera för en hundring! Enbart det nya roguelike läget gör det värt det, ser skitkul ut utifrån den streamer jag sett spela det.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag kan inte ens köpa remaster-uppgraderingen till min digitala PS4-version som jag har på min PS5. Av någon anledning står det bara att det inte är tillgängligt. Spelar visserligen inte så väldigt stor roll. Vill gärna spela igenom det här fantastiska spelet en andra gång, men då måste det vara på PC.

Köpte du det digitalt via ett annat PSN-konto kanske?

Annars, prova att återställa licenser via system settings

1
Skriv svar