Diskutera – Vilket spel har den bästa krigsskildringen?

Medlem

Operation Flashpoint: Cold war Crisis, eller ARMA: Cold War Assault som det heter nu för tiden, är det första jag kom att tänka på. Med den 23 år gamla grafiken så kanske det inte ser så imponerade ut nu, men jäklar vad man levde in sig i det tack vare dess realistiska gameplay när det begav sig.

Valiant Hearts: The Great War är riktigt bra det med, väldigt lärorikt spel som berättar massa fakta om första världskriget.

Medlem

Håller helt klart med om Brothers in Arms, särskilt första spelet i serien (Road to hill 30).

Mer inlevelse och taktik, inte bara rusa rakt på och gömma sig bakom en brevlåda för att bli helt läkt på några sekunder.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Project Reality blev lite för nära verkligheten till slut. När man satt där och spelade med folk som var och hade varit militärer, som gav ut order med taktiska bakhåll, och som sedan inväntade JDAM, det är nog det spelet som har gett den mest realistiska upplevelsen.

Call of Duty 2 hade också en väldigt stark inlevelse när det kom.

Medlem

Skönt att se att andra nämner Vietcong.
fortfarande det bästa spelet som utspelar sig under vietnam kriget.
Operation Flashpoint var också väldigt bra med att få att känna som att man var med i ett krig. Framförallt uppdraget då man är ensam, ens radio fungera inte och det är en herrans massa fiender runtomkring en.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Landstigningen i call of duty 2 var mäktig när det begav sig.
Annars får jag nog säga red orchestra eller hell let loose

Jag måste nog hålla med detta. Landstigningen var riktigt häftig kommer jag ihåg.

Även Call Of Duty 1 med något slag kring Stalingrad om jag minns rätt. ”Du får inget vapen, plocka upp när någon annan dör”. Ja ba: Are you serious right now!!

Medlem

Battlefield 1 när man körde operations och hela laget reser sig upp ur skyttegravarna och det regnar stål överallt och man var kanske en handfull som nådde fram till området man ska ta. Det kunde ge mig gåshud av all inlevelse och atmosfär.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Hidden and Dangerous 2
Brothers In Arms
Operation Flashpoint

Medlem

Hell Let Loose, påminner mig om filmen Okänd Soldat (Unknown Soldier). Allt är hopplöst, köttigt och man dör hela tiden.


signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se
Palworld Sverige https://palworld.se

Medlem

Squad.

Att röra sig med sin squad och höra motorljudet av en BMP långt borta och närma sig mer och mer. Höra basen i bröstet när den skjuter mot andra en kilometer iväg och du vet att snart är besten här. När den är nära är det ett öronbedövande motorljud och en halvmiss från ett skott dödar dig och 5 vänner som råkar vara i närheten av dig.

Dom filmiska explosionerna är också att dö för.

Medlem

Skulle vilja skriva bang! bang! Men medal of honor har bättre story.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Enlisted

Enlisted som jag spelar just nu. Pausar lite för att skriva detta.
Riktigt svettig känsla av artillerikaos, k-pistattacker och tankmuller när man ligger där i snöslasket utanför Moskva med sina små gubbar och försöker cappa. Man sätter ihop ett antal squads av olika/lika skills (assaulter, medic, engineer, mortar, snipe etc.) och kontrollerar en squad i stöten och sedan styr man en gubbe i squaden tills han dör eller du byter mellan deras specialiteter. Resten botar runt bäst de kan eller gör det du kommenderar dem till och AI blir allt bättre. Varje map känns som mycket polare men också mycket fiender som ränner runt. Action men ändå ganska stora banor. Rekommenderas!

123
Skriv svar