Palworld sålde över 1 miljon kopior på 8 timmar

Medlem
Skrivet av Loxus:

Game pass är inte gratis.

Gamepass är inte gratis det är riktigt, men spelen på tjänsten är däremot gratis😉

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns gratis på game pass

Nej det gör det inte

Medlem

Testade igår i coop efter att inte ha läst så mycket om det och blev väldigt positivt överraskad! Va länge sedan jag hade så roligt i ett spel Väldigt mycket content för att vara early access, bara allmänt flummigt och rolig gameplay

Medlem

En sak kan vi väl ändå fastställa? Att ett spel är populärt betyder inte att det är ett bra spel. Ett bra spel kommer man ihåg 10-20 år efter att det släppts, det här kommer inte någon kräva en remake på till nästa generations teknik. Sen var det här med kritiskt tänkande. 1 miljon på 8h. Varför? Förmodligen pga en lyckad marknadsföring samt att det släppts på game pass. Antar att man tar med dom siffrorna i statistiken. Ge mig aktiva spelare om 3 månader

Medlem

Väldigt roligt spel i coop spelade med pojken frugan och pojkens morfar igår. Funkar i alla åldrar

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Nej det gör det inte

Är du allvarlig? Spelet ÄR på game passet just nu. Man betalar endast månadsavgiften för game passet, medans man inte lägger ett endaste öre till själva spelet = gratis spel.

Medlem

Roligt spel, finns mkt att göra, om man gillar survival och pokemon vibes så är det klockrent tycker jag, jag föredrar spela med folk och hjälpas åt tillsammans mot olika mål, tyvärr har dom jag spelar med inte hjälpts åt, så blivit mer eller mindre som spelar solo ändå. är kul det med men hoppas få till att spela med en grupp folk där man hjälps åt nån gång

Medlem
Skrivet av Guld:

Är du allvarlig? Spelet ÄR på game passet just nu. Man betalar endast månadsavgiften för game passet, medans man inte lägger ett endaste öre till själva spelet = gratis spel.

Det är inte gratis. Är det verkligen så svårt att förstå?

Du måste vara en dröm för dom som sysslar med pyramidspel etc

Medlem

Spelar gamespass-versionen och jag hittar ingen exitknapp för att avsluta spelet. Är jag helt dum i bollen eller finns det ingen?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Spelar gamespass-versionen och jag hittar ingen exitknapp för att avsluta spelet. Är jag helt dum i bollen eller finns det ingen?

Nu spelar jag på pc men i menyn står det typ "return to lobby" eller något dylikt har jag för mig.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Nu spelar jag på pc men i menyn står det typ "return to lobby" eller något dylikt har jag för mig.

Spelar också på pc. Jag kan lämna ett spel och ta mig till huvudmenyn men där finns det inget exit game så vitt jag kan se. Screenshota om du vill visa. Skulle uppskattas.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det är inte gratis. Är det verkligen så svårt att förstå?

Du måste vara en dröm för dom som sysslar med pyramidspel etc

Jag och miljoner till betalar ENDAST för gamepass prenumerationen. Ingenstans i gamepasset finns krav på att man ska betala för själva spelet man spelar igenom gamepasset.

Game passet innehåller redan hundratals spel som man kommer åt för endast 155 kr ultimate versionen i månaden.

Man behöver inte betala ett rött öre för dessa hundratals spelen på sidan om själva engångs månadskostnaden när man prenumererar på game passet.

Det är ju du som inte förstår gamepasset.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Spelet har gått mig helt under radarn. Det känns som jag lever under en sten.

Undrar genom vilka kanaler det marknadsförs? -

  • TikTok och Snapchat?

  • Twitch-streamers?

  • Youtube?

Ja, helt sjukt. Nummer ett med 1,2 miljoner samtidiga spelare enbart på Steam just nu! Och det är inte ens FTP vad jag kan se.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av ecHo!:

En sak kan vi väl ändå fastställa? Att ett spel är populärt betyder inte att det är ett bra spel. Ett bra spel kommer man ihåg 10-20 år efter att det släppts, det här kommer inte någon kräva en remake på till nästa generations teknik. Sen var det här med kritiskt tänkande. 1 miljon på 8h. Varför? Förmodligen pga en lyckad marknadsföring samt att det släppts på game pass. Antar att man tar med dom siffrorna i statistiken. Ge mig aktiva spelare om 3 månader

Det är väl en gigantisk succe oavsett? Det kan vi väl fastställa?

Medlem
Skrivet av Guld:

Jag och miljoner till betalar ENDAST för gamepass prenumerationen. Ingenstans i gamepasset finns krav på att man ska betala för själva spelet man spelar igenom gamepasset.

Game passet innehåller redan hundratals spel som man kommer åt för endast 155 kr ultimate versionen i månaden.

Man behöver inte betala ett rött öre för dessa hundratals spelen på sidan om själva engångs månadskostnaden när man prenumererar på game passet.

Det är ju du som inte förstår gamepasset.

Om du kan spela spelet utan att betala för en prenumeration, då är det gratis, inte annars. Hur många spel som ingår i prenumerationstjänsten är irrelevant, då åtkomsten till dem baseras på en månadskostnad. Så en person som enbart vill spela "Palworld" måste i slutändan betala för det, antingen via direkt köp eller betala en månadskostnad för Game Pass.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Guld:

Jag och miljoner till betalar ENDAST för gamepass prenumerationen. Ingenstans i gamepasset finns krav på att man ska betala för själva spelet man spelar igenom gamepasset.

Game passet innehåller redan hundratals spel som man kommer åt för endast 155 kr ultimate versionen i månaden.

Man behöver inte betala ett rött öre för dessa hundratals spelen på sidan om själva engångs månadskostnaden när man prenumererar på game passet.

Det är ju du som inte förstår gamepasset.

Så du betalar 155kr/månad? Gratis?

Medlem

Någon som har barn runt 9år som vill spela?
Har en grabb på 9år, som vill kunna spela med flera
Heter NinjaNils på steam, bara adda. Vi har även discord

Medlem
Skrivet av matt76:

Om du kan spela spelet utan att betala för en prenumeration, då är det gratis, inte annars. Hur många spel som ingår i prenumerationstjänsten är irrelevant, då åtkomsten till dem baseras på en månadskostnad. Så en person som enbart vill spela "Palworld" måste i slutändan betala för det, antingen via direkt köp eller betala en månadskostnad för Game Pass.

Man betalar för prenumerationen inte för spelet. Alla spel på själva game pass är gratis.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Har kollat lite. Ser mysigt ut. Inget direkt nyskapande. Men varför uppfinna hjulet ännu en gång?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Intressant, hoppas att det uppdateras snart. Annars är spelet tydligt märkt med game preview så det är väntar med mycket buggar.

Hittar inga faktiska källor utöver "confirmed by players" så man bör ta det där med en nypa salt.

Vad jag vet så är en uppdatering på gamepass på gång, de väntar bara på att Microsoft ska få tummen ur så den går genom cert.

Medlem
Skrivet av roftg:

Gamepass är inte gratis det är riktigt, men spelen på tjänsten är däremot gratis😉

Du betalar för tillgång till spelen. Ingenting här är gratis. Men jag antar att du trollar.

Testpilot
Skrivet av Guld:

Finns på gamepass med. Värsta dynga jag spelat någonsin 👎

Om du menar att dynga är synonymt med bästa Monster-fånga-spelet sedan Pokémon Ruby/Sapphire så är jag benägen att hålla med dig till fullo! Palworld sätter ärligt talat Game Freak och Nintendo till skam...

Har sänkt 26,8 timmar sedan släppet i fredags.. Satte upp en dedikerad server, som jag nog ärligt är den med minst spenderad speltid på. Senast jag eller någon i min spelgrupp var såhär intresserad och investerad i ett spel var släppet av New World och dessinnan Wrath of the Lich King-lanseringen (inte classic).

Palworld är en fantastisk kombination av inspiration från flera spel, där man plockat de bästa bitarna och klippt bort det dåliga (finns tydlig inspiration från BotW, Satisfactory, Rimworld, Pokémon m.f.). Såklart inte ett perfekt spel, har min egna del kritik att rikta, och buggar finns det några — men jäklar om inte spelet är roligt ändå


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hittar inga faktiska källor utöver "confirmed by players" så man bör ta det där med en nypa salt.

Vad jag vet så är en uppdatering på gamepass på gång, de väntar bara på att Microsoft ska få tummen ur så den går genom cert.

Ah okej, jag har inga större buggar och problem som det är nu. Jag ser mest fram emot QoL features och nyheter till spelet.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Så du betalar 155kr/månad? Gratis?

Prenumerationen på 155kr betalar man ja, men man betalar inte för själva spelen styckvis typ 600 kr per spel som du verkar mena.

Flera hundra spel och man betalar endast 155 kr i månaden. Så ja spelen är så gott som gratis.

Medlem
Skrivet av Guld:

Prenumerationen på 155kr betalar man ja, men man betalar inte för själva spelen styckvis typ 600 kr per spel som du verkar mena.

Flera hundra spel och man betalar endast 155 kr i månaden. Så ja spelen är så gott som gratis.

Jag är mycket väl medveten om att gamepass är en prenumerationstjänst men spelen är inte gratis de ingår i servicen som man betalar för precis som filmerna på netflix, låtarna på Spotify etc och att kalla det gratis är bara fel.

Medlem
Skrivet av Guld:

Prenumerationen på 155kr betalar man ja, men man betalar inte för själva spelen styckvis typ 600 kr per spel som du verkar mena.

Flera hundra spel och man betalar endast 155 kr i månaden. Så ja spelen är så gott som gratis.

Så, inte gratis.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Spelar också på pc. Jag kan lämna ett spel och ta mig till huvudmenyn men där finns det inget exit game så vitt jag kan se. Screenshota om du vill visa. Skulle uppskattas.

Ursäkta sent svar men har inte spelat idag, det är visst skillnad på steam och gamepass. Bland annat just avsluta spelet.

Det förklaras här: https://www.windowscentral.com/gaming/palworld-dev-explains-s...

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Ursäkta sent svar men har inte spelat idag, det är visst skillnad på steam och gamepass. Bland annat just avsluta spelet.

Det förklaras här: https://www.windowscentral.com/gaming/palworld-dev-explains-s...

Men har du ett exit game som även han saknade på PC? Finns det i någon version?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Men har du ett exit game som även han saknade på PC? Finns det i någon version?

På Steam som kör senaste versionen finns det. På Game pass/xbox som kör den äldre versionen finns det inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Så, inte gratis.

Dela upp 155 kr flera hundra gånger om på alla spelen som är på game passet då blir det astronomiskt liten summa på vartenda spel. Så ja gratis.
Förstår ni nu?

Skriv svar