Rykte: Piranha Bytes håller på att slå igen portarna och Elex 3 är nedlagt

Robot
Rykte: Piranha Bytes håller på att slå igen portarna och Elex 3 är nedlagt

Anledningen ska vara Embracers försök att dra ner på omkostnaderna.

#Embracer, #Piranha-bytes


Medlem

Så Embracer fortsätter vara rövsmör oväntat, tråkigt bara med alla mindre studios de drar med sig till botten.

Medlem

Jag tror det är svårt att få ordning på Embracer efter fölorade affärer och att de tydligen sagt saker som att mjölka varumärken. Jag vet inte hur de kan återvinna förtroendet nu.

Man kan ju hoppas för alla inblandade företag att något mirakel uppenbarar sig.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Visst, det är tråkigt när folk blir av med sina jobb. Men Piranha Bytes missar mer än de träffar med sina spel imo. Elex 1 var buggigt och stelt, med ett mediokert spel i övrigt, så att folk inte köper tvåan förvånar mig inte.

Gothic tyckte folk om när det begav sig...men det spelet har väldigt många år på nacken nu, Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst.

Så att Piranha är en av dem som får lov att stänga portarna när det går dåligt ekonomiskt är inte någon stor förvåning.

Medlem

Tråkigt om dom behöver stänga ner, men det är en studio som tyvärr inte utvecklas speciellt mycket. Dom fortsätter släppa spel som alla känns väldigt eurojank och inte säljer jättebra.

Medlem

Tråkiga nyheter. Var ett stort Piranha-fan en gång i tiden, men har fortfarande inte spelat ELEX-spelen.

KoP
Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Så att bara Embracer fortsätter vara rövsmör oväntat tråkigt bara med alla mindre studios de drar med sig till botten.

Drar med och drar med. Var länge sedan Piranha gjorde något bra så det är nog till 100% självförvållat. 🙄

Medlem

Så vad händer med Gothic remaken nu? Såg fram emot det.

Medlem
Skrivet av KoP:

Drar med och drar med. Var länge sedan Piranha gjorde något bra så det är nog till 100% självförvållat. 🙄

Själv tycker jag dock att Piranha lätt är en av deras mest intressanta studios, finns ju väldigt många fler som förtjänar att kapas före (antar dock att det är flera som stänger portarna nu).

Medlem

You have been embraced.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Så vad händer med Gothic remaken nu? Såg fram emot det.

Det är en annan studio om jag förstår det rätt (Alkima Interactive), så förhoppningsvis kommer det som planerat!

Skribent
Skrivet av Razuco:

Så vad händer med Gothic remaken nu? Såg fram emot det.

Den utvecklas av Alkimia Interactive, så den bör inte påverkas.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

You have been embraced.

Man blir "de-embraced".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Själv tycker jag dock att Piranha lätt är en av deras mest intressanta studios, finns ju väldigt många fler som förtjänar att kapas före (antar dock att det är flera som stänger portarna nu).

Jag håller med helt och hållet, Piranha Bytes är en spelutvecklare jag verkligen ser upp till, dom har gjort sin typ av spel i vad jag tycker snabb takt för att vara en så liten spelstudio... i stort sett en indieutvecklare.

Jag spelade aldrig Gothic (1) utan tvåan blev det första jag spelade och jag har gillat alla deras spel sedan dess, Elex har jag dock bara testat lite snabbt men det kändes riktigt bra och flöt på bra i 4K med min gamla dator så dom var bra på att optimera spel. Har lite kvar av Risen 3 innan jag börjar spela Elex mer regelbundet.

Måste säga att det första jag tänkte när nyheten om att Embracer har dålig ekonomi var att hoppas dom inte stänger ner Piranha Bytes Hade gärna sett att Elex blivit en trilogi som Risen och Gothic.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av KoP:

Drar med och drar med. Var länge sedan Piranha gjorde något bra så det är nog till 100% självförvållat. 🙄

Hållet med om kvaliten på Elex men då kan de falla på eget bevåg inte dras med av ett bolag som bara misskött sig och tagit in mer och mer pengar under tiden utan att få fram ett dret.

Medlem

Gillade Gothic o Risen .. sen ELEX sög röv

Såna bolag som Embracer borde inte existera. De förstör bara allt de tar i de jävla asen!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Man blir "de-embraced".

Eller unbraced kanske.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Eller unbraced kanske.

Eller erased.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

You have been embraced.

do not resist!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Eller erased.

Förmodligen det mest korrekta.

1
Skriv svar