FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Du kör lika bra som när vi lirade RBR med Erik som Lerb.
Hur fasiken får du bilen till att gå så bra på vägen, med min setup
som jag ändå fick till hyffsad så kan jag knappt gasa förren bakändan kommer först i kurvorna.

Tack Anders, 😁😁 det var nog första gången jag körde mantan, default setup ingen träning förrutom en shakedown så gick det ju som det gick också

Medlem
Skrivet av lerb:

... Man har till midnatt (ungefär) mellan söndag-måndag på sig innan vi drar vidare mot centraleuropeiska rallyt.

Gjorde en provtur på kortaste sträckan i centraleuropeiska. Har inte kört nåt på det innan. Det kommer avgöras av vem som vågar bromsa minst. Känns som lite fördel till rattförarna som får mer feedback på kurvgreppet. Det går undan ordentligt. Pressa fullt genom svepande men skymda kurvor. Plötsliga räcken och lyktstolpar (aka bildödare) som dyker upp mitt i projektilens bana. Väldigt sköna vägar när det flyter på men när det släpper då släpper det rejält

Medlem
Skrivet av PV_544_1965:

Tack Anders, 😁😁 det var nog första gången jag körde mantan, default setup ingen träning förrutom en shakedown så gick det ju som det gick också

Default setup ? Nu såg jag bara nästan hela SS1, men man trodde ej du körde rwd. Ja, du kör ju i en helt annan liga
än vad jag gör. Få se resten av filmen också.

Medlem

Då har även jag kört detta Rallyt. Kunde inte hålla mig ifrån.
Måste säga att det var riktigt kul att köra med dessa bilar. Iallafall Med Porschen, även om jag märkte vid lite träning på första sträckan att den inte riktigt hänger med BMWn och Lancian.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Friend request skickad.

Medlem
Skrivet av Limpler:

Körde igenom Sardinien sent igår. Gick stabilt genom hela rallyt med bara en snurr på en utav sträckorna. Enbart byte av växellådan, en tvätt och en uppsättning fräscha hjul krävdes vid servicen Än så länge ser det ut som att jag är ensam om att ratta Porschen, tyckter den var riktigt trevlig att köra i detta rallyt.

Kul att vara igång igen

Den jäkligt hala ss6 ifrån rallyt

https://youtu.be/crd5p_56EV0

Snyggt! Jag är lite svag för gamla Porschar. 911:an var riktigt go att köra i DR2.0 men inte på tävling, lite för bångstyrig för att pressa hårt med handkontroll. Bottensänkt och stenhård på tyska asfalten var väldigt trevligt. Måste prova den lite mer i WRC.

Medlem

Missar jag nåt eller kan man inte se hur långt efter man är vid varje split när man är på sträckan? Testade full OSD men jag ser likförbannat bara mina egna split?

brrap brrap pew pew
FZDZ 2024 - Säsong 1, rally 1 avslutat!

Tjena gänget

Nu är första rallyt för säsongen avslutat, resultaten finner ni nedan! Bra kört allihop och grymt kul att så många dök upp till startlinjen

Extra grattis till @Vickepedian, @Limpler och @fishfugg som knep pallplaceringarna!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av bogani:

Missar jag nåt eller kan man inte se hur långt efter man är vid varje split när man är på sträckan? Testade full OSD men jag ser likförbannat bara mina egna split?

Nä det är tyvärr en försämring jämfört med Dirt Rally 2.0, man kan inte se det helt enkelt.

Skrivet av lerb:

Tjena gänget

Nu är första rallyt för säsongen avslutat, resultaten finner ni nedan! Bra kört allihop och grymt kul att så många dök upp till startlinjen

Extra grattis till @Vickepedian, @Limpler och @fishfugg som knep pallplaceringarna!

i.imgur.com/eM9jolb.png

i.imgur.com/1IUsBBY.png

i.imgur.com/NCl5GDm.png

Kul!

Jag har så jävla svårt o få ihop tid till att spela just nu så jag missade helt att köra, satt igår kväll men orkade inte när det är så många sträckor, så hade ändå inte hunnit köra klart helt.

Får ta nya tag denna veckan


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av bogani:

Missar jag nåt eller kan man inte se hur långt efter man är vid varje split när man är på sträckan? Testade full OSD men jag ser likförbannat bara mina egna split?

Precis, reagerade på det jag med.. Likadant i TT, nötte 5h timetrial å allt som har med tidtagningen att göra känns buggat. Tex när jag slog mig själv (eller vi var tre som turades om) så såg man bara nya tiden. Inte hur mkt man slog sitt gamla pb med. Hoppas det bara är små buggar som patchas asap.

Medlem

Grymt kört av er där uppe, hann inte slutföra igår men nu med en hel vecka på sig skall det gå vägen.

Medlem
Skrivet av KuShO:

Nä det är tyvärr en försämring jämfört med Dirt Rally 2.0, man kan inte se det helt enkelt.

Kul!

Jag har så jävla svårt o få ihop tid till att spela just nu så jag missade helt att köra, satt igår kväll men orkade inte när det är så många sträckor, så hade ändå inte hunnit köra klart helt.

Får ta nya tag denna veckan

Skrivet av stenman:

Grymt kört av er där uppe, hann inte slutföra igår men nu med en hel vecka på sig skall det gå vägen.

(citat endast för exempel)

@lerb : kan inte "brytpunkten" för nytt rally vara på måndag morgon istället för midnatt söndag/måndag?
(reservation för att jag har aldrig skapat ett club-rally själv så jag vet inte hur det ser ut med alternativ kring tider o så:) )

För den som skjuter upp/planerar att köra på helgen så kanske livet kommer emellan och allt vad det är... och sedan kanske man inte får tid att köra förrän man nattat frugan på söndag kväll och då hinner man inte. Jag gissar på att det är ingen verkligen måste köra måndag 00-06 och hellre disponerar dom timmarna till "föregående rally/vecka".

____________

Jag bävar inför Europarallyt :/ helt okända sträckor och wrc2 på asfalt känns så svampigt. Några stalltips på vad man bör ändra i setup?


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

brrap brrap pew pew
Skrivet av Gejmerfr3ddan:

(citat endast för exempel)

@lerb : kan inte "brytpunkten" för nytt rally vara på måndag morgon istället för midnatt söndag/måndag?
(reservation för att jag har aldrig skapat ett club-rally själv så jag vet inte hur det ser ut med alternativ kring tider o så:) )

För den som skjuter upp/planerar att köra på helgen så kanske livet kommer emellan och allt vad det är... och sedan kanske man inte får tid att köra förrän man nattat frugan på söndag kväll och då hinner man inte. Jag gissar på att det är ingen verkligen måste köra måndag 00-06 och hellre disponerar dom timmarna till "föregående rally/vecka".

____________

Jag bävar inför Europarallyt :/ helt okända sträckor och wrc2 på asfalt känns så svampigt. Några stalltips på vad man bör ändra i setup?

Fattar inte riktigt problemet, om man inte hinner köra på hela helgen så har man ju hela veckan innan på sig? Det bör rimligtvis gå att lösa på 7 dagar oavsett när brytpunkten är, men jag kanske missuppfattar något.

Det är oavsett för sent att ändra nu då jag redan lagt in körschemat för hela säsongen


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Snyggt! Jag är lite svag för gamla Porschar. 911:an var riktigt go att köra i DR2.0 men inte på tävling, lite för bångstyrig för att pressa hårt med handkontroll. Bottensänkt och stenhård på tyska asfalten var väldigt trevligt. Måste prova den lite mer i WRC.

Tycker allt bakhjulsdrivet är riktigt svårt med handkontroll Men det är väl en vanesak, kör med ratt men har testat med handkontroll när
jag inte har orkat koppla in ratt och pedaler.

Jag körde den bara Porschen vid ett par få tillfällen i DR 2.0. Kanske borde ha kört den oftare Körde mest Mantan.

Medlem
Skrivet av Gejmerfr3ddan:

(citat endast för exempel)

@lerb : kan inte "brytpunkten" för nytt rally vara på måndag morgon istället för midnatt söndag/måndag?
(reservation för att jag har aldrig skapat ett club-rally själv så jag vet inte hur det ser ut med alternativ kring tider o så:) )

För den som skjuter upp/planerar att köra på helgen så kanske livet kommer emellan och allt vad det är... och sedan kanske man inte får tid att köra förrän man nattat frugan på söndag kväll och då hinner man inte. Jag gissar på att det är ingen verkligen måste köra måndag 00-06 och hellre disponerar dom timmarna till "föregående rally/vecka".

____________

Jag bävar inför Europarallyt :/ helt okända sträckor och wrc2 på asfalt känns så svampigt. Några stalltips på vad man bör ändra i setup?

Varför köra Söndag kväll, när du haft en hel vecka på dig ? Klart man blir stressad om man väntar till sista dagen, o saker kommer i vägen.

Medlem
Skrivet av lerb:

Det är oavsett för sent att ändra nu då jag redan lagt in körschemat för hela säsongen

Japp, skulle ju kunna göra det på nästa säsong åtminstone.

Skrivet av 34 Anders Alm:

Varför köra Söndag kväll, när du haft en hel vecka på dig ? Klart man blir stressad om man väntar till sista dagen, o saker kommer i vägen.

Ja visst kan man alltid planera och bla... bla. Folk deklarerar och handlar julklappar sista minuten också, det är bara så det är.

Man kanske jobbar hela veckan och bara har tid på helg, men då visar det sig plötsligt att svärmor dyker upp (eller whatever anledning vi kan hitta på). Sedan får man tid på sig först på söndagskvällen kl 22 och vill köra något övningsrace först och så hinner man inte. Om jag vänder på frågan lite, varför måste du påbörja ett nytt rally just efter midnatt, natten till måndag?

Jag tycker bara det är dumt att ha slut-/starttid för ett rally vid midnatt (på en helgdag dessutom), när det kan vara på morgontid lika gärna. Finns det någon fördel med att ha det på morgontid som jag missar? Men men, vi kan släppa det, Jag har relativt gott om fritid, jag tänkte främst på andra som kan behöva timmarna där dom gör nytta istället för waste.


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

Medlem

Självförtroendet blev bara sämre och sämre ju längre in på sträckorna jag kom idag, trots att jag hade fått i mig 3 st öl på det... man tycker ju att det borde vara tvärtom!

Sen blev det riktigt bajsnödigt på sista sträckan men man kan nog kalla det tur när man kommer undan såhär fint.

Medlem

Asfalt har jag aldrig gillat, men får kanske börja omvärdera ? Det är riktigt kul att fara fram på vägarna i Tjeckien, noterna tycker jag också stämmer rätt skapligt här, blev förvånad när jag är snabbast på PS så här långt iaf.

Medlem
Skrivet av PV_544_1965:

Asfalt har jag aldrig gillat, men får kanske börja omvärdera ? Det är riktigt kul att fara fram på vägarna i Tjeckien, noterna tycker jag också stämmer rätt skapligt här, blev förvånad när jag är snabbast på PS så här långt iaf.
https://youtu.be/t0jSl1axFRA?si=QqYrOOWhUT2aXZjy

Samma här. Man får otroligt bra flyt på sträckorna.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Jag ifrågasätter mitt eget bilval just nu. Satan vad trött Polon är, spec när det går lite uppför

Medlem

Riktigt kul tävling, hade som mål att bli topp 10 av dom som kört. Ligger 6a, med minst 5 mindre avåkningar o några stopp. Men nöjd ändå. Vissa är riktigt snabba, tycker jag körde fullt men ändå många sekunder efter.
Har ej heller riktigt gillat asfalt innan men dessa sträckor är roliga.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Självförtroendet blev bara sämre och sämre ju längre in på sträckorna jag kom idag, trots att jag hade fått i mig 3 st öl på det... man tycker ju att det borde vara tvärtom!

Sen blev det riktigt bajsnödigt på sista sträckan men man kan nog kalla det tur när man kommer undan såhär fint.

https://www.youtube.com/watch?v=bqe_TrEhqQE

Eh... Åkte av i samma sväng

Medlem

Min resa tog slut på strecka två. Var nöjd med min körning överlag. Men av någon anledning så tog den tvärstopp några ynka sekunder från mål på SS2.

(Dörren försvann vid sladd mot ett träd på SS1 men det var knappt en touch. )

Jag tror den avslutande avåkningen var typ 3'e gången jag var av banan med alla fyra däcken så det kändes väldigt kontrollerat dit fram. Lättade dock lite o fick ett hugg som kastade bilen så pass att den på returen kom över kanten på denna slänt som ni ser på bilden. Saktade in o försökte styra upp. Men det måste finnas nån mäktig jävla osynlig stubbe där för det tog tvärnit och "Terminal damage". Eller om kvistarna en bit fram räknas som betongvägg?

Har vänt o vridit i photomode men kan inte se vad som skulle orsaka terminal... Hur upplever ni andra detta? Är det random överlag?
Det tog alltså tvärstopp som om jag hade åkt in i ett träd.

Här har jag backat bilen en längd i replay. Inget där.

Bra kört ni som tog er runt!

Nya tag nästa vecka!

Medlem
Skrivet av Ringo:

Min resa tog slut på strecka två. Var nöjd med min körning överlag. Men av någon anledning så tog den tvärstopp några ynka sekunder från mål på SS2.

(Dörren försvann vid sladd mot ett träd på SS1 men det var knappt en touch. )

Jag tror den avslutande avåkningen var typ 3'e gången jag var av banan med alla fyra däcken så det kändes väldigt kontrollerat dit fram. Lättade dock lite o fick ett hugg som kastade bilen så pass att den på returen kom över kanten på denna slänt som ni ser på bilden. Saktade in o försökte styra upp. Men det måste finnas nån mäktig jävla osynlig stubbe där för det tog tvärnit och "Terminal damage". Eller om kvistarna en bit fram räknas som betongvägg?

Har vänt o vridit i photomode men kan inte se vad som skulle orsaka terminal... Hur upplever ni andra detta? Är det random överlag?
Det tog alltså tvärstopp som om jag hade åkt in i ett träd.

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/228282864157940228...

Här har jag backat bilen en längd i replay. Inget där.
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/228282864157940196...

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/228282864157940158...

Bra kört ni som tog er runt!

Nya tag nästa vecka!

Stubbe eller vedtrave.. kanske orenderad eller bugg i kartan.

Medlem

Tvärt kast i början på SS05 resulterade i ett frontalmöte med en tunnel, tunneln vann. Dubbelpunktering.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

Blev nån avåkning och nån snurr, som grädde på moset glömde jag att häkta på nya sulor vid servicen så det var lite hårigt sista två sträckorna. Hela rallyt på samma däck är icke att rekommendera 😅

brrap brrap pew pew
FZDZ 2024 - Säsong 1, rally 2 avslutat!

Trevlig måndag allesammans

Andra rallyt är avklarat, den här gången var det fullt ös medvetslös på snabba asfaltssträckor, väl kört allihop! Över 30 startande också - extremt kul

Grattis till @Balkp, @Limpler och @MrZteevee som lyckades knipa pallplaceringarna


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Hade ingen energi för att slutfölja CER, men det kompenserade vi med att köra igenom Chile idag och då relativt blind som vanligt.
Jag föll för opel'n då den varvade högst och lät bäst i mina öron kom väl relativt oskadd (NOT!) genom första 3 sträckorna.
Tappade bara en dörr och skadade styrdelar o kylare men lät inte det hindra mig efter en mindre reperation, det är bara synd jag ogjorde allt relativt fort genom att skada kylare på nytt o mycket värre denna gången så både temp och motorlampa lös så vackert.

En varning om en eventuell bugg på första sträckan, precis innan checkpoint 3 så är det en hårnål höger som det verkligen gäller att ta ut... annars så fattar inte spelet att du kör på en annan väg och kommer att tjata om en resett.
Se bild så ser ni vad som är för tajt https://imgur.com/a/VkpYely

Medlem
Skrivet av ezakimak91:

Hade ingen energi för att slutfölja CER, men det kompenserade vi med att köra igenom Chile idag och då relativt blind som vanligt.
Jag föll för opel'n då den varvade högst och lät bäst i mina öron kom väl relativt oskadd (NOT!) genom första 3 sträckorna.
Tappade bara en dörr och skadade styrdelar o kylare men lät inte det hindra mig efter en mindre reperation, det är bara synd jag ogjorde allt relativt fort genom att skada kylare på nytt o mycket värre denna gången så både temp och motorlampa lös så vackert.

En varning om en eventuell bugg på första sträckan, precis innan checkpoint 3 så är det en hårnål höger som det verkligen gäller att ta ut... annars så fattar inte spelet att du kör på en annan väg och kommer att tjata om en resett.
Se bild så ser ni vad som är för tajt https://imgur.com/a/VkpYely

Hårda bud!

Det verkar ju som det finns en del missar när det gäller terrängen och banorna än så länge. Varför tjatar den om reset då? Borde den inte släppa det så fort du är inne på banan igen och på sin höjd slänga ut en penalty om du genat nånstans där du inte får?

Jag råkade ju ut för något osynligt som sprängde min bil totalt förra eventet så jag laddade upp vad jag trodde var första sträckan i Chile och tänkte att jag får träna lite där istället. Mitt val föll också på Opeln.

Råkade dock välja fel sträcka att träna när jag ställde in mitt träningschampionship och valde en sträcka på 34km!!!
Att sitta o hålla koncentrationen i närmare 30 minuter oavbrutet är fan ingen lek!

Och alla mordiska stolpar i varenda kurva kommer inte heller bli någon lek har jag en känsla av. Här gäller det o hålla in arslet rejält! Tur bilarna är små.

Medlem
Skrivet av ezakimak91:

Hade ingen energi för att slutfölja CER, men det kompenserade vi med att köra igenom Chile idag och då relativt blind som vanligt.
Jag föll för opel'n då den varvade högst och lät bäst i mina öron kom väl relativt oskadd (NOT!) genom första 3 sträckorna.
Tappade bara en dörr och skadade styrdelar o kylare men lät inte det hindra mig efter en mindre reperation, det är bara synd jag ogjorde allt relativt fort genom att skada kylare på nytt o mycket värre denna gången så både temp och motorlampa lös så vackert.

En varning om en eventuell bugg på första sträckan, precis innan checkpoint 3 så är det en hårnål höger som det verkligen gäller att ta ut... annars så fattar inte spelet att du kör på en annan väg och kommer att tjata om en resett.
Se bild så ser ni vad som är för tajt https://imgur.com/a/VkpYely

Är inte säker på att det var i Chile, men hårnål vänster sen en kraftig rätt lång backe, tar du ej ut svängen kommer det upp att du kör på fel väg. Har då 25 sek på dig att ändra.

Skriv svar