Cyberpunk 2-arbetet börjar: "Cyberpunk 2077 var bara en uppvärmning"

Robot
Cyberpunk 2-arbetet börjar: "Cyberpunk 2077 var bara en uppvärmning"

Flytten har gått från Warszawa till Boston.

#cyberpunk-2077, #orion


Releasehästryttare

Lovade de inte efter 2077 släppet att vi skulle få witcher 4 före cyberpunk 2?

KoP
Medlem
Skrivet av Devan:

Lovade de inte efter 2077 släppet att vi skulle få witcher 4 före cyberpunk 2?

Finns ju en möjlighet att dom jobbar på fler än ett spel samtidigt. 🤔 Dessutom är nog utvecklingen utav uppföljaren till Cyberpunk nog bara i sin linda.

Medlem

Haha cyber 1 var alltså bara en uppvärmning, på vadå undrar jag, årtiondets värsta härdsmälta när det gäller lansering. Man skickade Battlefield och Diablo3 rätt ner från kungatronen vad det gäller trasiga spel vid lansering.

Man sprängde alltså hela internet när man släppte de där skiten, alla pratade om Cyberpunk i negativ bemärkelse. Värre skandal än Nagasaki -1945, men men all reklam är bra reklam..

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Haha cyber 1 var alltså bara en uppvärmning, på vadå undrar jag, årtiondets värsta härdsmälta när det gäller lansering. Man skickade Battlefield och Diablo3 rätt ner från kungatronen vad det gäller trasiga spel vid lansering.

Man sprängde alltså hela internet när man släppte de där skiten, alla pratade om Cyberpunk i negativ bemärkelse. Värre skandal än Nagasaki -1945, men men all reklam är bra reklam..

Fast de har ju fixat spelet också likt Hello Games gjorde med No Man's Sky och är nog nu ett av de bästa spel man kan lira. Så om än spelet var en katastrof i början kan man inte säga det samma nu eller låta det avgöra om nästa spel ska bli bra.

Köpte Cyberpunk 2077 med DLC (Ultimate) nu på Jul rean på Epic Games för 337kr och det är ett riktigt bra spel just nu kan man ju bara säga. Hade ju varit värre om de bara lämnat spelet och gått vidare till 2an med "oopsie, I did a poopsie" attityden som många andra företag har.

Medlem

Hoppas men tvivlar på ett spel i tredje person.

Medlem

Taggad!! But better not hold my breath...

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Fast de har ju fixat spelet också likt Hello Games gjorde med No Man's Sky och är nog nu ett av de bästa spel man kan lira. Så om än spelet var en katastrof i början kan man inte säga det samma nu eller låta det avgöra om nästa spel ska bli bra.

Köpte Cyberpunk 2077 med DLC (Ultimate) nu på Jul rean på Epic Games för 337kr och det är ett riktigt bra spel just nu kan man ju bara säga. Hade ju varit värre om de bara lämnat spelet och gått vidare till 2an med "oopsie, I did a poopsie" attityden som många andra företag har.

Men är det verkligen det? Jag köpte det på release och jag har faktiskt tänkte ta tag i det igen efter allt man läst att det har blivit bättre. Men det finns fortfarande en gnutta tveksamhet i mig om det är värt att ta upp. Det är ju fortfarande inte spelet som utlovades från början. Spelar t.ex. det roll vilken class man väljer nu story-mässigt?

Skrivet av cryxis:

Men är det verkligen det? Jag köpte det på release och jag har faktiskt tänkte ta tag i det igen efter allt man läst att det har blivit bättre. Men det finns fortfarande en gnutta tveksamhet i mig om det är värt att ta upp. Det är ju fortfarande inte spelet som utlovades från början. Spelar t.ex. det roll vilken class man väljer nu story-mässigt?

Ens origin (Street Kid, Corpo eller Nomad) spelar ingen störe roll för storyn förutom i början och lite dialogval, nej. Men som spelupplevelse är det grymt nu, och andra val man gör (t.ex. i interaktioner med Johnny) har stor påverkan på storyn. Jag var extremt kritisk efter lanseringen och tänkte att jag hoppar spelet, men gav det sedan en chans och det är ett av de få spel (det enda?) de senaste tio åren som jag spelat igenom mer än en gång.

phi
Medlem
Skrivet av cryxis:

Men är det verkligen det? Jag köpte det på release och jag har faktiskt tänkte ta tag i det igen efter allt man läst att det har blivit bättre. Men det finns fortfarande en gnutta tveksamhet i mig om det är värt att ta upp. Det är ju fortfarande inte spelet som utlovades från början. Spelar t.ex. det roll vilken class man väljer nu story-mässigt?

Med Cyberpunk 2.0 och Phantom Liberty blev det ett av de bästa spelen som jag spelat de senaste åren.

Medlem
Skrivet av cryxis:

Men är det verkligen det? Jag köpte det på release och jag har faktiskt tänkte ta tag i det igen efter allt man läst att det har blivit bättre. Men det finns fortfarande en gnutta tveksamhet i mig om det är värt att ta upp. Det är ju fortfarande inte spelet som utlovades från början. Spelar t.ex. det roll vilken class man väljer nu story-mässigt?

Det är fortfarande ett action-äventyr spel med RPG i en öppen värld.
Men ett sjukt jävla bra sådant. Ett av mina favoritspel någonsin nu efter expansionen.

Medlem

Jaa, men det blir nog att plocka upp igen. Tack

Medlem
Skrivet av cryxis:

Men är det verkligen det? Jag köpte det på release och jag har faktiskt tänkte ta tag i det igen efter allt man läst att det har blivit bättre. Men det finns fortfarande en gnutta tveksamhet i mig om det är värt att ta upp. Det är ju fortfarande inte spelet som utlovades från början. Spelar t.ex. det roll vilken class man väljer nu story-mässigt?

Det är grymt nu! Spela, spela, spela!!

Olika klasser finns inte, men beroende på var du sätter stats, vilka perks du väljer och vilket cyberware-os och annan cyberware du kör kan du spela allt från motsvarigheter till magiker, närstridskämpe, lönnmördare, ninja, typisk FPS-protagonist eller kombinationer därav. Det är otroligt öppet och går även att ändra under spelets gång, då perks och cyberware är utbytbara. Får vara lite försiktig med stats bara, för de sitter som man valt.

Medlem
Skrivet av phi:

Med Cyberpunk 2.0 och Phantom Liberty blev det ett av de bästa spelen som jag spelat de senaste åren.

Nöjd med att jag väntat med att spela det. Äger det men avvaktar med expansionen.

Medlem

Har väntat på expansionen och 2.0, slog till på Ulitmate paketet och kör just nu, 180 timmar än så länge.
Är mitt i Phantom Liberyt nu (så jefla bra) och har ett par Main storys kvar och massor med sidogrejjer såklart.
Jag är glad att jag väntade även om det var svårt att hålla sig, sjukt bra.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Fast de har ju fixat spelet också likt Hello Games gjorde med No Man's Sky och är nog nu ett av de bästa spel man kan lira. Så om än spelet var en katastrof i början kan man inte säga det samma nu eller låta det avgöra om nästa spel ska bli bra.

Köpte Cyberpunk 2077 med DLC (Ultimate) nu på Jul rean på Epic Games för 337kr och det är ett riktigt bra spel just nu kan man ju bara säga. Hade ju varit värre om de bara lämnat spelet och gått vidare till 2an med "oopsie, I did a poopsie" attityden som många andra företag har.

Visst spelet är i väldigt bra skick nu jämfört med release,.. men det är ju fortfarande samma spel.
1a intrycket består som man säger så önskar man gett tusan i att spela igenom det då det begav sig.

Medlem
Skrivet av roftg:

Visst spelet är i väldigt bra skick nu jämfört med release,.. men det är ju fortfarande samma spel.
1a intrycket består som man säger så önskar man gett tusan i att spela igenom det då det begav sig.

Jag spelade igenom det på release (pc) och hade inte alls några större besvär. Det värsta som hände mig under mina 100 första timmar var väl typ att några Quest-NPC:er fastnade i någon vägg. Ladda om en autosave från 5min innan så funkade det bra.
Grafiska buggar pratade folk mycket om då, men det störde mig inte mycket. Lirar ändå på 1080p så allt extra lull är bortkastat på mig.

Det har nog blivit 100 timmar till sedan expansionen lanserades, gillar den skarpt. Tycker däremot att hela spec-systemet var bättre innan 2.0 men det blev ju också en anledning till att starta en ny karaktär så att man lärde om sig.

Jag hade gett spelet 4.5/5 vid release, ger det lätt 5/5 nu. Underbart spel!

Medlem

Kanske snart dags att skaffa CP2077, börjar bli dags.

Medlem
Skrivet av cryxis:

Men är det verkligen det? Jag köpte det på release och jag har faktiskt tänkte ta tag i det igen efter allt man läst att det har blivit bättre. Men det finns fortfarande en gnutta tveksamhet i mig om det är värt att ta upp. Det är ju fortfarande inte spelet som utlovades från början. Spelar t.ex. det roll vilken class man väljer nu story-mässigt?

Testade för ett par veckor sen.
Jag kan bara tala för mig själv men jag tyckte inte det var så jävla mycket skillnad. Mycket mindre buggar såklart. Samma välskrivna men ganska trista story.
Fortfarande extremt tungdrivet om man ska ha ens lagom snygg grafik. Staden känns fortfarande ytlig och som en fasad där bara de viktiga huvudpersonerna sticker ut.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Samma välskrivna men ganska trista story.

Staden känns fortfarande ytlig och som en fasad där bara de viktiga huvudpersonerna sticker ut.

Håller med om detta. Jag tycker att spelet gör mycket bra, atmosfär och världsbygget med alla detaljer är kanon. Men att röra sig genom staden och upptäcka saker är inte så bra som jag hade önskat. Det känns ofta som att man rör sig bland kulisser och det mesta känns ytligt och rätt dött.

Har dock fått ut rätt många roliga timmar genom åren och hade även en kväll där allt klickade och då kändes spelet verkligen fantastiskt. Har tyvärr aldrig lyckats få den känslan efter det dock.

Kommer att spela igenom Phantom Liberty en dag, ska bli intressant.

Inför tvåan hoppas jag på en mycket mer levande och interaktiv stad med massor av hemligheter som gör utforskning mer belönande samt mer djup i striderna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Haha cyber 1 var alltså bara en uppvärmning, på vadå undrar jag, årtiondets värsta härdsmälta när det gäller lansering. Man skickade Battlefield och Diablo3 rätt ner från kungatronen vad det gäller trasiga spel vid lansering.

Man sprängde alltså hela internet när man släppte de där skiten, alla pratade om Cyberpunk i negativ bemärkelse. Värre skandal än Nagasaki -1945, men men all reklam är bra reklam..

Diablo 4 löste det, tog alla top 10 placeringar 😉

1
Skriv svar