Diskutera – Vilket slags spel vill du att Indiana Jones ska bli?

Robot
Diskutera – Vilket slags spel vill du att Indiana Jones ska bli?

Äventyr? Action? Tredjeperson? Eller första...? Hur ser DITT Indiana Jones-spel ut?

#diskutera, #indiana-jones


Skribent

Tredje person
Fokus på utforskning, mysterier, pussel
Lagom med övernaturliga fenomen
Indiana ska inte vara en mördarmaskin som Nathan eller Lara
Licensierad musik
Piskan finns i både traversal och strider
Ormar
Bil/flyg/tåg/båt/häst-sekvenser


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Har spelat alla Indy spel från 90-talet och framåt. Fate of Atlantis är fortfarande mitt favoritspel så hoppas de tar inspiration där ifrån men uppdaterar vissa saker som actionsekvenserna och miljöerna.

Vad gäller action-äventyr i 3D så har jag tyvärr aldrig fastnat för varken Tomb Raider eller Uncharted, föredrar Ocarina of Time på alla plan.

Medlem

Gärna alla 3 så det blir samma stuk som uncharted eller tomb raider serien. Annars inget köp.

Hade velat ha ett robin Hood spel i samma stuk då det inte finns ett enda från den kända tjuven i sherwood skogen.

Gärna exklusivt till Sony playstation hade varit kanon då xbox redan är en förlorad konsoll efter bara 3år

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Tredje person
Fokus på utforskning, mysterier, pussel
Lagom med övernaturliga fenomen
Indiana ska inte vara en mördarmaskin som Nathan eller Lara
Licensierad musik
Piskan finns i både traversal och strider
Ormar
Bil/flyg/tåg/båt/häst-sekvenser

Exakt!

Jag hoppas verkligen inte att det blir något större fokus på att springa omkring och dräpa nazister. Jag misstänker tyvärr att det är så det kommer att bli...

Medlem

Jag vill att Mola Ram ska vara med!

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Tredje person
Fokus på utforskning, mysterier, pussel
Lagom med övernaturliga fenomen
Indiana ska inte vara en mördarmaskin som Nathan eller Lara
Licensierad musik
Piskan finns i både traversal och strider
Ormar
Bil/flyg/tåg/båt/häst-sekvenser

Så Infernal Machine 2? Ja tack!

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Licensierad musik

Duh-duh-duh-duuuh, duh-duh-duuuuh...

Jag tycker om både Uncharted och Tomb Raider. Tror ett Uncharted-liknande spel med mindre våld skulle vara intressant. Men det har väl ryktats en del om första person?

Medlem
Skrivet av 9-11:

Jag vill att Mola Ram ska vara med!

...och jag vill att shia labeouf skall vara med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Tredje person
Fokus på utforskning, mysterier, pussel
Lagom med övernaturliga fenomen
Indiana ska inte vara en mördarmaskin som Nathan eller Lara
Licensierad musik
Piskan finns i både traversal och strider
Ormar
Bil/flyg/tåg/båt/häst-sekvenser

Bra sammanfattning.

Skrivet av submariner:

Hade velat ha ett robin Hood spel i samma stuk då det inte finns ett enda från den kända tjuven i sherwood skogen.

Vore skoj med ett nytt action-äventyr med Robin Hood. Spelade Conquests of the Longbow (peka-och-klicka) samt något Commandos/Desperados liknande spel när det begav sig.

Skrivet av Skelögd:

Jag hoppas verkligen inte att det blir något större fokus på att springa omkring och dräpa nazister. Jag misstänker tyvärr att det är så det kommer att bli...

Indy bör kunna skjuta men oftast är det ju knytnävsslagsmål som gäller. Men fokusen bör ligga på pussel om man frågar mig.

Skrivet av 9-11:

Jag vill att Mola Ram ska vara med!

Medlem

Som Uncharted fast utan massmord, massa kluriga pussel...tredjeperson definitivt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

...och jag vill att shia labeouf skall vara med.

You betrayed Shi(v)a.

Medlem

Osäker på under vilka omständigheter jag skulle lägga min surt förvärvade speltid på just ett Indiana Jones spel.

Medlem

Första person
Inga hjälpmedel, sikten itemshimmer eller liknande.
Pistol, svärd och piska kräver precision.
Mycket interaktion med fysiska objekt man kan ta sönder, putta, sparka, bränna, klippa osv, för att lösa fällor, ta ner fienden mm.
Vapen, fienden och objekt ska ha tydlig fysik närvaro.
Fällor och pussel ska kräva tankeverksamhet.

Gameplay / spel mekanik tänk Penumbra vs Dark Messiah of Might and Magic vs Mirrors Edge

Stil / atmosfär utöver de tre klassiska Indy filmerna, tänk Blood, Realms of the Haunting.

Medlem

Som
Uncharted
!

Medlem
Skrivet av Maggot:

Som Uncharted fast utan massmord, massa kluriga pussel...tredjeperson definitivt.

Håller helt med. Skulle kännas helt fel med tanke på IP:et att springa runt och skjuta en massa.

Medlem

Ett live-service-spel, helst av allt. Gärna något slags arena-combat där Indy är lite som en superhjälte och kan svinga sig runt banan och fäktas och skjuta och sånt - typ som kommande Suicide Squad-spelet. Sen har man andra spelbara karaktärer som man kan köpa till, som Mola Ram och Short Round. Och så har man map packs och sånt i en in-game-affär, så att man kan köpa till Temple of Doom och den där marknaden i Kairo för att kunna slåss på dem. Och så kan man skräddarsy alla vapen med skins och köpa olika piskor i olika färger, typ camouflage-färger, eller en röd laserpiska.

Tufft.

Medlem

Så länge den inte är ett till tråkigt open world spel med MMO quests.

Medlem

3e persons kamera likt Uncharted är uppbyggt. Vackra olika världar att utforska för skatter och en del skjutstrider emellanåt. O lite puzzel här o där skulle sitta perfekt för egen del. Jag önskar besöka olika delar av världen så att man får en stor variation av miljöer.

Skrivet av FarbrorBarbr0:

Ett live-service-spel, helst av allt. Gärna något slags arena-combat där Indy är lite som en superhjälte och kan svinga sig runt banan och fäktas och skjuta och sånt - typ som kommande Suicide Squad-spelet. Sen har man andra spelbara karaktärer som man kan köpa till, som Mola Ram och Short Round. Och så har man map packs och sånt i en in-game-affär, så att man kan köpa till Temple of Doom och den där marknaden i Kairo för att kunna slåss på dem. Och så kan man skräddarsy alla vapen med skins och köpa olika piskor i olika färger, typ camouflage-färger, eller en röd laserpiska.

Tufft.

Jag kanske är dum i huvudet men har svårt att avgöra om du skojar eller inte...
Personligen så avskyr jag GaaS-spel. Live service går helt bort. Men kul för er som diggar sånt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Skulle vara kul med en lite ny take på genren åtminstone. Men hoppas att det blir ett bra spel.

Medlem

Typ som Uncharted 4 med mer fokus på äventyrande och icke dödligt våld. Fin grafik och grymt soundtrack på det så.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Ett live-service-spel, helst av allt. Gärna något slags arena-combat där Indy är lite som en superhjälte och kan svinga sig runt banan och fäktas och skjuta och sånt - typ som kommande Suicide Squad-spelet. Sen har man andra spelbara karaktärer som man kan köpa till, som Mola Ram och Short Round. Och så har man map packs och sånt i en in-game-affär, så att man kan köpa till Temple of Doom och den där marknaden i Kairo för att kunna slåss på dem. Och så kan man skräddarsy alla vapen med skins och köpa olika piskor i olika färger, typ camouflage-färger, eller en röd laserpiska.

Tufft.

Medlem

Första person horror med många pussel. Gärna co-op så man kan skita på sig med andra och bli panikslagen när man försöker lösa pussel tillsammans.

Medlem

Som första tomb raider spelen. Gillade ensamheten och mystiken.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Ett live-service-spel, helst av allt. Gärna något slags arena-combat där Indy är lite som en superhjälte och kan svinga sig runt banan och fäktas och skjuta och sånt - typ som kommande Suicide Squad-spelet. Sen har man andra spelbara karaktärer som man kan köpa till, som Mola Ram och Short Round. Och så har man map packs och sånt i en in-game-affär, så att man kan köpa till Temple of Doom och den där marknaden i Kairo för att kunna slåss på dem. Och så kan man skräddarsy alla vapen med skins och köpa olika piskor i olika färger, typ camouflage-färger, eller en röd laserpiska.

Tufft.

Hell yeah, skippa singleplayer campaign gärna. Bara online arena + matchmaker, inga dedikerade servar. Singleplayer kan man lägga till i tvåan, trean eller fyran... om det ens behövs.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

It's not a lake, it's an ocean

Väldigt gärna ett spel som tar inspiration både från de gamla och nya Tomb Raider-spelen, lyfter in den kvicka dialogen och bra karaktärerna från Uncharted och försöker utveckla gameplay samtidigt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Gutface:

Typ som Uncharted 4 med mer fokus på äventyrande och icke dödligt våld. Fin grafik och grymt soundtrack på det så.

Precis, Indian Jonas passar inte som massmördare. Skulle kännas helt fel. Om han måste ta sig an fiender ska det vara
på ett finurligare sätt än att mata ner dom med maskingevär.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Tredje person
Fokus på utforskning, mysterier, pussel
Lagom med övernaturliga fenomen
Indiana ska inte vara en mördarmaskin som Nathan eller Lara
Licensierad musik
Piskan finns i både traversal och strider
Ormar
Bil/flyg/tåg/båt/häst-sekvenser

Exakt så!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

The Great Circle. 3de person typ GoW spelen. Ta cower när det behövs. Blir ju förmodligen den senaste IDTech Engine så det kommer se riktigt bra ut och hög fps på konsolerna.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

The Great Circle. 3de person typ GoW spelen. Ta cower när det behövs. Blir ju förmodligen den senaste IDTech Engine så det kommer se riktigt bra ut och hög fps på konsolerna.

Indiana Jones och cover-mekanik?!?!

Tänk om!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar