Star Citizen 1.0 kan släppas 2025, menar läckor

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kanske man får valuta för mina pengar!

Backade detta 2012...

Samma! har gett upp hoppet vid det här laget...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej, Squadron 42 är en storydriven kampanj och Star Citizen ett rymd-MMO typ. Två fulla spel alltså. SQ42 går ej att spela än, SC kan liras i alpha som utvecklas löpande sen ett antal år.

Haha, va i huna då hade jag ännu mindre koll än jag trodde. Tyckte det var lite lustigt att ett i min tro dlc då skulle komma före en full realease av spelet (SC här så alltså). Tackar för klargörandet.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Nej, du kan hitta deras finanser på deras sida som dom publicerar varje år dom är ganska öppna med det.

Nej, de är inte ganska öppna med det, de har inte gjort det varje år, och de gör det för att de är tvingade till det.

När de tog in $46 miljoner från en investerare så blev de, som sagt, tvingade att publicera den informationen varje år.

Medlem
Skrivet av Barak:

Nä några få investerare gick med tidigt i projektet och det rörde sig inte om några större belopp.
Det totala donerade beloppet av individer som stöttat projektet är för närvarande 659 miljoner USD.

Det var $46 miljoner när de bara hade dragit in $210 miljoner, och vid ett tillfälle då deras ekonomi var i ett riktigt dåligt skick . Vilket är varför de tog in pengar från en investerare, något de hade lovat att de inte skulle göra för att finansiera utvecklingen, så de hävdade att de $46 miljonerna skulle vara till marknadsföringen av SQ42... För ett släpp 2020...

Utan de pengarna så hade hela projektet gått åt pipan.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Det var $46 miljoner när de bara hade dragit in $210 miljoner, och vid ett tillfälle då deras ekonomi var i ett riktigt dåligt skick . Vilket är varför de tog in pengar från en investerare, något de hade lovat att de inte skulle göra för att finansiera utvecklingen, så de hävdade att de $46 miljonerna skulle vara till marknadsföringen av SQ42... För ett släpp 2020...

Utan de pengarna så hade hela projektet gått åt pipan.

Källorna är från refund subredding "trust me bro". Bara skitsnack som dom drog för att dom inte vill erkänna att dom hade fel med att pengarna var slut och att CIG skulle lägga ner spelet som var deras berättelse under flera års tid. Även folk här på FZ höll på med det. Sen att dom går minus i vissa års perioder betyder inte att pengarna är slut, då dom har tillgång till banklån osv som kräver också att dom redovisar sina årliga kostnader. Höll för mig också att det är lag i England för att redovisa allt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Refund subbredit har helt fel om.projektet.
Massor med flat earthers där typ, man kan inte ta dem seriöst.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Det var $46 miljoner när de bara hade dragit in $210 miljoner, och vid ett tillfälle då deras ekonomi var i ett riktigt dåligt skick . Vilket är varför de tog in pengar från en investerare, något de hade lovat att de inte skulle göra för att finansiera utvecklingen, så de hävdade att de $46 miljonerna skulle vara till marknadsföringen av SQ42... För ett släpp 2020...

Utan de pengarna så hade hela projektet gått åt pipan.

Okay hade fått för mig att de "endast" rörde sig om $10 - 20 miljoner.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

12
Skriv svar