Metal Gear Solid 1 - The Twin Snakes (tillbakablick & mini-recension)

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Du gillar verkligen inte Metal Gear

Handgranater har jag också svårt för i spel. I Metal Gear Solid: Peace Walker så kan man dock se hur granaterna kommer landa innan man kastar och det kan vara en fördel.

Det finns mycket som jag älskar med Metal Gear Solid 3 men en rolig sak är att man kan spränga deras matförråd och sedan komma tillbaka och höra hur soldaterna klagar över att de är hungriga

Jo, gillar både Peace Walker och i grunden också MGS3, gillar alla dess system skarpt. Däremot så måste man ju inte hylla även de utstuderat föråldrade och dåliga aspekterna med spelet bara för det. Minns dock att PW var bra mycket bättre på just den punkten, mer modernt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jo, gillar både Peace Walker och i grunden också MGS3, gillar alla dess system skarpt. Däremot så måste man ju inte hylla även de utstuderat föråldrade och dåliga aspekterna med spelet bara för det. Minns dock att PW var bra mycket bättre på just den punkten, mer modernt.

Jag håller med. Restart from Checkpoint (eller liknade) är en funktion jag gärna skulle velat se i MGS3 (Master Collection).

Vi lär nog aldrig få se Restart from Checkpoint i MGS 1-3. Och jag skulle bli mycket förvånad om funktionen dyker upp till MGS: Delta, med tanke på kvaliteten hos Konamis senaste släpp…. MGS: Survive och MGS: Master Collection.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar