Batman, Alan, Star Wars – årets första spelhelg är här!

Robot
Batman, Alan, Star Wars – årets första spelhelg är här!
Medlem

Fick ett enormt sug på att spela lite Borderlands ännu en gång, så det blir att lira The Pre-sequel igen

Ambassadör
Xbox

Det blir till att fortsätta med Baldur's Gate 3!


signatur

Jump in.

Medlem

Förhoppningsvis lite Call Of Cthulhu via startplaying.games och Roll20 alternativt Guardians Of The Galaxy (Tack för veckans gratislir Epic)

Edit: Det vart Call Of Cthulhu via Roll20. Fy fan vad skoj det ska bli att spela riktigt rollspel online igen 🥳


signatur
Medlem

Många spel so m ska spelas nu
Baldurs gate 3 - PC Desktop
Ghosts of tabor - PCVR
Resident evil 2 remake vr mode - PSVR2
Live a Live - steam deck


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hunt Showdown och Repella Fella blir det för min del!


signatur

It´s a me

Medlem

Forza Horizon Rally Challenge blir det, kanske också lite Troxton och Forza Motorsport. Samtliga på PC.

Medlem

Diablo IV!!!

It's not a lake, it's an ocean

Jag hade hoppats kunna hoppa in i Cyberpunk 2077: Ultimate Edition redan i kväll, men leveransen som även innehåller Air Twister och The Invincible är framskjuten till i morgon. Så vi får se vad det blir. Började nosa på Death Stranding i går, men är tveksam till om det är min grej.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är snart färdig med turok 3 och efter det blir det fortsatt röj i serious sam: the first encounter HD.
En del system shock 2 också nu när jag provar annan build.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot

Blir som sagt första Final Fantasy för mig! Här har ni mitt party, för ni som spelat spelet.

Två av mina bästa vänner är tvillingar så jag fick idén att ska jag använda mig av deras namn så ska de se likadan ut, precis som i verkligheten


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har precis spelat igenom Wolfenstein: The new order, ett gammal gratisspel jag plockade på EPIC för något år sedan. Första gången jag spelar det och jag måste säga, vilket fantastiskt roligt spel, fyllt av bra story och spännande moment. När jag var klar så plockade jag upp uppföljaren Wolfenstein: The new colossus på STEAM-rean för någon dryg 50-lapp, så det blir det som denna helg kommer handla om.
Om ni inte spelat Wolfenstein så gör det, ett riktigt bra singelplayerspel.

Medlem

Precis avslutat kampanjen i Avatar, mediokert spel tycker jag Får se om jag orkar samla lite fler achievements i det

Medlem

Fortsätta renovera hus i House Flipper 2, väldigt mysigt spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Xenoblade Chronicles Definitive Edition. Detta blir andra genomspelningen av detta mysiga mästerverk, första var för 10 år sen. Varvar med träning i Ring Fit Adventure

Medlem
Skrivet av Swed_Ghost:

Jag har precis spelat igenom Wolfenstein: The new order, ett gammal gratisspel jag plockade på EPIC för något år sedan. Första gången jag spelar det och jag måste säga, vilket fantastiskt roligt spel, fyllt av bra story och spännande moment. När jag var klar så plockade jag upp uppföljaren Wolfenstein: The new colossus på STEAM-rean för någon dryg 50-lapp, så det blir det som denna helg kommer handla om.
Om ni inte spelat Wolfenstein så gör det, ett riktigt bra singelplayerspel.

missa inte the old blood expansionen för bövelen!

Medlem

Eventuellt lite Cocoon efter att ha blivit besviken på svårighetsgraden i Skul - eller på min egen förmåga!


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Blir Terminator Resistance

Medlem

Inget tror jag, har inte tid.

Gen
Medlem

Fortsätta med BG3 Började precis på Act 3 efter runt 65h spelade.

Medlem

Har gett mig in i Dead Space. Obehagligt!

Medlem

Cyberpunk 2077, är 15 timmar in och det är spännande

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Det blir det helt säkert efter Colossus........då Old Blood är en Prequel....

Medlem

Blir nog lite blandad kompott den här helgen! Dels har jag tänkt läsa en del, men sen dammade jag av en händelse av en gammal 360 här hemma idag och blev då sugen på att spela Eternal Sonata, men jag vill också fortsätta i Dragon's Dogma...Snacka om I-landsproblem ändå...

Medlem

Var sugen på att införskaffa Batman, länge sen man spelade det. Men efter läst gamla kommentarer på FZ och Reddit, så undvikder jag det. Tydligen är det fortfarande, 5-6 år efter release, stora problem med fps på Xbox Series X och PS5. Synd att dom fuckade upp remastern på det sättet. Sen läste jag en kommentar här på FZ angående det överdrivna collectibles som fanns i första spelet, minns det som igår. Fy fan, det enda man gjorde var att gå igenom varje liten yta med uv-filter för att hitta olika samlarobjekt, så då blev jag riktigt avtänd på Batman-spelen.

Blev sugen på Tetris Effect: Connected, fanns förr på Game Pass, men inte längre, kan dock köpa för 400 kr, men ett jäkla pris för ett 3½ år gammalt spel! Så nä, blev inte det heller.
Sugen på nåt härligt arkad-spel, men ljuseffekter, skjutande eller bara nåt som går "snabbt" som svårighetsgrad. Typ som gamla Geometry Wars, eller R-type 3. Dock känns det som Xbox har väldigt lite av den typen av arkadiga spel.
Kanske att Armored Core 6 hade varit något, men det är ju inte särskilt arkadigt i sin design så att säga.
Cuphead har jag redan klarat av, som någon kanske skulle påstå är nåt liknande.

Medlem

God of War Ragnarök: Valhalla DLC!
Vet inte om de finns en story om varför den är gratis så länge du har Ragnarök, kanske Santa Monica Studios fick inspiration från Team Cherry.
Som gjort för er som lirat de äldre spelen men de funkar även för oss normies som bara lirat GoW 2018 och Ragnarök.

Medlem

Battlefield V och CoD Modern Warfare 3 med vänner, ESO online, Far Cry 5 kart editor.

Medlem

Escape from Tarkov.

Efter lite PUBG med folk från Geeks DC blev det Tarkov fram tills nu för mig.
Senaste updaten känns bättre än tidigare. Har bl.a lagts till vaulting vilket gör vissa delar enklare.
Dessutom ska de ha pillat på recoil i spelet. Vilket märks då jag för ovanlighetens skull faktiskt får kills ;P eller har jag äntligen lärt mig att sikta och faktiskt träffa folk?


signatur

Halo kompis!

Medlem

Fortsätter med Tears of the kingdom 🥳

12
Skriv svar