Diskutera – Vilka blir dina personliga mål för spelåret 2024?

Robot
Diskutera – Vilka blir dina personliga mål för spelåret 2024?

Kalla det speliga nyårslöften, mål eller vad du vill. Vad vill du ha ut av ditt spelår?

#diskutera, #spelåret-2024


Medlem

Kanske att köpa färre spel helt enkelt. Jag behöver inte fler.

Medlem

Spela mer och samla mindre, så jag kan börja beta av min vansinnigt enorma backlogg. Det är flera hundratalet spel, det ger lite ångest ändå. 😢


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Fortsätta och beta av min sjuka backlogg haha. Klarade precis ut DMC 5 på PS5an och senare ikväll startar jag Atomic Heart på Series X. Försöker spela 50/50% på konsolerna, ett spel var, så jag hoppar mellan dem.

It's not a lake, it's an ocean

Som vanligt är mitt mål att köpa färre nya spel än det antal jag klarar ut ur backloggen. Det når jag aldrig, men det är ett bra mål eftersom det "tvingar" mig att ta mig an backloggen. Nackdelen är att det kan bli mer kvantitet än kvalitet. För jag kommer köpa en hel del spel, så är det bara.

För 2024 har jag tre mål:

  • Fortsätta beta av Dreamcast-spel

  • Fortsätta beta av Xbox 360-spel

  • Ge PS5 mer tid

Jag har ett antal Dreamcast-spel i pipelinen, däribland Super Magnetic Neo, Sonic Adventure 2 och Headhunter. Detsamma gäller Xbox 360, där jag bland annat har tänkt att köra The Saboteur och Shadows of the Damned. Men jag är försiktig med att bestämma enskilda spel i förväg, det tenderar att bli vad jag är sugen på för stunden.

Slutligen PS5 - där har jag inlett året med att köpa Cyberpunk 2077: Ultimate Edition (hoppas det flyter bättre än det gjorde till Xbox One när det begav sig), Air Twister och The Invincible för att komma igång.

Det kommer dock bli en långsam start för mig. Januari ska ägnas åt träning och att bättra på min kinesiska, i februari är jag i Kina. Vanligtvis är det under sommarmånaderna som jag hinner med backloggen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det var ett tag sedan jag spelade Bloodborne sist så jag funderar på att försöka ta den där sista trofén jag har kvar för en "platinum".

Sedan blir det som vanligt att jag tänker att "nu ska backloggen minskas" men som vanligt lär året sluta och den är större än någonsin.

Medlem

Mitt mål blir fullt uppgraderat hideout i Escape from Tarkov. Det blir alltid fyra upgrades som ligger kvar innan wipe


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Köpa och klara minst 1 spel varje månad, blir svårt speciellt runt sommar då det är annat o göra.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det var ett tag sedan jag spelade Bloodborne sist så jag funderar på att försöka ta den där sista trofén jag har kvar för en "platinum".

Sedan blir det som vanligt att jag tänker att "nu ska backloggen minskas" men som vanligt lär året sluta och den är större än någonsin.

Är det drottningen du har kvar att döda?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Målet är som vanligt att lägga ifrån mig WoW någon gång ibland och spela lite roliga indiespel istället.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är det drottningen du har kvar att döda?

Ja.

Senast jag spelade var jag en bra bit in i "Chalice Dungeons" när jag stötte på en boss (kan ha varit en Amygdala) som jag försökte besegra 3-4 gånger och sedan kom annat spelande emellan och det blev inga fler försök.

Medlem

Ett nytt datorbygge anländer 14/1 så blir nog mer spelande än förra året (särskilt eftersom renoverandet hemma snart är slut) och jag skall beta av alla "gamla" spel som varit för krävande för min gamla rosthög som nu klappat ihop.

Medlem

Mitt mål är att jag ska ta tag i inköp av ny speldator och köra igenom Starfield, samt spela Cyberpunk DLC med path tracing.

Medlem

Började beta av fler From Software-spel 2023 så jag har följande souls-spel kvar att slutföra:

Dark Souls 2 (bara dlc kvar och dem har jag hört bra om)
Dark Souls 3 (blir på pc med 4k 120hz och reshade)
Bloodborne (provat en gång tidigare och hade svårt för 30fps och dålig frame pacing, men vill försöka igen)
Sekiro (kom aldrig så långt när det begav sig)

Sen blir det väl lite efterlängtade storspel så som FF7 Remake del 2 och Rise of the Ronin.
Kommer också bli en hel del Path of Exile 2 beta skulle jag tro.

Men som sagt blir nog det största fokuset att fortsätta beta av backlogen.

Medlem

Jag sätter inte upp några mål alls när det gäller spel. Spela det som är roligt för stunden lär jag väl göra.

Ambassadör
Xbox

Planen är som vanligt att minska backloggen... Förra året slutade på +-0 så hoppas på bättre resultat i år.


signatur

Jump in.

Medlem

Köpa färre spel, spela klart flera av backloggspelen, lägga mindre tid på menlöshet i spel (så kanske det blir mer tid över till att faktiskt köra klart dem)

Medlem
Skrivet av Margy:

Ja.

Senast jag spelade var jag en bra bit in i "Chalice Dungeons" när jag stötte på en boss (kan ha varit en Amygdala) som jag försökte besegra 3-4 gånger och sedan kom annat spelande emellan och det blev inga fler försök.

Jag fastnade på samma ställe. Det tog mig nästan ett år för att finna motivationen att fortsätta.

Om det är Amygdala du är fast på så har jag ett jättebra tips. Håll dig vid rumpan/svansroten och invänta att hon hoppar. När hon hoppar så vänder hon sig 180 grader och landar rakt på dig. Om du står mellan hennes ben/under hennes svans vid landningen så tar du ingen skada. När det klickade för mig så gick hon ner enkelt utan att jag blev träffad en enda gång.

Efter det så rullar det på och trofen är din. 😀

Good luck, Honter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag kommer fortsätta ungefär som förra året, beta av backloggen och spela på PS5:an för första gången.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Mina mål för året är:

* Spela klart påbörjade spel
* Försöka att sluta med att stirra mig blind på troféer
* Göra klart minst en prototyp av egenskapat spel
* Göra listor över mitt spelande för att få en bättre överblick över backloggen samt för att kunna föra kul statistik kring mitt spelande
* Prova, som i att ge en ärlig chans, minst ett spel från en genre jag sällan/aldrig spelar


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spela mera på min switch.
Köpa färre spel och faktiskt klara ut ett antal.
Får bli en liten lista på planerade spel att klara. Sist blev jag klar med 1/3 av dem tror jag innan året var slut.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Efter det så rullar det på och trofen är din. 😀

Good luck, Honter.

Tack!

Jag känner redan hur motivationen att starta det igen ökar!

Medlem

Målet ör att bara spela bra spel, inte sitta med spel bara för att klara ut det fast man blivigt less.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Borde bli klar med alla gamla 360-spel/achievements jag har på skiva och alla digitala som inte är backwards compatible, verkar som klockan snart kommer klämta för 360-eran. Eller så dör min gamla 360 Slim...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Mitt mål är samma som alla andra år: Att skita i backloggen och spela det jag känner för.

Medlem

Väntar (hoppas!) på Switch 2 med Metroid Prime 4 detta år.

Medlem

Mitt mål är att hitta tid för Baldur's Gate 3. Klarar jag det är jag nöjd


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

*Inköp av PS5 (förutsatt att konsolen går ner i pris och hamnar på liknande vad Xbox Series X kostar).

*Köra igenom Batman-Arkham trilogin.

*Införskaffa Dead Island 2 & Robocop - Rogue City.

Medlem

Har som mål att klara dessa spel jag nyligen införskaffat:

Avatar (Är väl 15-20 timmar in och ska spelas klart närmaste veckorna)

Death Stranding

A Plague Tale: Innocence

Greedfall

Hogwarts legacy

Lär.även bli en hel del Core Keeper, Elden Ring och Total Warhammer 3 när nya DLC kommer.

Är lite sugen på Lies of P och Horizon Zero Dawn också, men tror jag avvaktar med dem till nästa år.

Medlem

Spela allt jag inte hann spela 2023😂

12
Skriv svar