Final Fantasy VII Rebirth-uppdrag influeras av "favoritrollspelet" Witcher 3

Robot
Final Fantasy VII Rebirth-uppdrag influeras av "favoritrollspelet" Witcher 3
Medlem

inte ofta jag förbeställer spel, men detta blev ett av dom

Medlem

Dom verkar ofta vara starkt inspirerade av något västerländskt spel när dom gör något nu för tiden. När dom gjorde det linjära FF13 så snackade dom en del om hur dom gillade Call of Duty, med DQ11 så var Oblivion en stor inspiration, med FF15 så var det mycket Skyrim-snack om jag minns rätt osv. Dom kan åtminstone inte gå så fel med att dra inspiration från Witcher 3, antar jag, men är fortfarande inte speciellt intresserad av spelet. Med tanke på hur FF7 Remake blev blev i slutändan; om jag vill spela FF7 igen, så spelar jag originalet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kazutoyo:

om jag vill spela FF7 igen, så spelar jag originalet.

Och då gärna moddat med 7th Heaven, Tsunamods och Ninostyle. Härligt vackert med de högupplösta bakgrunderna och karaktärerna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

inte ofta jag förbeställer spel, men detta blev ett av dom

Det är ju jättedyrt? Finns massa billiga spel att spela fram tills dess att detta spel kommit ner i pris.

Skrivet av kennyg123:

inte ofta jag förbeställer spel, men detta blev ett av dom

Samma här. Det här spelet vill jag ha dag 1.

Medlem

Detta spel har potential att bli ett av de bästa någonsin.

Medlem

Sido uppdragen var det som gjorde att jag sluta spela remaken. Kan leva med att det är ett nytt stridssystem, men att klämma in massa menlösa uppdrag som inte bidrar till huvudstoryn förstörde spelet för mig. Slutade spela så fort man skulle hjälpa Biggs och Wedge med massa skit.

Medlem

Jag vill verkligen spela detta dag ett, samtidigt som jag ställer mig tveksam till hur Performance Mode kommer fungera i den öppna världen de visat. Att vänta på PC-releasen eller inte, det är frågan...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Håller med ibenaben ovan.
Sidouppdragen var verkligen tråkiga. Bara ett sätt att fylla ut spelet med mer tid.

Men trots det? FF7 Remaken var bland det bästa jag spelat denna generation.
Jag tyckte originalet var bra. ÄLSKADE 5,6,9 och Tactics, men 7+8 vara "bara" riktigt bra.
Men Remaken, den lyckades få mig att faktiskt bry mig om karaktärerna. Har aldrig fattat varför folk gillar Cloud föränn jag körde remaken. Sällan suttit så förnöjd så fort det vankades cutscenes.

Hade man fått hela trilogin inom ett någorlunda vettigt tidsspann (typ 2 år emellan varje del) hade jag exploderat av glädje. Nu tog det 4 år till del 2. Och ska vi behöva vänta totalt 8 år för hela trilogin? Då känner jag nästan att jag väntar in så att del tre är någorlunda nära release innan jag kör tvåan. Billigare vänta med köpet med

Medlem
Skrivet av pazu:

Det är ju jättedyrt? Finns massa billiga spel att spela fram tills dess att detta spel kommit ner i pris.

jag har tillräckligt med pengar så jag inte behöver oroa mig för sånt.

Medlem

Med hur de FÖRSTÖRDE storyn i REMAKE så blir detta boycott för min del.

Sen gillar jag inte direkt spel som är ADHD action partikel effekter och så mycket saker på skärmen att man får epilepsi. Tyckte inte om strids systemet med AI kontrollerande party medlemmar. Gillar inte action JRPG allmänt. Hur de tryckte in Sephiroth över allt och förstörde slutet "ni som vet vet *plot ghosts*" de dåliga påklistrade nya uppdragen som inte passade in ALLS.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Med hur de FÖRSTÖRDE storyn i REMAKE så blir detta boycott för min del.

Sen gillar jag inte direkt spel som är ADHD action partikel effekter och så mycket saker på skärmen att man får epilepsi. Tyckte inte om strids systemet med AI kontrollerande party medlemmar. Gillar inte action JRPG allmänt. Hur de tryckte in Sephiroth över allt och förstörde slutet "ni som vet vet *plot ghosts*" de dåliga påklistrade nya uppdragen som inte passade in ALLS.

I det stora hela skulle jag inte säga att de förstörde den, det är mera att man har skapat ett rörigt multiverse där både originalet och remaken existerar i samma värld där whispers i remaken försökte få till storyn. Däremot håller jag med att hur det TVINGADE in Sephiroth som sista bossen i spelet förstörde hela slutet av spelet. Det är mycket bättre i originalet när han nästan är en myt halva spelet, man ser aldrig hur vriden han är utan får det berättat för sig igenom flashbacks (som för den delen inte stämmer med verkligeheten p.g.a. att Clouds minne inte är OK). De gjorde mycket bra saker med att ge karaktärerna bättre bakgrund och story överlag, men slutet var horribelt, ska Sephiroth vara sista bossen i varje spel nu eller?

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Sido uppdragen var det som gjorde att jag sluta spela remaken. Kan leva med att det är ett nytt stridssystem, men att klämma in massa menlösa uppdrag som inte bidrar till huvudstoryn förstörde spelet för mig. Slutade spela så fort man skulle hjälpa Biggs och Wedge med massa skit.

Håller med utöver att jag inte slutade att spela. Sidogrejorna i FF7:Remake suger rakt av och drar ner upplevelsen.

Blir orolig över att Rebirth kommer att vara strösslat med "välskrivna" fillers. Kan inte se hur de ska göra detta på ett bra sätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Jag har inte ens klarat föregångaren än. Älskar originalet men nästan hatar "remaken". Vet inte ens om jag är sugen på att köpa uppföljaren om jag ska vara ärlig.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

1
Skriv svar