But why?! Moddare jobbar på ett offline-läge för The Day Before

Robot
But why?! Moddare jobbar på ett offline-läge för The Day Before

Liket grävs (eventuellt) upp.

#the-day-before


Medlem

Snacka om bortkastad tid, finns ju bättre spel som är döda som man skulle kunna försöka hålla vid liv

Releasehästryttare
Skrivet av koleny:

Snacka om bortkastad tid, finns ju bättre spel som är döda som man skulle kunna försöka hålla vid liv

Absolut, men det ger ju inga nyhetsartiklar på sidor som denna ...

Medlem

Ja det finns ju fortfarande fanboys som försvarar spelet även efter allt som skett så jag är inte förvånad.

Medlem

Ptja, vissa moddare är ju bättre på att fixa till spel än dess utvecklare själva så kan finnas hopp att de lyckas återuppliva detta lik.


signatur
Medlem

Är alltid en sån som försvarar moddare osv när folk frågar varför när det kommer till sånt här. Roligt projekt, skoj skull. Men jag kan inte gud hjälpe mig försvara detta. Snacka om bortkastad tid, inte ens en klapp på axeln för ett bra arbete skulle jag kunna ge.

Skrivet av MrStrange:

Ptja, vissa moddare är ju bättre på att fixa till spel än dess utvecklare själva så kan finnas hopp att de lyckas återuppliva detta lik.

Nog bättre att börja om från scratch, behövs mer än moddade för rädda detta, nästan ombyggnad av alla system. Följa lite Unreal tutorials med köpta assets och du är på rätt väg.

Medlem

Inte orkat hålla koll i detalj på allt gnäller om, är det bara saknat innehåll och inte allt för trasigt så går det nog göra något spelbart av det. Själv är jag inte så intresserad o spela det.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Ptja, vissa moddare är ju bättre på att fixa till spel än dess utvecklare själva så kan finnas hopp att de lyckas återuppliva detta lik.

I det här läget ska de ju bara "modda bort" serveranropet så att man kan starta spelet lokalt offline. Det kommer ju fortfarande att vara samma lik till spel bara att du kan starta det och spela solo.

Om de sedan går vidare och försöker göra något av det om de lyckats med att få igång det är en annan sak. Frågan är ju som sagt om det är värt besväret.

Medlem

Jag hade gärna spelat det om det är offline 😊


signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Ja det finns ju fortfarande fanboys som försvarar spelet även efter allt som skett så jag är inte förvånad.

Det går inte att förneka att konceptet hade potential.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Det går inte att förneka att konceptet hade potential.

Fanns ingen potential alls om du frågar mig. Bara utvecklare som hade en halvdan idé om vad spelare ville ha i ett spel och sen hittade på massa lögner utan några som helst planer på att faktiskt utveckla och släppa spelet. Inte fören folk började undra var tusan spelet och alla pengar tagit vägen. Då klämde dom ut en produkt i samma klass som ett lågbudget mobilspel och hoppades på det bästa. Men chansen för ett riktigt spel, spelet dom ljög och yrade om i flera år var lika med noll.

Medlem

Gamingkulturen är rätt intressant må jag säga. Utvecklarna för The Day Before har verkligen inte gett något alls till sina fans förutom falska förhoppningar, lögner och några enstaka bilder och videos (som för övrigt kom extremt sent i "utvecklingen"). Trots detta finns det hardcore fans som går längder för att skydda företaget och spelet.

Att lägga någon tid alls för The Day Before är förmodligen en av många sätt att slösa sin tid. Däremot har spelet varit i spotlighten rätt länge med flera artiklar, diskussioner, podcasts, youtube videos o.s.v. Så vill man bara få lite uppmärksamhet så är det kanske inte det värsta sättet att göra det på.

1
Skriv svar