Christopher Judge vägrar göra rösten till Kratos i några God of War-remasters

Robot
Christopher Judge vägrar göra rösten till Kratos i några God of War-remasters
Medlem

Varför skulle de vilja göra om rösten i en remaster?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Varför skulle de vilja göra om rösten i en remaster?

Högre bitrate på ljudet?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Högre bitrate på ljudet?

Jag gissar de har originalinspelningen okomprimerad kvar?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Varför skulle de vilja göra om rösten i en remaster?

Kanske skulle vilja göra en sammanhängande version över alla spel i serien?
Eller lägga till mer scener och dialog vilket skulle bli svårt med två olika röster om inte original rösten kan vara med igen. 🤷‍♀️ Bara spekulerar.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Kanske skulle vilja göra en sammanhängande version över alla spel i serien?
Eller lägga till mer scener och dialog vilket skulle bli svårt med två olika röster om inte original rösten kan vara med igen. 🤷‍♀️ Bara spekulerar.

Eftersom originalrösten fortfarande lever så ser jag inte ett problem att fråga den personen först. Kan han inte be om tillåtelse att använda genom AI. Det sista man vill är ersätta med en ny röst i en remaster.

Skulle det vara en remake skulle det vara en helt annan sak

Medlem
Skrivet av Karmak:

Eftersom originalrösten fortfarande lever så ser jag inte ett problem att fråga den personen först. Kan han inte be om tillåtelse att använda genom AI. Det sista man vill är ersätta med en ny röst i en remaster.

Skulle det vara en remake skulle det vara en helt annan sak

Som jag skrev "om inte original rösten kan vara med igen". 🙂

Medlem

För det första behöver dessa gamla reliker en noggrann remake.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

1an och framförallt del 2 är ju hutlöst bra. Ge dessa en värdig remake tack!

KoP
Medlem
Skrivet av memorycard:

Kanske skulle vilja göra en sammanhängande version över alla spel i serien?
Eller lägga till mer scener och dialog vilket skulle bli svårt med två olika röster om inte original rösten kan vara med igen. 🤷‍♀️ Bara spekulerar.

Fast börjar dom lägga till saker blir det ju ingen remaster (vilket det är frågan om i detta fall) utan snarare en remake. 🤔

Så dom borde gott kunna använda original ljudinspelningarna om det är frågan om en remaster.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Som jag skrev "om inte original rösten kan vara med igen". 🙂

Därför jag skrev att de kan fråga om tillåtelse att använda AI som fixar hans röst
Kan inte se han säga nej till det, enkla pengar och han behöver inte göra något

Medlem

Ser ingen anledning till att de ens behöver detta, som redan påpekats så finns det nog redan inspelningar med bättre kvalitet och om det inte gör det så kan jag på intet sätt se att det ens behövs, för remastern som finns till PS3 har inga som helst problem med ljudet. När den var relativt ny så läste jag en intressant artikel om hur de under utvecklingen av originalen av de två första spelen hade betydligt bättre upplösning av "assets" som de använde vilket gjorde att en remaster ens var möjlig.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast börjar dom lägga till saker blir det ju ingen remaster (vilket det är frågan om i detta fall) utan snarare en remake. 🤔

Så dom borde gott kunna använda original ljudinspelningarna om det är frågan om en remaster.

Fast det är väl inga lagar för vad man får göra med en remaster eller remake? Eller några regler när det går över från remaster till remake. Kan ju bli en "soft" remake eller whatever. Jag bara gav lite tankar kring varför man potentiellt skulle göra om röstarbetet med nya Kratos. Han hade uppenbarligen tänkt på frågan själv.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Fast det är väl inga lagar för vad man får göra med en remaster eller remake? Eller några regler när det går över från remaster till remake. Kan ju bli en "soft" remake eller whatever. Jag bara gav lite tankar kring varför man potentiellt skulle göra om röstarbetet med nya Kratos. Han hade uppenbarligen tänkt på frågan själv.

Skapar de material eller gör om allt från grunden så är det en remake.

Medlem

De borde lära en ai hur han låter och sen använda den istället


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Thane:

Skapar de material eller gör om allt från grunden så är det en remake.

Så vitt jag vet har detta diskuterats i mängder av bla digital foundry hur mycket ändringar och tillägg som behövs innan det går från remaster till remake. Känns som du bara är ute efter något nitpicky gotcha moment.

Stor skillnad på "skapar de material" och "gör om allt från grunden". No?

I Mass effect "remaster" gjorde dem om femShepard så hon blev likadan över alla spelen.
Man gjorde om en del cutscenes.
Man gjorde om en del spelmekanik.
UI:n är gjord lika över alla spel.
Fysiken är omgjord så det ska vara mer tyngd.
Morality checks är ändrat
Ändringar i cover systemet
Bossar är ombalancerade
Ny ai i dina squadmates
Alla vapen kan användas av alla klasser
Mm mm. Fortfarande en remaster. Det här är ju lite av semantik där uppenbarligen diskussionen går vart gränsen går för att få kallas remake.

Skribent

Jag har en teori. Spoiler för gowr: Valhalla

Om man spelat igenom Valhalla-dlc’t till Ragnarök har man kanske en aning om vad han blivit erbjuden, då Kratos träffar sig själv.

Sen, om man ska vara petig, så gör han redan rösten åt Kratos då man låser upp hans yngre utseende

Medlem
Skrivet av memorycard:

Så vitt jag vet har detta diskuterats i mängder av bla digital foundry hur mycket ändringar och tillägg som behövs innan det går från remaster till remake. Känns som du bara är ute efter något nitpicky gotcha moment.

Stor skillnad på "skapar de material" och "gör om allt från grunden". No?

I Mass effect "remaster" gjorde dem om femShepard så hon blev likadan över alla spelen.
Man gjorde om en del cutscenes.
Man gjorde om en del spelmekanik.
UI:n är gjord lika över alla spel.
Fysiken är omgjord så det ska vara mer tyngd.
Morality checks är ändrat
Ändringar i cover systemet
Bossar är ombalancerade
Ny ai i dina squadmates
Alla vapen kan användas av alla klasser
Mm mm. Fortfarande en remaster. Det här är ju lite av semantik där uppenbarligen diskussionen går vart gränsen går för att få kallas remake.

Göra om och balansera saker är inte samma sak som att bygga om från grunden. I en remaster tar man spelet och piffar till det. I en remake börjar du om från noll.

Medlem
Skrivet av Thane:

Göra om och balansera saker är inte samma sak som att bygga om från grunden. I en remaster tar man spelet och piffar till det. I en remake börjar du om från noll.

Så om de skulle lägga till några fler cutscenes eller dylikt blir det per automatik en remake? Nä. Det tycker ju inte du heller. Som sagt. Nitpicking , bara. Från mitt första inlägg där jag bara spånade lite om potentiellla anl till att göra om röstarbetet. Att man kanske skulle vilja addera någon cutscene eller lägga till, ändra någon gammal dialog skulle ju inte per auto göra spelet till en remake. Så fort man adderar det minsta.

Det är ju det folk hakar upp sig på av någon anledning. Att jag skrev att man kanske vill lägga till mer dialog eller cutscenes. Det skulle tydligen inte funka i en remaster men alla ändringar i mass effect, även cutscenes, vapen och gameplay bla, utöver grafik, är fine.
Jag vet vad en remake är. Vart gränsen från en remaster till remake är dock mer blurry, vilket uppenbarligen digital foundry o massa andra också diskuterar.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Så om de skulle lägga till några fler cutscenes eller dylikt blir det per automatik en remake? Nä. Det tycker ju inte du heller. Som sagt. Nitpicking , bara. Från mitt första inlägg där jag bara spånade lite om potentiellla anl till att göra om röstarbetet. Att man kanske skulle vilja addera någon cutscene eller lägga till, ändra någon gammal dialog skulle ju inte per auto göra spelet till en remake. Så fort man adderar det minsta.

Det är ju det folk hakar upp sig på av någon anledning. Att jag skrev att man kanske vill lägga till mer dialog eller cutscenes. Det skulle tydligen inte funka i en remaster men alla ändringar i mass effect, även cutscenes, vapen och gameplay bla, utöver grafik, är fine.
Jag vet vad en remake är. Vart gränsen från en remaster till remake är dock mer blurry, vilket uppenbarligen digital foundry o massa andra också diskuterar.

Det är inte hur mycket som ändras eller lägga till som definierar vad det är, det är hur det skapas.

Finns materialet sen innan - remaster.
Skapas material från grunden - remake

Skulle de göra en remaster på GoW-spelen kan de inte skapa nytt material, endast använda sånt som finns. Troligen är det i princip omöjligt att skapa nytt material eftersom grafikmotorn inte använda längre. Det skulle kunna vara material som inte har setts i spelen tidigare. Att de ändrar några cut scenes har inget med saken att göra

Medlem

tkr personligen allt som behövs är att dom skalar upp det till 4k och slänger på lite moderna shaders, spelen håller bra än idag

Medlem

I min mening, för att det skulle klassas some remake är om dom bestämmer sig för att göra om spelen så det blir t.ex. liknande over the shoulder kamera och gameplay i gamla spelen så dom matchar nya.
Då behöver dom göra om massa saker från grunden samt att hela gameplayet blir annorlunda och det typ bara miljöer, story osv. dom kan återanvända.

KoP
Medlem
Skrivet av memorycard:

Fast det är väl inga lagar för vad man får göra med en remaster eller remake? Eller några regler när det går över från remaster till remake. Kan ju bli en "soft" remake eller whatever. Jag bara gav lite tankar kring varför man potentiellt skulle göra om röstarbetet med nya Kratos. Han hade uppenbarligen tänkt på frågan själv.

För att göra en enkel jämförelse när det kommer till remaster vs remake kan vi t.ex ta film.

När man remastrar en gammal film så snyggar man ju upp befintlig film, t.ex skalar upp den till en högra upplösning med hjälp av original negativen, rensar bort artefakter, lattjar lite med färg/ljus (grejjer man kan fixa till idag lätt med datorn som hjälp). Och sen ger man ljudet lite kärlek måhända.

Gör man en remake utav en gammal film gör man i princip en nyinspelning med nya skådespelare och oftast läggs det till och ändras ganska friskt fastän man någonstanns behåller grundpremissen. 🙂

Medlem
Skrivet av KoP:

För att göra en enkel jämförelse när det kommer till remaster vs remake kan vi t.ex ta film.

När man remastrar en gammal film så snyggar man ju upp befintlig film, t.ex skalar upp den till en högra upplösning med hjälp av original negativen, rensar bort artefakter, lattjar lite med färg/ljus (grejjer man kan fixa till idag lätt med datorn som hjälp). Och sen ger man ljudet lite kärlek måhända.

Gör man en remake utav en gammal film gör man i princip en nyinspelning med nya skådespelare och oftast läggs det till och ändras ganska friskt fastän man någonstanns behåller grundpremissen. 🙂

Jag vet vad en remake är. 😊
Jag tror alla missförstår här. DU skrev en fråga "fast blir det inte en remake då när man lägger till saker", på min första kommentar om varför man skulle kunna vilja göra om rösten till den nya Kratos. Där jag bara skrev att man kanske vill göra lite ny dialog eller någon ny cutscene o det skulle bli konstigt med olika röster då.

JAG tycker ju INTE att det blir en remake av lite ny dialog och nya röster. Sen börjar det förklaras för mig vad en remake och remaster är. DÅ säger jag att tex Mass Effect gör en hel del ändringar (se kommentar längre upp) både med gameplay, ändringar i cutscenes, vapen mm mm men fortfarande är en remaster. Vilket jag håller med om men jag tar då upp att det finns en diskussion om var gränsen går för när det blir tal om en remake. På grund av att NI undrade om det blev en remake av lite mer dialog och kanske någonting mer...Jag säger ju att det blir semantik av det hela. En ren remake är inga oklarheter. En remaster man ändrar i å det grövsta däremot finns en diskussion om hur mycket man kan göra om och förbättra innan man får kalla det något annat.

Eller så skriver jag oklart/missuppfattar er. I så fall ber jag om ursäkt. Det läses in, misstolkas etc allt för lätt i textdiskussioner bakom en skärm. 😊

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är inte hur mycket som ändras eller lägga till som definierar vad det är, det är hur det skapas.

Finns materialet sen innan - remaster.
Skapas material från grunden - remake

Skulle de göra en remaster på GoW-spelen kan de inte skapa nytt material, endast använda sånt som finns. Troligen är det i princip omöjligt att skapa nytt material eftersom grafikmotorn inte använda längre. Det skulle kunna vara material som inte har setts i spelen tidigare. Att de ändrar några cut scenes har inget med saken att göra

Förstår. Det var din kommentar "skapar man material" som gjorde att jag trodde du också tyckte det skulle klassas som remake för lite mer dialog eller cutscene. Sen drog diskussionen iväg.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är inte hur mycket som ändras eller lägga till som definierar vad det är, det är hur det skapas.

Finns materialet sen innan - remaster.
Skapas material från grunden - remake

Skulle de göra en remaster på GoW-spelen kan de inte skapa nytt material, endast använda sånt som finns. Troligen är det i princip omöjligt att skapa nytt material eftersom grafikmotorn inte använda längre. Det skulle kunna vara material som inte har setts i spelen tidigare. Att de ändrar några cut scenes har inget med saken att göra

Du kan nog göra en remaster med nytt material. T.ex. om du skapar helt nya texturer i högre upplösning utan att bara skala upp dem, så hade jag fortfarande klassat det som en remaster, på samma sätt som att ersätta gammal CGI i en film med modernare dito inte är en remake, utan fortfarande en del av en remaster.

En remake tycker jag förutsätter att du bygger spelet från grunden utan att återanvända något annat än story och setting.

Edit: Hade missat att ni redan diskuterat detta utförligt 😄

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag gissar de har originalinspelningen okomprimerad kvar?

Du hade nog blivit förskräckt om du visste hur mycket källmaterial från spel som försvunnit eller blivit destruerat, speciellt från den tiden Jag hade tyvärr gissat att det är större chans att det gått förlorat än att det finns kvar.

Medlem

remake är som det sägs göra om spelet som redan finns, ändra hela spelmotorn, även story osv.
remaster/enchated etc… är ett spel som finns och material finns som man vald att inte lägga ut då, och man kanske lagt till något osv om spel motorn klarar av osv och kälkoden.

exempel final fantasy 8 har en remaster då den är verkligen en remaster. man har ändrat vissa PK i vår tid osv men spelet är i princip samma som originalet även inte ändrat vissa buggar är kvar.
sen final fantasy 7 ny är total remake för spelet strider och allt ändrats från spelmotor till och med andra singlar den.

det går ändra spelmotor men jag tror då är det lättare och göra remake istället.

rätta gärna mig om jag har fel.

jag har dyslexi osv pratar inte om min grammatik utan vad jag menade.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar