Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gotta pay the bills!

Tänkte mest om folk hypar upp detta just pga reklamen överallt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade aldrig hört talas om denna film, ser okej ut.

Medlem

Såg precis filmen med min flickvän. Vi tyckte båda om filmen väldigt mycket

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det visuella jag hade mest problem med var scenerna på Veldt när man såg den Saturnusliknande planeten i bakgrunden. Av någon anledning tyckte jag det mest såg ut som kulisser på en teaterscen. Anklagelserna om homofobi tycker jag själv kanske är lite överdrivna. Klagomålet mer specifik är på rymdvarelsen som gjorde ett skrevtag på han den där Gunnar, vilket går på stereotypen om sexuellt aggressiva homosexuella i film. Men som sagt, det känns lite långsökt för mig personligen. Jag förstår och håller med problemet i princip.

Det var några kostym- och replika-designer som jag tyckte var bra. Som ett gammalt W40k-fan så kändes vissa uniformer, rustningar, och vapen nästan hemma i den världen, och fick mig att bli lite hypad för Henry Cavills projekt, när det väl kommer om 5-8 år (😛).

Kommer också se på uppföljaren. Känns dumt att bara lämna något hängande. Men kommer nog inte sitta och ge den min fulla uppmärksamhet, det får nog bli en bakgrundsfilm medan jag jobbar.

Veldt hade jag inget problem med, eller att det skulle se ut som en teaterscen. Och kan tycka att klagomålet på den "sexscenen" är rätt överdriven också - det är ju oftare straighta män som porträtteras som sexual predators och gaymän som fromma lamm. Men allting ska ju vara "problematiskt" nu för tiden - precis som andra sidan klagar på att allt är woke. Alla letar efter något fel liksom.

Cavill har ju visat sig vara gamer och fan av Warhammer (bygger och målar figurer på fritiden tydligen) så att han ger sig in i det projektet känns bra! Är också pepp på det! Men ja, kommer ju inte. sitta uppe och vänta på det direkt. Det kommer när det kommer.

Ser den medan jag äter, och fipplar med mobilen

Medlem

Får se om andra kan vara bättre?

Medlem

den var ok 2/5


signatur

Allätare

Läste att där skall komma en annan version som är R-rated,
för Netflix ville ha den barn tillåten men han fick göra en version till där dom inte brydde sej, så väntar tills den kommer.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Väntar nog på andra filmen först och/eller den där rated R versionen som det snackas om.

Medlem

Sett en bit in i filmen nu och vilket skräp. Patetiskt dålig skådespel och dialog, karaktärerna är som karikatyrer.

Rätt snygg film bitvis dock.

Det enda som kan få mig att ev se färdigt är alla referenser till 40k, för många och för exakta för att bara vara en slump 😄


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

Honest trailers beskriver filmen perfekt!

Medlem
Skrivet av Devan:

Honest trailers beskriver filmen perfekt!

https://youtu.be/mvaXqRS29cw

HAHA! Verkligen klockrent sammanfattat! "GREEEEEJJJN" "Even slower motion"

Medlem
Skrivet av Devan:

Honest trailers beskriver filmen perfekt!

https://youtu.be/mvaXqRS29cw

Haha det var länge sedan jag såg en så rolig honest trailer!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Releasehästryttare
Medlem

Netflix när de är som sämst.

På torsdag får vi förhoppningsvis se Netflix när de är som bäst!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Netflix när de är som sämst.

På torsdag får vi förhoppningsvis se Netflix när de är som bäst!

3 Body problem? Den har ju fått blandade reaktioner, vissa gillar den och andra inte.

Medlem
Skrivet av Devan:

3 Body problem? Den har ju fått blandade reaktioner, vissa gillar den och andra inte.

Jupp, ser fram emot den och hoppas den är åtminstone sevärd!

Blandade reaktioner är väl att förvänta sig, är ju en lite speciell handling.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tyckte faktiskt det var en bra trailer så blir försiktigt optimistisk igen. Men vågar inte slå på några stora trummor efter första filmens besvikelse. Men lite bättre hoppas jag på nu i alla fall.

Releasehästryttare
Skrivet av Gertzy:

Tyckte faktiskt det var en bra trailer så blir försiktigt optimistisk igen. Men vågar inte slå på några stora trummor efter första filmens besvikelse. Men lite bättre hoppas jag på nu i alla fall.

Kommer skippa den om den inte får lysande betyg vilket jag tvivlar på.

Medlem
Skrivet av Devan:

Kommer skippa den om den inte får lysande betyg vilket jag tvivlar på.

Gillade första så kommer garanterat se 2an

Releasehästryttare
Skrivet av robbis:

Gillade första så kommer garanterat se 2an

Absolut!
Det är ändå 58% som gillade första filmen enligt Rotten!

https://www.rottentomatoes.com/m/rebel_moon_part_1_a_child_of...

Medlem
Skrivet av Devan:

Kommer skippa den om den inte får lysande betyg vilket jag tvivlar på.

Det tvivlar jag också på, men känns ändå som jag vill avsluta det jag påbörjat på något sätt. Och att den ändå inte verkar lika dålig som första.

Medlem
Skrivet av Devan:

Absolut!
Det är ändå 58% som gillade första filmen enligt Rotten!

https://www.rottentomatoes.com/m/rebel_moon_part_1_a_child_of...

Var ju mycket bättre än allt star wars skit som Disney pumpat ut senaste åren där endast Rouge One hållt måttet någotsånär. Resten är ju bara dynga inkl alla serier dom gjort.

Releasehästryttare

Andra filmen är ute nu, ni som skall se den dela gärna av er med vad ni tyckte!

ZF
Medlem
Skrivet av Devan:

3 Body problem? Den har ju fått blandade reaktioner, vissa gillar den och andra inte.

Nog för att "säsong ett" av både 3BP och RM handlar om exakt samma sak.

Men vid en jämförelse kan rimligen bara RM sägas vara objektivt usel på nästan samtliga möjliga plan.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Devan:

Andra filmen är ute nu, ni som skall se den dela gärna av er med vad ni tyckte!

Såg den nyss och det var ju verkligen en påse bajs bara. Som en 13-åring skrivit och regisserat och skrikit "more explosions! More slowmotion" hela tiden. Kände typ ingenting för någon - eller någonting - och när det skulle snörplas i slutet kändes det väldigt påtvingat. Riktigt lågvattenmärke. Men tyvärr verkar det som de hintar om mer skit i denna franschise?

Releasehästryttare
Skrivet av Gertzy:

Såg den nyss och det var ju verkligen en påse bajs bara. Som en 13-åring skrivit och regisserat och skrikit "more explosions! More slowmotion" hela tiden. Kände typ ingenting för någon - eller någonting - och när det skulle snörplas i slutet kändes det väldigt påtvingat. Riktigt lågvattenmärke. Men tyvärr verkar det som de hintar om mer skit i denna franschise?

5-6 filmer i serien har Snyder sagt...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Såg den nyss och det var ju verkligen en påse bajs bara. Som en 13-åring skrivit och regisserat och skrikit "more explosions! More slowmotion" hela tiden. Kände typ ingenting för någon - eller någonting - och när det skulle snörplas i slutet kändes det väldigt påtvingat. Riktigt lågvattenmärke. Men tyvärr verkar det som de hintar om mer skit i denna franschise?

Håller med till 100%.
Riktig jäkla dynga tyvärr 🥲

Medlem
Jorå

Såg part 1 med sonen och det var det häftigaste han har sett, han ser så fram emot att se 2an, så blir extra kul för mig att se den när han uppskattar dem så. Kan man fokusera på det positiva istället

Medlem
Skrivet av Devan:

5-6 filmer i serien har Snyder sagt...

Jaha... kommer nog inte ge fler någon chans efter dessa två bottennapp - såvida de inte får jättebra betyg/recensioner. Var pepp innan men förstår nu varför Disney tackade nej när han frågade dem om att göra dessa som Star Wars-filmer.

123
Skriv svar