Starfield-expansionen Shattered Space släpps 2024, "stor" uppdatering i februari
"nya sätt att resa" i ett spel som så totalt trasas sönder av fast travel... Säkert någon form av markfordon så det blir ännu mer fast travel där. Klicka ikonen på kartan och du är där. Exploration för de som vill kalla sig explorers utan att behöva göra jobbet
Trasas sönder?, det är ett singelplayer-spel. Det är väl fan bara att INTE fast travla om du tycker det förstör?
Grina över en helt valfri funktion i ett singelplayer spel? Herregud...
Just ja hade förträngt den lilla begränsningen de har
Väldigt dålig spelmotor för ett sådant här typ av spel tyvärr.
Trasas sönder?, det är ett singelplayer-spel. Det är väl fan bara att INTE fast travla om du tycker det förstör?
Grina över en helt valfri funktion i ett singelplayer spel? Herregud...
Grina? Hela rymd delen av spelet är en sminkad fast travel karta. Varje plats i rymden är en liten fishbowl med en planet kuliss i bakgrunden där du simmar omkring. Ska du någonstans så är det fast travel. Finns inget alternativ. Det sminkas över med en flyg animation.
Samma på marken. Som videon ovan demonstrerar. Spelmotorn skapar en liten garderob som du kan röra dig i med slumpvist skapat innehåll med tydliga väggar. Ska du någonstans längre bort så måste du köra fast travel på kartan via ditt skepp vilket skapar en ny graderob åt dig på den nya platsen.
Så ja hela spelet bygger på fast travel. Du kan inte välja bort det för motorn klarar inte av det.
Kritiker menar med rätta att utforskandet som Bethesda brukar vara bra på i sina spel gått förlorat här för att allt bara är slumpade garderober eller fishbowls som man rör sig mellan utan verkligt sammanhang. Jämför med vilket bethesda spel du vill i samma genre och det är som natt och dag.
Vill du ha ett exempel på en befintlig spelmotor som faktiskt klarar allt det Betehesda misslyckas med så är Star Citizens motor StarEngine ett befintligt exempel på att det funkar alldeles utmärkt utan att fuska med fast travel. Så argumenten att det är för svårt och inte går att genomföra är struntprat.
Trasas sönder?, det är ett singelplayer-spel. Det är väl fan bara att INTE fast travla om du tycker det förstör?
Grina över en helt valfri funktion i ett singelplayer spel? Herregud...
Har sett en del från folk som spelat att det verkar vara mycket tryckande på diverse ikoner på kartan för att komma någon vart i spelet. Har inte kört själv, så jag vet ju inte till hundra, men vill minnas att Todd Howard var en av de som pushade för mer fast traveling redan under TES: Oblivion's tid.
Mer grädde till mellanmjölken?
Men det är bra att bethesda försöker ge dem som köpt en dyrare förhands ex lite extra godis.
Extra godis vet jag inte om jag skulle kalla det för då det är precis det här vi köpt, det dyrare exet köptes av många (mig inkluderat) just för expansionen. Att jag fick spela några dagar tidigare var grädde på moset men inget jag hade betalat för annars.
OT: jag är pepp på expansionen! Hoppas det byggs ut med primärt fler quests, kanske nån ny faction eller ny stad osv.
Just ja hade förträngt den lilla begränsningen de har
https://i.imgur.com/hctSczR.png
Väldigt dålig spelmotor för ett sådant här typ av spel tyvärr.
Grina? Hela rymd delen av spelet är en sminkad fast travel karta. Varje plats i rymden är en liten fishbowl med en planet kuliss i bakgrunden där du simmar omkring. Ska du någonstans så är det fast travel. Finns inget alternativ. Det sminkas över med en flyg animation.
Samma på marken. Som videon ovan demonstrerar. Spelmotorn skapar en liten garderob som du kan röra dig i med slumpvist skapat innehåll med tydliga väggar. Ska du någonstans längre bort så måste du köra fast travel på kartan via ditt skepp vilket skapar en ny graderob åt dig på den nya platsen.
Så ja hela spelet bygger på fast travel. Du kan inte välja bort det för motorn klarar inte av det.
Kritiker menar med rätta att utforskandet som Bethesda brukar vara bra på i sina spel gått förlorat här för att allt bara är slumpade garderober eller fishbowls som man rör sig mellan utan verkligt sammanhang. Jämför med vilket bethesda spel du vill i samma genre och det är som natt och dag.
Vill du ha ett exempel på en befintlig spelmotor som faktiskt klarar allt det Betehesda misslyckas med så är Star Citizens motor StarEngine ett befintligt exempel på att det funkar alldeles utmärkt utan att fuska med fast travel. Så argumenten att det är för svårt och inte går att genomföra är struntprat.
Skulle dock säga att det är ett av de mindre bekymmer spelet har. Hade spelet i sig varit bra hade jag inte brytt mig så mycket om fast travel och hur det fungerar. Att det blir en faktiskt laddskärm är ett större problem än fishbowls. Bättre om det varit någon cinematisk cutscene emellan.
Däremot bör det INTE finnas någon typ av cutscene alls för att gå in i hus
Star Citizens jämförelse är lite fel dock. Det är i princip ett teknikdemo där de i över 10 år hållt på med just detta. Men själva spelet saknas fortfarande.
Skulle dock säga att det är ett av de mindre bekymmer spelet har. Hade spelet i sig varit bra hade jag inte brytt mig så mycket om fast travel och hur det fungerar. Att det blir en faktiskt laddskärm är ett större problem än fishbowls. Bättre om det varit någon cinematisk cutscene emellan.
Däremot bör det INTE finnas någon typ av cutscene alls för att gå in i hus
Star Citizens jämförelse är lite fel dock. Det är i princip ett teknikdemo där de i över 10 år hållt på med just detta. Men själva spelet saknas fortfarande.
Stämmer ej. Deras online del är pretty much ett game as a service idag som byggs ut konstant precis som sådana spel gör. Fullt spelbart och inte ett tech demo. Single player kampanjen squadron 42 är feature complete och väntat släpp är 2025 (2024 om man är optimist). https://www.fz.se/nyhet/295501-star-citizens-singleplayer-del....
Så nu sprider du myter.
Just ja hade förträngt den lilla begränsningen de har
https://i.imgur.com/hctSczR.png
Väldigt dålig spelmotor för ett sådant här typ av spel tyvärr.
Grina? Hela rymd delen av spelet är en sminkad fast travel karta. Varje plats i rymden är en liten fishbowl med en planet kuliss i bakgrunden där du simmar omkring. Ska du någonstans så är det fast travel. Finns inget alternativ. Det sminkas över med en flyg animation.
Samma på marken. Som videon ovan demonstrerar. Spelmotorn skapar en liten garderob som du kan röra dig i med slumpvist skapat innehåll med tydliga väggar. Ska du någonstans längre bort så måste du köra fast travel på kartan via ditt skepp vilket skapar en ny graderob åt dig på den nya platsen.
Så ja hela spelet bygger på fast travel. Du kan inte välja bort det för motorn klarar inte av det.
Kritiker menar med rätta att utforskandet som Bethesda brukar vara bra på i sina spel gått förlorat här för att allt bara är slumpade garderober eller fishbowls som man rör sig mellan utan verkligt sammanhang. Jämför med vilket bethesda spel du vill i samma genre och det är som natt och dag.
Vill du ha ett exempel på en befintlig spelmotor som faktiskt klarar allt det Betehesda misslyckas med så är Star Citizens motor StarEngine ett befintligt exempel på att det funkar alldeles utmärkt utan att fuska med fast travel. Så argumenten att det är för svårt och inte går att genomföra är struntprat.
Alltså.... NMS har gjort vanligt resande över hela planeter i åratal... Starfield har INGEN ursäkt förutom inkompetens.
I drank what?
Grina? Hela rymd delen av spelet är en sminkad fast travel karta. Varje plats i rymden är en liten fishbowl med en planet kuliss i bakgrunden där du simmar omkring. Ska du någonstans så är det fast travel. Finns inget alternativ. Det sminkas över med en flyg animation.
Det är en väldigt stor fishbowl isf. Med hjälp av consol commandon så kan du göra skeppen snabba nog för att manuellt flyga mellan planeter. Problemet därefter är att planeterna bara är sfärer utan någon kollision mesh och att du inte kan trigga landningar.
Så med lite mer jobb så skulle det vara fullt möjligt att ha rymdutforskning inom solsystemen utan fast travel, så jag tror inte att det är motorn som hindrar där.
Men ska jag vara ärlig så tar jag hellre fast-travel, har andra spel att spela också så jag har själv inte tid att flyga manuellt överallt, men visst hade det varit snyggt med det alternativet
Kommer det till GamePass tro? Eller blir det något man får köpa till, om det nu var något som ingick i dyrare utgåvor av spelet?
Annars får det gott vänta tills det hamnar i reakorgarna
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Trasas sönder?, det är ett singelplayer-spel. Det är väl fan bara att INTE fast travla om du tycker det förstör?
Grina över en helt valfri funktion i ett singelplayer spel? Herregud...
Tror inte du har spelat spelet hahaha
Stämmer ej. Deras online del är pretty much ett game as a service idag som byggs ut konstant precis som sådana spel gör. Fullt spelbart och inte ett tech demo. Single player kampanjen squadron 42 är feature complete och väntat släpp är 2025 (2024 om man är optimist). https://www.fz.se/nyhet/295501-star-citizens-singleplayer-del....
Så nu sprider du myter.
Nä. Det är inte ett komplett spel ännu. Nu sprider du myter.
Hursomhelst så står mina åsikter om Starfield kvar. Spelar ingen roll vad något annat spel är eller inte är.
Kommer det till GamePass tro? Eller blir det något man får köpa till, om det nu var något som ingick i dyrare utgåvor av spelet?
Annars får det gott vänta tills det hamnar i reakorgarna
Ingår inte till gamepass.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Stämmer ej. Deras online del är pretty much ett game as a service idag som byggs ut konstant precis som sådana spel gör. Fullt spelbart och inte ett tech demo. Single player kampanjen squadron 42 är feature complete och väntat släpp är 2025 (2024 om man är optimist). https://www.fz.se/nyhet/295501-star-citizens-singleplayer-del....
Så nu sprider du myter.
Att jämföra Starfield som är ett singelplayer action RPG med Star Citizen är dock rätt korkat. Det är inte Starfields mål att simulera varenda liten grej som i Star Citizen. Det är som att säga att Flight Simulator har en extremt detaljrik och riktig värld man kan flyga runt i, varför har inte Star Citizen det?
Att jämföra Starfield som är ett singelplayer action RPG med Star Citizen är dock rätt korkat. Det är inte Starfields mål att simulera varenda liten grej som i Star Citizen. Det är som att säga att Flight Simulator har en extremt detaljrik och riktig värld man kan flyga runt i, varför har inte Star Citizen det?
Tycker att din jämförelse haltar. Man kan inte jämföra två olika typer av spel (Flightsimulator och Star Citizen) då de helt enkelt ämnar att uppnå olika saker.
Att däremot jämföra Star Citizen med Starfield funkar bra då båda delar stora delar av upplevelsen med varandra. Båda är äventyr i rymden osv.
Star Citizen får då Starfield att skämmas.
Ännu en dag i paradiset.
Jag köpte Constellation Edition så jag bör väl få allt som släpps den närmaste tiden. Men det måste vara hyperintressant för att jag ska orka ge mig in i det igen.
Tror inte du har spelat spelet hahaha
Hahaha,vad kul. Har kört igenom det en gång och är väl inne i varv två. Hahaha.
Hahaha,vad kul. Har kört igenom det en gång och är väl inne i varv två. Hahaha.
Jaså hur tar du dig runt i världen?
Tycker att din jämförelse haltar. Man kan inte jämföra två olika typer av spel (Flightsimulator och Star Citizen) då de helt enkelt ämnar att uppnå olika saker.
Att däremot jämföra Star Citizen med Starfield funkar bra då båda delar stora delar av upplevelsen med varandra. Båda är äventyr i rymden osv.
Star Citizen får då Starfield att skämmas.
Så, då kan vi även jämföra Starcraft? För det tar också plats i rymden. Är du helt bäng eller? xD