Starfield-expansionen Shattered Space släpps 2024, "stor" uppdatering i februari

Robot
Starfield-expansionen Shattered Space släpps 2024, "stor" uppdatering i februari

Bethesda blickar framåt mot 2024.

#starfield


Medlem

Väldigt få uppdateringar första tiden så de har lite att leva upp till med uppdateringar och DLC


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Mer grädde till mellanmjölken?
Men det är bra att bethesda försöker ge dem som köpt en dyrare förhands ex lite extra godis.

Medlem

Det måste till att bli en riktigt bra expansion om jag ska köpa den. Speciellt en bra story. Men önskar så klart mycket annat också för att förbättra spelet.
Men tänker vänta och se recensioner.

Medlem

"nya sätt att resa" i ett spel som så totalt trasas sönder av fast travel... Säkert någon form av markfordon så det blir ännu mer fast travel där. Klicka ikonen på kartan och du är där. Exploration för de som vill kalla sig explorers utan att behöva göra jobbet

Medlem

Medlem
Skrivet av Aletheides:

"nya sätt att resa" i ett spel som så totalt trasas sönder av fast travel... Säkert någon form av markfordon så det blir ännu mer fast travel där. Klicka ikonen på kartan och du är där. Exploration för de som vill kalla sig explorers utan att behöva göra jobbet

Trasas sönder?, det är ett singelplayer-spel. Det är väl fan bara att INTE fast travla om du tycker det förstör?
Grina över en helt valfri funktion i ett singelplayer spel? Herregud...

Medlem

Just ja hade förträngt den lilla begränsningen de har

Väldigt dålig spelmotor för ett sådant här typ av spel tyvärr.

Skrivet av puban:

Trasas sönder?, det är ett singelplayer-spel. Det är väl fan bara att INTE fast travla om du tycker det förstör?
Grina över en helt valfri funktion i ett singelplayer spel? Herregud...

Grina? Hela rymd delen av spelet är en sminkad fast travel karta. Varje plats i rymden är en liten fishbowl med en planet kuliss i bakgrunden där du simmar omkring. Ska du någonstans så är det fast travel. Finns inget alternativ. Det sminkas över med en flyg animation.

Samma på marken. Som videon ovan demonstrerar. Spelmotorn skapar en liten garderob som du kan röra dig i med slumpvist skapat innehåll med tydliga väggar. Ska du någonstans längre bort så måste du köra fast travel på kartan via ditt skepp vilket skapar en ny graderob åt dig på den nya platsen.

Så ja hela spelet bygger på fast travel. Du kan inte välja bort det för motorn klarar inte av det.

Kritiker menar med rätta att utforskandet som Bethesda brukar vara bra på i sina spel gått förlorat här för att allt bara är slumpade garderober eller fishbowls som man rör sig mellan utan verkligt sammanhang. Jämför med vilket bethesda spel du vill i samma genre och det är som natt och dag.

Vill du ha ett exempel på en befintlig spelmotor som faktiskt klarar allt det Betehesda misslyckas med så är Star Citizens motor StarEngine ett befintligt exempel på att det funkar alldeles utmärkt utan att fuska med fast travel. Så argumenten att det är för svårt och inte går att genomföra är struntprat.

Medlem
Skrivet av puban:

Trasas sönder?, det är ett singelplayer-spel. Det är väl fan bara att INTE fast travla om du tycker det förstör?
Grina över en helt valfri funktion i ett singelplayer spel? Herregud...

Har sett en del från folk som spelat att det verkar vara mycket tryckande på diverse ikoner på kartan för att komma någon vart i spelet. Har inte kört själv, så jag vet ju inte till hundra, men vill minnas att Todd Howard var en av de som pushade för mer fast traveling redan under TES: Oblivion's tid.

Medlem
Skrivet av ace84:

Mer grädde till mellanmjölken?
Men det är bra att bethesda försöker ge dem som köpt en dyrare förhands ex lite extra godis.

Extra godis vet jag inte om jag skulle kalla det för då det är precis det här vi köpt, det dyrare exet köptes av många (mig inkluderat) just för expansionen. Att jag fick spela några dagar tidigare var grädde på moset men inget jag hade betalat för annars.

OT: jag är pepp på expansionen! Hoppas det byggs ut med primärt fler quests, kanske nån ny faction eller ny stad osv.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Just ja hade förträngt den lilla begränsningen de har

https://i.imgur.com/hctSczR.png

Väldigt dålig spelmotor för ett sådant här typ av spel tyvärr.

Grina? Hela rymd delen av spelet är en sminkad fast travel karta. Varje plats i rymden är en liten fishbowl med en planet kuliss i bakgrunden där du simmar omkring. Ska du någonstans så är det fast travel. Finns inget alternativ. Det sminkas över med en flyg animation.

Samma på marken. Som videon ovan demonstrerar. Spelmotorn skapar en liten garderob som du kan röra dig i med slumpvist skapat innehåll med tydliga väggar. Ska du någonstans längre bort så måste du köra fast travel på kartan via ditt skepp vilket skapar en ny graderob åt dig på den nya platsen.

Så ja hela spelet bygger på fast travel. Du kan inte välja bort det för motorn klarar inte av det.

Kritiker menar med rätta att utforskandet som Bethesda brukar vara bra på i sina spel gått förlorat här för att allt bara är slumpade garderober eller fishbowls som man rör sig mellan utan verkligt sammanhang. Jämför med vilket bethesda spel du vill i samma genre och det är som natt och dag.

Vill du ha ett exempel på en befintlig spelmotor som faktiskt klarar allt det Betehesda misslyckas med så är Star Citizens motor StarEngine ett befintligt exempel på att det funkar alldeles utmärkt utan att fuska med fast travel. Så argumenten att det är för svårt och inte går att genomföra är struntprat.

Skulle dock säga att det är ett av de mindre bekymmer spelet har. Hade spelet i sig varit bra hade jag inte brytt mig så mycket om fast travel och hur det fungerar. Att det blir en faktiskt laddskärm är ett större problem än fishbowls. Bättre om det varit någon cinematisk cutscene emellan.
Däremot bör det INTE finnas någon typ av cutscene alls för att gå in i hus

Star Citizens jämförelse är lite fel dock. Det är i princip ett teknikdemo där de i över 10 år hållt på med just detta. Men själva spelet saknas fortfarande.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Skulle dock säga att det är ett av de mindre bekymmer spelet har. Hade spelet i sig varit bra hade jag inte brytt mig så mycket om fast travel och hur det fungerar. Att det blir en faktiskt laddskärm är ett större problem än fishbowls. Bättre om det varit någon cinematisk cutscene emellan.
Däremot bör det INTE finnas någon typ av cutscene alls för att gå in i hus

Star Citizens jämförelse är lite fel dock. Det är i princip ett teknikdemo där de i över 10 år hållt på med just detta. Men själva spelet saknas fortfarande.

Stämmer ej. Deras online del är pretty much ett game as a service idag som byggs ut konstant precis som sådana spel gör. Fullt spelbart och inte ett tech demo. Single player kampanjen squadron 42 är feature complete och väntat släpp är 2025 (2024 om man är optimist). https://www.fz.se/nyhet/295501-star-citizens-singleplayer-del....

Så nu sprider du myter.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Just ja hade förträngt den lilla begränsningen de har

https://i.imgur.com/hctSczR.png

Väldigt dålig spelmotor för ett sådant här typ av spel tyvärr.

Grina? Hela rymd delen av spelet är en sminkad fast travel karta. Varje plats i rymden är en liten fishbowl med en planet kuliss i bakgrunden där du simmar omkring. Ska du någonstans så är det fast travel. Finns inget alternativ. Det sminkas över med en flyg animation.

Samma på marken. Som videon ovan demonstrerar. Spelmotorn skapar en liten garderob som du kan röra dig i med slumpvist skapat innehåll med tydliga väggar. Ska du någonstans längre bort så måste du köra fast travel på kartan via ditt skepp vilket skapar en ny graderob åt dig på den nya platsen.

Så ja hela spelet bygger på fast travel. Du kan inte välja bort det för motorn klarar inte av det.

Kritiker menar med rätta att utforskandet som Bethesda brukar vara bra på i sina spel gått förlorat här för att allt bara är slumpade garderober eller fishbowls som man rör sig mellan utan verkligt sammanhang. Jämför med vilket bethesda spel du vill i samma genre och det är som natt och dag.

Vill du ha ett exempel på en befintlig spelmotor som faktiskt klarar allt det Betehesda misslyckas med så är Star Citizens motor StarEngine ett befintligt exempel på att det funkar alldeles utmärkt utan att fuska med fast travel. Så argumenten att det är för svårt och inte går att genomföra är struntprat.

Alltså.... NMS har gjort vanligt resande över hela planeter i åratal... Starfield har INGEN ursäkt förutom inkompetens.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Grina? Hela rymd delen av spelet är en sminkad fast travel karta. Varje plats i rymden är en liten fishbowl med en planet kuliss i bakgrunden där du simmar omkring. Ska du någonstans så är det fast travel. Finns inget alternativ. Det sminkas över med en flyg animation.

Det är en väldigt stor fishbowl isf. Med hjälp av consol commandon så kan du göra skeppen snabba nog för att manuellt flyga mellan planeter. Problemet därefter är att planeterna bara är sfärer utan någon kollision mesh och att du inte kan trigga landningar.
Så med lite mer jobb så skulle det vara fullt möjligt att ha rymdutforskning inom solsystemen utan fast travel, så jag tror inte att det är motorn som hindrar där.

Men ska jag vara ärlig så tar jag hellre fast-travel, har andra spel att spela också så jag har själv inte tid att flyga manuellt överallt, men visst hade det varit snyggt med det alternativet

Medlem
Medlem

Kommer det till GamePass tro? Eller blir det något man får köpa till, om det nu var något som ingick i dyrare utgåvor av spelet?

Annars får det gott vänta tills det hamnar i reakorgarna


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tur att det ingår i premium-versionen. Aldrig i livet att jag hade lagt en krona till förrän de gör spelet roligt först.

Medlem

Blir att spela på game pass detta


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av puban:

Trasas sönder?, det är ett singelplayer-spel. Det är väl fan bara att INTE fast travla om du tycker det förstör?
Grina över en helt valfri funktion i ett singelplayer spel? Herregud...

Tror inte du har spelat spelet hahaha

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Stämmer ej. Deras online del är pretty much ett game as a service idag som byggs ut konstant precis som sådana spel gör. Fullt spelbart och inte ett tech demo. Single player kampanjen squadron 42 är feature complete och väntat släpp är 2025 (2024 om man är optimist). https://www.fz.se/nyhet/295501-star-citizens-singleplayer-del....

Så nu sprider du myter.

Nä. Det är inte ett komplett spel ännu. Nu sprider du myter.
Hursomhelst så står mina åsikter om Starfield kvar. Spelar ingen roll vad något annat spel är eller inte är.

Medlem

ge mig bara en bra karta och minimap

Medlem
Skrivet av Dunder:

Kommer det till GamePass tro? Eller blir det något man får köpa till, om det nu var något som ingick i dyrare utgåvor av spelet?

Annars får det gott vänta tills det hamnar i reakorgarna

Ingår inte till gamepass.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Stämmer ej. Deras online del är pretty much ett game as a service idag som byggs ut konstant precis som sådana spel gör. Fullt spelbart och inte ett tech demo. Single player kampanjen squadron 42 är feature complete och väntat släpp är 2025 (2024 om man är optimist). https://www.fz.se/nyhet/295501-star-citizens-singleplayer-del....

Så nu sprider du myter.

Att jämföra Starfield som är ett singelplayer action RPG med Star Citizen är dock rätt korkat. Det är inte Starfields mål att simulera varenda liten grej som i Star Citizen. Det är som att säga att Flight Simulator har en extremt detaljrik och riktig värld man kan flyga runt i, varför har inte Star Citizen det?

Medlem

Fortfarande inte klarat starfield, slutade spela efter kanske 30 timmar. Fick ju värde för pengarna så ska inte gnälla, men finns många andra betydligt bättre spel ute. Ska bli intressant att se hur dlcn säljer

Medlem

Blir strålande med nytt innehåll i februari det ser jag fram emot 😊

Medlem
Skrivet av Fulci:

Att jämföra Starfield som är ett singelplayer action RPG med Star Citizen är dock rätt korkat. Det är inte Starfields mål att simulera varenda liten grej som i Star Citizen. Det är som att säga att Flight Simulator har en extremt detaljrik och riktig värld man kan flyga runt i, varför har inte Star Citizen det?

Tycker att din jämförelse haltar. Man kan inte jämföra två olika typer av spel (Flightsimulator och Star Citizen) då de helt enkelt ämnar att uppnå olika saker.

Att däremot jämföra Star Citizen med Starfield funkar bra då båda delar stora delar av upplevelsen med varandra. Båda är äventyr i rymden osv.

Star Citizen får då Starfield att skämmas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

It's not a lake, it's an ocean

Jag köpte Constellation Edition så jag bör väl få allt som släpps den närmaste tiden. Men det måste vara hyperintressant för att jag ska orka ge mig in i det igen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av noyart:

Tror inte du har spelat spelet hahaha

Hahaha,vad kul. Har kört igenom det en gång och är väl inne i varv två. Hahaha.

Medlem
Skrivet av puban:

Hahaha,vad kul. Har kört igenom det en gång och är väl inne i varv två. Hahaha.

Jaså hur tar du dig runt i världen?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tycker att din jämförelse haltar. Man kan inte jämföra två olika typer av spel (Flightsimulator och Star Citizen) då de helt enkelt ämnar att uppnå olika saker.

Att däremot jämföra Star Citizen med Starfield funkar bra då båda delar stora delar av upplevelsen med varandra. Båda är äventyr i rymden osv.

Star Citizen får då Starfield att skämmas.

Så, då kan vi även jämföra Starcraft? För det tar också plats i rymden. Är du helt bäng eller? xD

12
Skriv svar