Super Mario-filmen släpps på Netflix i början av december

Robot
Super Mario-filmen släpps på Netflix i början av december
It's not a lake, it's an ocean

Barnen gillar den, men jag blev rätt besviken. Vet i och för sig inte vad jag väntade mig, men Sonic-filmerna hade en del charm, tycker jag. Kanske mycket tack vare Jim Carrey. Mario-filmen kändes... platt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Barnen gillar den, men jag blev rätt besviken. Vet i och för sig inte vad jag väntade mig, men Sonic-filmerna hade en del charm, tycker jag. Kanske mycket tack vare Jim Carrey. Mario-filmen kändes... platt.

Agree! Förstår inte alls hyllningskören. Jag hade stora förhoppningar, men kände mig tom och besviken när jag lämnade biografen. Plattare än en nedtrampad Goomba!

Sonic 1 - 0 Mario

Då syftar jag på första filmen. Sonic 2 var inget vidare heller, enligt mig då.

Medlem

Ungarna tycker den är bra

Jag blev inte speciellt imponerad. Men Lumalee bjöd på ett gott skratt i alla fall 🙂

Quake-konnässsör

Snygg gjord, men inte mycket mer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Barnen gillar den, men jag blev rätt besviken. Vet i och för sig inte vad jag väntade mig, men Sonic-filmerna hade en del charm, tycker jag. Kanske mycket tack vare Jim Carrey. Mario-filmen kändes... platt.

Skrivet av Erik Void:

Agree! Förstår inte alls hyllningskören. Jag hade stora förhoppningar, men kände mig tom och besviken när jag lämnade biografen. Plattare än en nedtrampad Goomba!

Sonic 1 - 0 Mario

Då syftar jag på första filmen. Sonic 2 var inget vidare heller, enligt mig då.

Och själv avskydde jag Sonic-filmerna för att det var för mycket riktiga skådisar. Hade hellre sett att det utspelade sig i Sonics värld, likt Mario-filmen som jag tyckte represnterade spelen mycket bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Agree! Förstår inte alls hyllningskören. Jag hade stora förhoppningar, men kände mig tom och besviken när jag lämnade biografen. Plattare än en nedtrampad Goomba!

Sonic 1 - 0 Mario

Då syftar jag på första filmen. Sonic 2 var inget vidare heller, enligt mig då.

Som film betraktad utifrån ett intressant berättande och en bra story var den kass tycker jag, däremot var det underbart att den anknöt så mycket till spelen och de rent speltekniska bitarna.

Medlem

Tyckte verkligen inte om filmen. Tom spelen har mer story, röd tråd och någon form av karaktärsutveckling. Sedan är det ju bara ihopslagna vackra animerade scener till väldigt udda populärmusik ibland. Inte ens barnen gillade den…

Medlem

Inte en film som är värd mer än en visning.

Medlem

Tycker den är bra. Men najs att den dyker upp på Netflix så slipper jag köpa den på bluray.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ok


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Barnen gillar den, men jag blev rätt besviken. Vet i och för sig inte vad jag väntade mig, men Sonic-filmerna hade en del charm, tycker jag. Kanske mycket tack vare Jim Carrey. Mario-filmen kändes... platt.

Chris Pratt made it platt?

Tyckte om den. Kommer inte ihåg för fem öre varför eller vad den handlade om ens. Känns inte lika bra när man inser det…

Medlem
Skrivet av lonian:

Tycker den är bra. Men najs att den dyker upp på Netflix så slipper jag köpa den på blueray.

Bluray, men visst, formatet har bara funnits i 20 år, så snart fastnar förhoppningsvis namnet hos alla. 😛

Mario filmen finns dessutom för 59 kr på CDONs helgrea! Om någon är sugen på att köpa den istället för att förlita sig på streaming.

Skrivet av Håkan:

Bluray, men visst, formatet har bara funnits i 20 år, så snart fastnar förhoppningsvis namnet hos alla. 😛

Mario filmen finns dessutom för 59 kr på CDONs helgrea! Om någon är sugen på att köpa den istället för att förlita sig på streaming.

Blu-ray, om man ska vara petig. 20 år och sånt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Papphammar:

Chris Pratt made it platt?

Tyckte om den. Kommer inte ihåg för fem öre varför eller vad den handlade om ens. Känns inte lika bra när man inser det…

Film kan vara en flyktig upplevelse ibland.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Härligt! Jag och ungarna älskar den 10/10!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Håkan:

Mario filmen finns dessutom för 59 kr på CDONs helgrea! Om någon är sugen på att köpa den istället för att förlita sig på streaming.

Yes! Tackar för tipset!
Det blev 99 kr inkl. frakt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hmm, enligt moviezine är det skyshowtime som tagit in den i Sverige. Inte Netflix.

https://www.moviezine.se/nyheter/streama-super-mario-bros-fil...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hmm, enligt moviezine är det skyshowtime som tagit in den i Sverige. Inte Netflix.

https://www.moviezine.se/nyheter/streama-super-mario-bros-fil...

Och skyshowtime har inte premiär förrän 8:e december på Mario filmen. Rörigt det här

Medlem

Såg den häromdagen. Ok men inte mycket mer än så, inget jag ser igen.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Och skyshowtime har inte premiär förrän 8:e december på Mario filmen. Rörigt det här

Ja jag är lost haha. Har dock varken Netflix eller skyshowtime doh


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Skrev nedan innan jag följde länken om Movie-whatever-zine. Turds att det ska schabblas med rättigheter hit och dit...

(Har de återigen underlåtit sig att ha olika släppdatum på olika platser? Ser då fortfarande inte röken av Mario på Netflix.

Är rätt less på dem. Har Netflix denna månaden igen då ett knapptryck från dottern återaktiverade det... kan byta betalsätt men inte ta bort betalsätt så fick logga ut alla enheter, grejt.)


signatur

i7 960 TRUE|Rampage III Formula x58|FD R4|XFX 850W|DDR3 3x4GB|RTX 3060|X25-M 160GB+Crucial m4 512GB
|i7 2600k|DDR3 2x8GB|GTX 760|

Medlem

Vad hände? Skulle den inte släppas på Netflix den 3/12?

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Vad hände? Skulle den inte släppas på Netflix den 3/12?

Misstänker att nyheten var felaktig och att detta enbart gäller usa. (iallafall inte sverige)

1
Skriv svar