Snabbkollen – Vann rätt spel?

Medlem

Alan Wake 2 skulle ha vunnit!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av erson:

Nästa år inleder vi med ff7rebirth som slår bg3 i allt var ju ändå de som tog inspiration till bg2 från ogff7;)

Nej


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Blir inga problem grabben

Medlem

Jag måste kanske prova BG3. Inte min typ av spel och misstänker att jag kommer känna mig överväldigad men hört så otroligt mycket positivt om det.

Medlem

Testade ett par timmar. Insåg att jag inte är något fan alls av den typ av rollspel.. För mig är årets spel Jedi Survivor.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

#1. Alan Wake 2 @ PlayStation 5. Ett true MASTERPiECE work.
_____________________________________________________
Annars var dessa spel riktigt jävla skoj & välgjorda:

* STAR WARS Jedi: Survivor @ PlayStation 5.
* Dead Space 1: Remake @ Steam.
* Resident Evil 4: Remake @ Steam.
* Assassin's Creed: Mirage @ PlayStation 5. (Ej lirat så mycket ännu men det verkar vara välgjort)
______________________________________________________
* StarField @ Steam|Xbox. ---(Tyvärr har jag bara testat spelet snabbt nån enstaka timma så kan ej ge en korrekt bedömning)---
* Zelda: Tears of the Kingdom @ NiNTENDO Switch. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Baldurs Gate 3 @ Steam. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Super Mario Bros. Wonder @ NiNTENDO Switch. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Hogwarts Legacy @ PlayStation 5. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Avatar: Frontiers of Pandora @ PC. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Phantom Liberty DLC Expansion for CyberPunk 2077 @ Steam. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---

Control var bra men det tillhör dock inte årets spel. Bara spel släppta 2023 räknas. God Jul.

Ja God jul! Jag var bara uttråkad skrev lite information som ingen igentligen bryr sig om ha ha! Jag har spelat för många nya spel också i år så jag har spel coma och jag kan inte riktigt bestämma mig vilket spel som var bäst. Spindelmannen 2,Dave the diver,Dead Space remake Resident Evil4 remake/vr,Coral Island, Cyberpunk 2.0, Remnant 2, Shadow Gambit,10+ Psvr2 spel,Zelda "2,"+ massa mer var riktigt bra i år! Och då nämner jag kanske bara hälften av alla spel..... Armored core 6 och Baldursgate 3 räknas inte för jag har spelat alldeles för lite av dom spelen än.....ja just det Jedi survivor väldigt bra spel det med!

Medlem
Skrivet av erson:

Blir inga problem grabben

Klart det blir gullet.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Nej men ett av dom för mig

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Men har du sett slutet än?

JAPP! Det skedde för nån månad sedan. 215 timmar enligt Switchen, 244 enligt min wrap up.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Väntat på Xbox-versionen innan jag började spela. Hade nog kunnat säga ja men med tanke på att jag blivit av med delar av min sparfil 3 gånger, sista gången lite dryg 6 timmar.

Detta efter att de påstått att felet blivit fixat: https://gamerant.com/baldurs-gate-3-xbox-update-save-issue-fi...

Men jag avstår att rösta, känner att det är ett bra spel!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Får man fråga vilka andra spel du föredrar som släppts i år?

Jedi Survivor är det enda spelet från 2023 som jag har spelat än så länge, men ser fram emot att testa BG3 nästa år!

Har egentligen inte spelat så jättemånga titlar släppta 2023 men främst har det blivit 2 platinumtroféer:
RE4Remake (inkl 100% DLCn). Detta är mitt GotY. Samt FFXVI.
Samt ett gäng varv på Metroid prime remastered men det var ju bara en remastered av en av mina absoluta favoriter.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Har egentligen inte spelat så jättemånga titlar släppta 2023 men främst har det blivit 2 platinumtroféer:
RE4Remake (inkl 100% DLCn). Detta är mitt GotY. Samt FFXVI.
Samt ett gäng varv på Metroid prime remastered men det var ju bara en remastered av en av mina absoluta favoriter.

Tack för svar! Hört mycket gott om RE4 remaken! Får ta mig an det nästa år.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

12
Skriv svar