Läckt bild antyder Elden Ring-expansion redan i februari

Robot
Läckt bild antyder Elden Ring-expansion redan i februari
Testpilot

Samma månad som FF VII Rebirth. Ge mig styrka!

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

2 år är lite för långt för ett dlc kan man tycka.....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

2 år är lite för långt för ett dlc kan man tycka.....

Dom kallar det en 'expansion' den här gången(extra matigt)!

Dom lär nog ha kokat ihop något riktigt fint, FromSoftwares DLC(eller expansioner då) brukar överträffa huvudspelet på många punkter, eller åtminstone förbättra saker huvudspelet gjorde bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

2 år är lite för långt för ett dlc kan man tycka.....

den som väntar på något gott...

Medlem

Kommer man kunna fortsätta på sin sparfil eller blir det ett helt nytt spel från början?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kommer man kunna fortsätta på sin sparfil eller blir det ett helt nytt spel från början?

Eftersom de inte sagt något om expansionen är det ingen som vet säkert, men alla dlc/expansioner som de släppt hittills är ju helt integrerade i huvudspelet, så det skulle förvåna mig om de inte gjort så denna gång.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Dom kallar det en 'expansion' den här gången(extra matigt)!

Dom lär nog ha kokat ihop något riktigt fint, FromSoftwares DLC(eller expansioner då) brukar överträffa huvudspelet på många punkter, eller åtminstone förbättra saker huvudspelet gjorde bra.

Skrivet av kopro:

den som väntar på något gott...

Att vara för positiv kan vara skadligt har jag hört! Ja jag måste "tyvärr" hålla med. Det blir nog en mysig början på nästa år. God jul och allt sånt där trams!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kommer man kunna fortsätta på sin sparfil eller blir det ett helt nytt spel från början?

Jag kan nog nästan svära på att man kommer kunna använda sin sparfil för att köra expansionen direkt. Sen beror det kanske förvisso på var och hur man startar expansionen. Om det är innan någon specifik boss så får man väl tyvärr börja om, men jag tvivlar på att det kommer vara så den här gången.

Vi får väl se helt enkelt. Har min karaktär redo som inte gått in i ng+ ännu, så är det så att jag måste köra till ett visst parti så börjar jag inte om från scratch iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Då hinner jag köra färdigt originalet så länge, köpte det nyligen. Härligt spel!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Dom kallar det en 'expansion' den här gången(extra matigt)!

Dom lär nog ha kokat ihop något riktigt fint, FromSoftwares DLC(eller expansioner då) brukar överträffa huvudspelet på många punkter, eller åtminstone förbättra saker huvudspelet gjorde bra.

Håller med.
DLC:s till Darksouls 2 är riktigt bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nice har precis börjat på originalet. Det som är spännande med det här rpg spelet är man kan aldrig vara helt säker på om man själv är sämst eller bara grindat/explorat för lite innan xD

1
Skriv svar