James McCaffrey, rösten bakom Max Payne, har gått bort

Robot
James McCaffrey, rösten bakom Max Payne, har gått bort
Medlem
Medlem

Sjukt trist, speciellt som Remedy skulle göra remakes och Rockstar hintat om uppföljare..

Medlem
Skrivet av Deli:

Sjukt trist, speciellt som Remedy skulle göra remakes och Rockstar hintat om uppföljare..

Kanske inte det bästa läge att ta upp det just nu, men tror AI kommer hålla deras röster vid liv.

KoP
Medlem
Skrivet av Deli:

Sjukt trist, speciellt som Remedy skulle göra remakes och Rockstar hintat om uppföljare..

Med remaken blir det väl inga problem då all audio finns kvar ifrån originalspelet (om dom inte hade velat att spela in all audio igen utav någon anledning).

Medlem

Mycket tråkigt att höra. Max Paynes rostiga röst är ikonisk.

Undrar om dom hann spela in något med honom inför kommande remakes'en? Om dom nu planerade att lägga in något nytt material.

Samt dom två DLC'na till Alan Wake 2, om han nu har någon roll i dessa.

Jäkla trist är det iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fyfan va tråkigt

Medlem

Mycket tråkigt att läsa om James McCaffreys bortgång!
Sättet han levererade de fantastiskt välskrivna replikerna på tillsammans med den förebådande atmosfären skapade en otrolig stämning.

Vila i frid.

Medlem

Väldigt tråkigt. Max Payne är förmodligen mitt favoritspel genom tiderna och hans röst var en stor bidragande faktor till atmosfären och spelupplevelsen.

Medlem
Skrivet av nils45:

Kanske inte det bästa läge att ta upp det just nu, men tror AI kommer hålla deras röster vid liv.

Jag är lite kluven till det där med AI-röster. Dels får man den rätta rösten, men å andra sidan känns det lite konstigt att använda en död persons röst.

Sedan så är det ju alltid trist att han inte fick vara med om uppföljare/remakes osv personligen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

synd. kommer alltid att minnas honom från Rescue Me


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Detta var riktigt tråkigt. Jag spelar om 1:an med jämna mellanrum.
Rösten på Max gör det här spelet så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av KoP:

Med remaken blir det väl inga problem då all audio finns kvar ifrån originalspelet (om dom inte hade velat att spela in all audio igen utav någon anledning).

Jag tänkte eftersom der är en remake så skulle det "connecta" med deras andra spel men det blir ju svårt nu. Om de kör samma dialoger osv som the last of us så är de ju lugnt.

Medlem

Omg NEJ! Han var så sjukt KUNG!

Medlem

Nej! Vafan! Fuck cancer!


signatur

/MJ

Medlem
Medlem

:'(. är saknad.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar