Creative Assembly ber om ursäkt för Total War: Warhammer III-DLC och TW: Pharao

Robot
Creative Assembly ber om ursäkt för Total War: Warhammer III-DLC och TW: Pharao
Medlem

Börjar bli en del ursäktsbrev i spelbranchen nu.

Medlem

Tycker det här är helt rätt sätt att hantera det på. Inte bara lova utan även handlingar som de faktiskt genomför direkt.

Snyggt.

Medlem

CA har väldigt mycket förlorat förtroende. Bannade folk hejvilt på deras forum som kritiserade, varav en var en enormt stor moddare som tack vare det (han blev bannad på Steam forumet) också tappade tillgången till alla mods uppladdade på Steam, och kan inte längre uppdatera dem.

Detta var ett steg i rätt riktning, men CA har fortfarande mycket att bevisa.

Exempel på deras attityd:
"The right to discuss is a privilege - it is not an entitlement you earn by playing the game" - CA's PR avdelning.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av necrolock:

Börjar bli en del ursäktsbrev i spelbranchen nu.

Kanske blir en obligatorisk ursäktsbrevkurs på skolorna snart. Vi behöver en räknare för alla ursäktsbrev också.

I detta fall får man ge dem att de snabbt lyssnar. Samtidigt vet de om vad de släpper för spel. Det är rätt drakoniska åtgärder som de måste varit medvetna om. Är det heroiskt att ursäkta sig när man medvetet släpper skit?

Medlem

Är nyfiken på vad deras nästa stora titel blir. Många fans vill ha Medieval 3 eller Empires 2. Skulle själv gärna se dem göra ett mer renodlat strategispel någon gång, behöver inte vara AAA då heller. Varför inte ett grand strategy-liknande spel som de Paradox gör.

Medlem

CA:s ledning har gjort så mycket galna saker och verkar haft en riktigt dålig inställning mot deras kunder. Typ, betala mer för mindre innehåll annars kan vi inte fortsätta ge support till era favoritspel. Inte så konstigt att folk tappar förtroende och slutar köpa deras produkter.
Hoppas det går att rädda…

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Kanske blir en obligatorisk ursäktsbrevkurs på skolorna snart. Vi behöver en räknare för alla ursäktsbrev också.

I detta fall får man ge dem att de snabbt lyssnar. Samtidigt vet de om vad de släpper för spel. Det är rätt drakoniska åtgärder som de måste varit medvetna om. Är det heroiskt att ursäkta sig när man medvetet släpper skit?

Äsch då, vi har ju sett att det funkar med att använda en AI till det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Äsch då, vi har ju sett att det funkar med att använda en AI till det.

"Funkar".


signatur

I drank what?

Medlem

Ge mig en officiell 30-åriga kriget-Total War!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Tycker det här är helt rätt sätt att hantera det på. Inte bara lova utan även handlingar som de faktiskt genomför direkt.

Snyggt.

Ja verkligen, det visar att dom lyssnar på sina kunder. Helt ok att ta betalt för DLC men det måste vara ett rimligt pris. Men vad som är rimligt svårt men marknaden får avgöra antar jag.

Medlem
Skrivet av Destroah:

CA:s ledning har gjort så mycket galna saker och verkar haft en riktigt dålig inställning mot deras kunder. Typ, betala mer för mindre innehåll annars kan vi inte fortsätta ge support till era favoritspel. Inte så konstigt att folk tappar förtroende och slutar köpa deras produkter.
Hoppas det går att rädda…

Skulle gissa att Sega finns med där i bakgrunden också, typ en press på att öka vinsten.

Medlem

Too little, too late.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Skulle gissa att Sega finns med där i bakgrunden också, typ en press på att öka vinsten.

Ja troligtvis.

Medlem
Skrivet av Mirage:

CA har väldigt mycket förlorat förtroende. Bannade folk hejvilt på deras forum som kritiserade, varav en var en enormt stor moddare som tack vare det (han blev bannad på Steam forumet) också tappade tillgången till alla mods uppladdade på Steam, och kan inte längre uppdatera dem.

Detta var ett steg i rätt riktning, men CA har fortfarande mycket att bevisa.

Exempel på deras attityd:
"The right to discuss is a privilege - it is not an entitlement you earn by playing the game" - CA's PR avdelning.

Vilken moddare?

Medlem
Skrivet av markusas:

Vilken moddare?

Har för mig han kallades "Stompie5" på Steam. Han gjorde bla New Legendary Lord and Hero Artefacts Warhammer 3 .


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Ge mig en officiell 30-åriga kriget-Total War!

Det och Empire 2!
Jag vill krossa ryssen med mina karoliner!!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Ge mig en officiell 30-åriga kriget-Total War!

Skrivet av MacNille:

Det och Empire 2!
Jag vill krossa ryssen med mina karoliner!!

You are barking up the fel träd! Ni är ute efter Europa Universalis, mina vänner! Där kan ni spöa ryssen - Och ge de skräpprovinser ni inte vill ha till mongolernas söner bara för att strö salt i björnens sår.
- Delta i 30-åriga kriget och spöa katolikerna? Japp!

Jag har knappt rört ett Total War sedan rome II och jag har ändå spelat sedan första Shogun kom kring millenieskiftet.

1
Skriv svar