Uppesittarkväll med Årets spel!

Moderator

Instämmer med alla som hyllar Remnant 2. Det är riktigt bra!

Jh
Medlem

Härligt! 😊 Det blir en bra kväll


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Frun ska trycka ur sig en unge idag men har sagt att du får va klar till kl 19 för då är det FZs uppesittarkväll!

Hon fick något mordiskt i blicken...

Redaktör
Ponny
Skrivet av CliQue-SinneD:

Frun ska trycka ur sig en unge idag men har sagt att du får va klar till kl 19 för då är det FZs uppesittarkväll!

Hon fick något mordiskt i blicken...

Prioriteringar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Älskar hur alla undviker att nämna elefanten i rummet.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Är spel som Sigil 2 kvalificerat för att räknas som ett spel? I så fall är detta redan avgjort.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Med tanke på den senaste kontroversen med välgörenhet av youtubern The Completionist som samlat in pengar till demensforskning men istället behållt pengarna på ett konto i 10 år (pengar är skänkta nu, men bara efter att de blivit påkomna) hur vet vi att pengarna vi skänker ikväll går till barncancerfonden?

Alltså, jag tvivlar inte på er men skadar inte att fråga! Jag skänker gärna pengar till Barncancerfonden via FZ

Uber svarade väldigt bra ovan. Jag kan tllägga att vi inte hanterar några pengar, de går direkt till Barncancerfonden och Tradera.

Alltid bra att ha ett kritiskt förhållningssätt när pengar är inblandade. Men apropå den där kontroversen så får man också tänka att fiffel och sånt kan vara undantag, inte regel.


signatur
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Prioriteringar!

Det är lugnt inget kan få mig att missa det största som kan hända en i livet.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Så nu när Dave the diver fått ett gratis "Dredge" dlc! Betyder det att Dave the diver blir en solklar vinnare?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Så nu när Dave the diver fått ett gratis "Dredge" dlc! Betyder det att Dave the diver blir en solklar vinnare?

Om så inte är fallet avgår jag!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Det är lugnt inget kan få mig att missa det största som kan hända en i livet.

Såå... det blir uppesittarkväll med FZ?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

I år har det inte blivit att jag spelat nästan några nya spel alls utan har främst fokuserat på några utvalda titlar från några år tillbaka. Blir kul att se vilka spel från 2023 som får högst betyg, så att jag kan gå tillbaka och plocka några av russinen ur 2023-kakan.

Det här blir kul! Jag är redo!

It's not a lake, it's an ocean

Mitt i nattningen av barnen. Jag får försöka ansluta efter en dryg timme.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Om man får önska kan ni väl göra dansen från Alan Wake II? För välgörenhet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruffles:

Mitt i nattningen av barnen. Jag får försöka ansluta efter en dryg timme.

"Ikväll ska vi leka en lek barn! Den heter 'lägga sig en timme tidigare'-leken!"


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fredrik Eriksson:

"Ikväll ska vi leka en lek barn! Den heter 'lägga sig en timme tidigare'-leken!"

Jodå, den har vi försökt. Men kl. 18 är lite väl tidigt...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Haft StarField som nummer ett sedan det kom. Men hade Asgards Wrath 2 kommit lite tidigare så är det mycket möjligt att spelet hade haft en konkurrent. Kommer inte hinna spela igenom hela innan nyår men.... De har fan lyckats.

Medlem

Härligt! Nästan på nivå uppesittarkväll med Bingolotto och Leif Loket, ca. 1997.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Frun ska trycka ur sig en unge idag men har sagt att du får va klar till kl 19 för då är det FZs uppesittarkväll!

Hon fick något mordiskt i blicken...

Men hon kommer säkert lyda dig, hon vill ju inte missa detta heller.

Grattis!

Mindre än en timma nu. Godiset är inhandlat

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Frun ska trycka ur sig en unge idag men har sagt att du får va klar till kl 19 för då är det FZs uppesittarkväll!

Hon fick något mordiskt i blicken...

Årets spel är ju bara en gång om året, medan frun din kan klämma ut en ny unge var nionde månad. Jag tycker inte det är nära...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Uber svarade väldigt bra ovan. Jag kan tllägga att vi inte hanterar några pengar, de går direkt till Barncancerfonden och Tradera.

Alltid bra att ha ett kritiskt förhållningssätt när pengar är inblandade. Men apropå den där kontroversen så får man också tänka att fiffel och sånt kan vara undantag, inte regel.

Mycket bra val av välgörenhet f.ö. Cancerfonderna och hjärnfonden hör nog till de få välgörenhetsinrättningar dit jag med gott samvete kan skänka en slant ibland.

Medlem

Tack för att ni gör saker som detta❤️ Bidrar till att hålla intresset för tv-spel flytande.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Älskar hur alla undviker att nämna elefanten i rummet.

Som är?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
.......Merry X-Mas........
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Let’s go!

Cee-Jay--- Nu får dy fan dra ditt pick o pack o ansluta som "T0P--D0G" för FZ igen. Sadla om igen och imigrera tillbaka. You are missed my home-b0y. Eller fortfarande pleased with gamedevelopment. You are truely missed by FZ Community. Du hade en sorts Tomte karisma & vänlighet, svårslagen...
________________
God Jul på dig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

IGN har korat sina!

Medlem

Tufft år att göra en lista. Givna titlar fallerar och gubben i lådan överraskar.

Men genomgående om man ser på nomineringar, priser etc under hela året så tycker jag jäkligt synd om "Hogwarts Legacy" som på något sått blivit bortglömt. Why?!

Fick "åtminstone" en 17:e plats hos er. Jag hade lätt sagt topp 5.

Sen cred att en uppstickare som "Dave The Diver" får plats 5. Välförtjänt

Saknar dock "Against The Storm" och "My Time at Sandrock" som mycket väl kunde letat sig in bland topp 20.

Som sagt, tufft år...

-------------------------------------------------------------------------------------------

Och tack för den här kvällen, men framför allt tack för året som varit med diskussioner på gott och ont, men ändå landat i vårat gemensamma intresse, riktigt bra spel

Ett litet extra tack till dig Wakkaah som fick mig att köpa "Hogwarts Legacy" då jag var sååå tveksam. Fortsätt med dina ärliga och härliga spelrecensioner!

God jul och happy happy!

P.S.
Blossa Silver ljuger... det är guld!
D.S.

Medlem

Tack allesammans! Vilken underbar kväll. Det har varit ett mycket bra spelår och 2024 ser ut att bli bra också.

God Jul och Gott Nytt År!

Medlem

Tack så jättemycket för den här underbara kvällen. Stämningen var på topp!

Medlem

Tack för en härlig och rolig stream! <3

Höjdpunkten för mig kom efter att ni inmundigat chili och alla satt och kämpade - när Wakkaah plötsligt började sjunga opera samtidigt som Daniels själ såg ut att vara på väg ner i en mjölk- och salivfylld hink.

Medlem
Skrivet av Ilovechris:

Tack för en härlig och rolig stream! <3

Höjdpunkten för mig kom efter att ni inmundigat chili och alla satt och kämpade - när Wakkaah plötsligt började sjunga opera samtidigt som Daniels själ såg ut att vara på väg ner i en mjölk- och salivfylld hink.

@Tomas Helenius är chili-kungen. Han sitter och småäter länge och ser helt oberörd ut när de andra harklar och hostar. 😃

123
Skriv svar