Warhammer 40,000: Rogue Trader

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Det var just därför jag lyfte dem i plus/minus-sektionen. Hade tagit för mycket plats att beskriva systemet i recensionen - jag har en viss längd att förhålla mig till. Men i extremt korta och förenklade ordalag så påminner striderna lite om exempelvis XCOM-spelen; ett rutnätbaserat slagfält där kombatanterna har Movement Points och Action Points. De förstnämnda låter en ta sig runt på slagfältet, de andra använder man för att nyttja abilities, olika attacker och så vidare.

Det finns mycket mer än så att säga, men gör sig bättre i en längre video än någon paragraf text. Kan rekommendera denna om du vill veta mer;

https://www.youtube.com/watch?v=_XTJ5-3ygW4

Bara det är snarlikt Xcom eller andra liknande spel och genomförandet är bra så låter det lovande.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Snart dags! Tagit ledigt så hoppas inte att buggarna är för farliga. Köttade betan som bara den, tills jag sprang in i en tegelvägg till boss, så nu blir det revansch!

Medlem

Vad kul att det blev bra! 40k-universumet förtjänar verkligen ett bra rpg, det finns ju så otroligt mycket att berätta om.

Skribent

Inte kommit så långt i spelet, men det här är ju min grej!

Medlem
Skrivet av Formelhest:

Snart dags! Tagit ledigt så hoppas inte att buggarna är för farliga. Köttade betan som bara den, tills jag sprang in i en tegelvägg till boss, så nu blir det revansch!

Fantastiskt spel! Buggarna var inte så farliga i början av spelet, men nu act 4 och 5... ja jävlar xD
Act 4 var snudd på ospelbart och act 5 är det. Kommer just nu inte vidare från början på act 5 då en story fight inte vill triggas. Får ta paus över julen och hoppas de jobbar på en mega-patch

12
Skriv svar