Diskutera – Vilket spel är årets största överraskning?

Robot
Diskutera – Vilket spel är årets största överraskning?

Vilket spel har överraskat mest på dig i år? (Det måste inte vara positivt.)

#diskutera


Medlem

Största positiva överaskningen
The Light Brigade som jag även skrev medlemsrecension.

Spelar sällan besvikelser men Super Mario Wonder har jag svårt att se vad som var så speciellt många hyllar. Det är inte dåligt men det är 2d mario 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare

Ett spel som kom i år som jag tyckte va ruskigt kul är Thronefall

Medlem

Som en blixt från klar himmel fick Xbox Series X|S ett kul spel!

Då jag älskade Metroid Prime way back blev jag glad när det började ryktas om att det skulle återsläppas på Switch! Dock visste vi inte när, eller i vilken skepnad. När det shadowdroppades efter Februari-direkten slog det ned som en bomb - för inte bara släpptes det direkt, utan i mycket bättre audiovisuellt skick än någon hade kunnat hoppas på! Ett mästerverk blev bara bättre.

Negativa nyheten: Tears of the Kingdom får inget DLC.

Medlem

Jag blev överraskad över hur förbaskat bra CP2077 faktiskt är! Hade aldrig provat fram till för några veckor sedan men nu är jag vrålbesatt.

Skribent
Skrivet av Devan:

Ett spel som kom i år som jag tyckte va ruskigt kul är Thronefall

Det där ska jag ha så fort det tar sig ur early access!

Spel som överraskade mig mest i år var nog Dave the Diver och Dredge. Toppen när det dyker upp intressanta indiespel från ingenstans, som visar sig vara riktigt bra!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jag blev överraskad över hur förbaskat bra CP2077 faktiskt är! Hade aldrig provat fram till för några veckor sedan men nu är jag vrålbesatt.

Så går det om man bara lyssnar på den högljudda minoriteten 😁
Dock har det blivit bättre nu efter 2.0, men personligen älskade jag det redan vid release.

Medlem

Dave the diver dök upp från ingenstans och gav en massa glädje!

Eftersom jag vägrat köra early access eller ens tittat på trailers/gameplay videos för BG3 så blev det en otrolig överraskning.

Testpilot

Tror jag väljer Wo Long: Fallen Dynasty. Ett kul souls like spel med en lite lättare approach bortsett från den första bossen konstigt nog.

Medlem

Jag får nog svara WitchSpring R här också faktiskt. Hade ingen koll alls på vad det var eller studion bakom spelet. Men det tog inte många minuter innan jag tryckte spelet var riktigt charmigt. Några timmar in så tyckte jag att spelet var riktigt bra. Efter ännu längre tid förvånade spelet mig med att ha en mycket större mörker än jag hade trott.

Gillade allt


signatur

Ultrazine

Mos
Medlem

Ställer mig i kören med Lethal Company.

popup av en 21åring som nailat gameplay i co-op

Har inte haft så roligt i CO-OP sen... ja många år tillbaka.

Medlem

För min del är det nog ändå Diablo 4, men på ett dåligt sätt. Jag hade väldigt höga förväntningar som tyvärr inte ens var nära på att uppfyllas. Jag tror dock att det kommer bli bra om ett par år..

Geeks Gaming

Dave the diver var riktigt bra gjort, det var årets positiva överraskning.

Årets negativa överraskning var att starfield inte lyckades fånga mig som jag hoppades på.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Så går det om man bara lyssnar på den högljudda minoriteten 😁
Dock har det blivit bättre nu efter 2.0, men personligen älskade jag det redan vid release.

Mjo fast jag förväntade mig ett bra spel och har inväntat 2.0 för att få uppleva den bästa versionen, blev ändå överraskad! Så sjukt snyggt, svinkul combat, spännande uppdrag osv osv. 9/10 eller eg kanske 10/10 faktiskt brukar bara vara så snål med tior.

Medlem

Var dåligt med just överaskningar kanske.. Bra spelår men överaskningar..? Gameplayen och storyn i AW2 möjligen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

American Arcadia. Förväntade mig inte mycket men fick en av dom bättre spelupplevelserna på länge.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jag blev överraskad över hur förbaskat bra CP2077 faktiskt är! Hade aldrig provat fram till för några veckor sedan men nu är jag vrålbesatt.

Älskade CP2077 från start och hade bara ett fåtal buggar på PC så för mig knappast en överaskning men förstår de som hört på kören som hatat det och kommer in nu. Inte heller en överaskning hur bra Phantom Liberty DLC är för trodde inget annat..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Stora överraskningen för min del är F-Zero 99. Har goda minnen från originalet till Super Nintendo och att nu kunna spela det multiplayer har varit fantastiskt roligt, och jag brukar inte ens spela multiplayer.

Medlem

Kanske det faktiskt är Avatar: Frontiers of Pandora, dels för den oerhört fina grafiken som konkurerar ut UE5. Den världen, underbar, deprimerande när det behövs, blomstrande när det är dags. Ljudet, !!! Kanske framförallt ljudet Ray traced ljud, lyssna bara med ett par bra lurar! Största överaskningen går till Avatar. Trodde faktiskt det skulle bli ett skitspel.
Gjorde lite ont att se på FZ streamen men vi är alla nybörjare i början och då är det lätt att skylla på FC som de flesta gör. De inser bara inte att Massive är en studio som tar många egna beslut. Ubisofts kanske viktigaste studio. Något vi borde vara riktigt stolta över då de är en svensk utvecklare om någon inte visste.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

För mig är det nog Avatar: Frontiers of Pandora, överraskad att det blev så bra/kul som det är, det är ju Ubisoft trots allt, trodde det skulle va farcry/ac i avatar kläder bara.

Medlem

The Outlast Trials.
Verkligen haft grymt kul i det spelet sen det släpptes.

It's not a lake, it's an ocean

Bramble: The Mountain King var bättre än jag hade föreställt mig. Roliga bossfajter men framför allt otroligt stämningsfullt. Jag menar, detta:


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har inte gått och tänkt på Jet Set Radio på många år, men det var det första spelet jag spelade på OG Xbox (och butiksspelade på Dreamcast innan) och det var riktigt kul då.

Jag hade helt glömt hur mycket jag saknat det tills Bomb Rush Cyberfunk damp ner i Augusti. Det är ingen officiell uppföljare men en helt klockren spirituell uppföljare som känns lika roligt idag som Jet Set Radio kändes då.

Medlem

The Witcher 3 överraskar mig varje år :D!

Medlem

Har två kandidater som jag har svårt att välja mellan, Armored Core VI och Lies of P. Trodde inte riktigt att nått av dom skulle nå upp till den nivån jag hoppades på, men blev positivt överraskad!


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Tror bara jag hunnit med Spider-Man 2 från i år och det överraskade mig inte alls.

Edit: Jusant har jag också hunnit med. Förväntade mig tyvärr lite mer där även om det var ett skönt spel.

Får väl svara pass helt enkelt då 🥴.

Metroid Prime Remastered.

Medlem

A Space for The Unbound var en av årets största och mest underbara överraskningar för min del.

Medlem

Negativ överraskning, Forza Motorsport. Förväntade mig framförallt ett snyggare spel men också mer polerat. Så länge sen ett Motorsport kom ut och detta är vad vi fick? Det är inte dåligt, men inte alls så bra som det borde vara.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Daiblo 4. Med så mycket resurser åstadkommer Blizzard ett totalt oengagerat spel utan charm och finess. Årtiondets största flopp i förhållande till förutsättningar.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

12
Skriv svar