The Division 2 ska få en helrenovering under fanan Project Resolve

Medlem
Skrivet av korvmos:

Går det, eller snarare är det kul att spela det själv? Köpte det av någon anledning men aldrig spelat det.

Ja! Kör 99,99% solo och efter 4 år lirar jag fortfarande flera gånger i veckan. Super världs bygge, massa olika sätt att speca din "gubbe" på m.m.
Men härligast är att bara glida runt i världen och samla och loota i egen takt för en ny build som man kommit på och vill försöka bygga.
Testa vetja👍

Medlem
Skrivet av korvmos:

Går det, eller snarare är det kul att spela det själv? Köpte det av någon anledning men aldrig spelat det.

Huvudstoryn och vissa sidouppdrag kan du nog lira själv. Raids och annat bli svårt men jag tror det finns inbyggd matchmaking om jag inte minns fel.

Jag kan nog tänka mig att återvända till TD2. Spelade en hel del vid släppet men glömde typ bort det sen. Visste dröjde det ett tag med nya DLC osv? kan ju ha varit det.

Gnällkuk
Skrivet av Ctrl:

Jag upplevde mindre krascher när jag stängde av ubisofts overlay, vilket stänger av vissa funktioner som har med kosmetiska köp att göra. Men skall man inte köpa något märker man inte av det, inte testat med deras nya launcher dock.

Jag har testat alla tips som finns, inklusive avstängt overall. Det är bara skräpigt kodat tyvärr, får hoppas de lyckas råda bot på detta med denna patch.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag har testat alla tips som finns, inklusive avstängt overall. Det är bara skräpigt kodat tyvärr, får hoppas de lyckas råda bot på detta med denna patch.

När majoriteten spelar utan problem, så är det oftast inte devs fel att DU har problem, se över din mjuk/hårdvara. Prova uppgradera din brödrost så ska du se att du kanske får färre problem!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

När majoriteten spelar utan problem, så är det oftast inte devs fel att DU har problem, se över din mjuk/hårdvara. Prova uppgradera din brödrost så ska du se att du kanske får färre problem!

Håller delvis med även om The Division verkar vara väldigt känsligt för viss hårdvara. Hade många krasher på mitt förra AMD4 system och provade allt, uppgraderade på Black Friday till AM5 och inte en enda krash efter det trots -45 PBO all core och 6000Mhz 36CAS ram som körs i 30CAS... Med vissa uppgraderingar av spelet hade jag inga krasher alls men så vid andra massor..Märkte det speciellt när teamet bakom division las på sparlåga. Hade inga problem innan dess. Nu tycks de vara tillbaks åtmistone till en del och hoppas de kan lösa sådana här saker som ju inte ska förekomma.
Men vet hur frustrerande det är när inget hjälper och de som inte råkar ha några problem säger att det är skit bakom spakarna, stämmer inte alltid. Med det sagt så upplever ju inte alla de problemen. Vet ej hur det är med konsoll versionerna. Hur som helst så säger de att fix för stabilitet och krashar ska komma med Project Resolve. Ett tips om du har problem med krasher är att inte köra DX12 för nu åtmistone och vara återhållsam om du överklockar.
Hoppas det inte avskräcker de som är sugna på att prova spelet att göra så för det är ett underbart spel som är riktigt beroendeframkallande och undervärderat, de som fastnar för det gör så riktigt hårt dessutom så är ju Div 3 under utveckling även om det nog tar ett tag, skulle betta på 2027 (hoppas man fortfarande lever då för vill inte missa det) ;). Som sagt långt ifrån alla har problem med krasher.


signatur

7900XTX
7800X3D

Gnällkuk
Skrivet av Nelfie:

När majoriteten spelar utan problem, så är det oftast inte devs fel att DU har problem, se över din mjuk/hårdvara. Prova uppgradera din brödrost så ska du se att du kanske får färre problem!

Om Division är det enda spelet som jag upplever några som helst problem så kanske inte problemet är min dator utan spelet i sig. Division är ökänt för sina problem med crasher. Har en ny brödrost på ingång dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om Division är det enda spelet som jag upplever några som helst problem så kanske inte problemet är min dator utan spelet i sig. Division är ökänt för sina problem med crasher. Har en ny brödrost på ingång dock.

Som sagt med viss hårdvara så verkar det vara problem, tyvärr så har nog ingen kunnat pinpointa vilken eller vilka kombinationer.. Första åren och följade hade jag inga krasher heller på ännu äldre hårdvara. Jag bytte som sagt en AMD generation nyligen och inte mista tendens till krash.. Kontigt är det allt. Får hoppas Project Resolve löser det 6/2 2024. MEN låt det inte avskräcka de som vill spela för det är dock en minoiritet som har problem även om du tillhör den och jag gjorde så ibland.


signatur

7900XTX
7800X3D

Gnällkuk
Skrivet av alias:

Som sagt med viss hårdvara så verkar det vara problem, tyvärr så har nog ingen kunnat pinpointa vilken eller vilka kombinationer.. Första åren och följade hade jag inga krasher heller på ännu äldre hårdvara. Jag bytte som sagt en AMD generation nyligen och inte mista tendens till krash.. Kontigt är det allt. Får hoppas Project Resolve löser det 6/2 2024. MEN låt det inte avskräcka de som vill spela för det är dock en minoiritet som har problem även om du tillhör den och jag gjorde så ibland.

Så var det för mig med, det var stabilare efter släpp ironiskt nog. Vill minnas att det var något liknande för mig även med ettan. Tar ett nytt test runt februari när patchen är släppt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Så var det för mig med, det var stabilare efter släpp ironiskt nog. Vill minnas att det var något liknande för mig även med ettan. Tar ett nytt test runt februari när patchen är släppt!

Ja gör det! Hoppas det är löst då.

Är det här vi får hoppas på från patch notes:
"Stability
Better performance and reduced crashes on all platforms
Over 1000 Bug fixes"
Så klart de inte kan säga "no chrashes" just på grund av "skit bakom spakarna" och de skulle kunnat bli ansvariga då men hoppas de krasherna som bara inte ska finnas är borta då, tror de lärt sig en hel del genom Avatar där de vidareutvecklat motorn för att konkurrera med UE, och gjort det riktigt bra. Inte en enda krash där hitills trots att all geometri som renderas och har inte hört det av någon annan heller. Förhoppningsvis så går de flesta AVatar utvecklarna till Div 3 nu. Håll dig borta från Avatar 2 till 20230 minst James Cameron..Vill först ha Div 3.. Visst sen kan du få använda Massive för Avatar 2..:)

Källa: https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/18g3v9y/the_div...


signatur

7900XTX
7800X3D

Gnällkuk
Skrivet av alias:

Ja gör det! Hoppas det är löst då.

Är det här vi får hoppas på från patch notes:
"Stability
Better performance and reduced crashes on all platforms
Over 1000 Bug fixes"
Så klart de inte kan säga "no chrashes" just på grund av "skit bakom spakarna" och de skulle kunnat bli ansvariga då men hoppas de krasherna som bara inte ska finnas är borta då, tror de lärt sig en hel del genom Avatar där de vidareutvecklat motorn för att konkurrera med UE, och gjort det riktigt bra. Inte en enda krash där hitills trots att all geometri som renderas och har inte hört det av någon annan heller. Förhoppningsvis så går de flesta AVatar utvecklarna till Div 3 nu. Håll dig borta från Avatar 2 till 20230 minst James Cameron..Vill först ha Div 3.. Visst sen kan du få använda Massive för Avatar 2..:)

Källa: https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/18g3v9y/the_div...

Alltså, men tanke på hur det blev efter ett tag så känns det som att folk som jobbat med spelet lämnade och kvar fanns ingen eller bristfällig dokumentation så de visste inte hur de skulle hantera koden. Nej, självklart tror jag inte att det innebär noll buggar eller crasher men att spela sammanhänganden under en period hade varit trevligt

Har ändå lagt 233h på det, så det har ju hunnits spela en del men tror majoriteten av timmarna och de mindre till antal crasherna har varit när jag kört SP.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, men tanke på hur det blev efter ett tag så känns det som att folk som jobbat med spelet lämnade och kvar fanns ingen eller bristfällig dokumentation så de visste inte hur de skulle hantera koden. Nej, självklart tror jag inte att det innebär noll buggar eller crasher men att spela sammanhänganden under en period hade varit trevligt

Har ändå lagt 233h på det, så det har ju hunnits spela en del men tror majoriteten av timmarna och de mindre till antal crasherna har varit när jag kört SP.

Ja eller hur, känns som om de i princip övergav spelet för en tid då allt satsades på avatar och star wars. Lämnades ut till UBI Bucharest som inte hade en aning.. Nu har de säkert gjort bra saker också. Men garnterar att det handlar om din HW vilket är sjukt. Ett tag krashade hela min dator, startades om var femtonde minut ungefär. Tror du jag var frustrerad?? Efter system uppgraderingen inte en enda krash. Så ologiskt. Hoppas de fixar det. Jag är nöjd men hoppas alla blir det. Förstår de som slutar spela efter en sådan erfarenhet. Gjorde verkligen allt för att slippa krasher men inget hjälpte och jag tycker mig veta vad jag gör när det kommer till biosinställningar och det mesta med datorer. Som du säger alla andra spel fungerade perfekt.
Nu har jag som sagt inga krasher alls, troligen inte du som funderar på att prova spelet heller, men ingen garanti..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Hoppas ubisoft fixar 60fps patch till PS5. Prövade lite grann men ogillade det starkt i 30fps. Looter shooters och inga snygga animationer på skottträffar har jag för mig. Kanske Division 2 är bättre?

Medlem
Skrivet av Famipan:

Hoppas ubisoft fixar 60fps patch till PS5. Prövade lite grann men ogillade det starkt i 30fps. Looter shooters och inga snygga animationer på skottträffar har jag för mig. Kanske Division 2 är bättre?

Hmm konstigt har inte 60fps funnits i flera år?
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/lg8q7t/the_division_2_n...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Till 2 ja. Glömde skriva Division 1

12
Skriv svar