Google avslöjar de tio största spelsökningarna under 2023

Kan väl erkänna att jag ligger bakom ett par dussin sökningar av "baldurs gate 3 xbox release date"

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu är ju inte Elden Ring så bra som folk vill få det till.
Open world delen tappade dom totalt efter halva spelet, bossarna va mediokra jämfört med tidigare spel, mycket copy paste bland mini bossarna i dungeons.
Spelet är inte dåligt men inte heller ett mästerverk.
Hoppas verkligen dom gör nästa mer linjärt men det tror jag inte tyvärr.

Skrivet av vamp:

Du behöver inte fortsätta trolla bara för att det var med i rubriken. Elden ring får alla andra spel att kännas irrelevanta. Men hey, det är min åsikt.

Jag har så oerhört svårt att förstå varför man måste kasta skit på något spel man uppenbarligen inte gillar? Fine, man kan ha en åsikt men att liksom återkomma igen, och igen...Kom igen nu, låt folk som gillar spelet gilla det medan ni går vidare i livet? Så svårt är det väl inte. Jag har en bror som älskar Starfield, ett spel som undertecknad inte alls gillade men ska jag varje gång dra upp hur dåligt jag tycker spelet var så fort någon säger något om det? Obegripligt ju och fruktansvärt tröttsamt.

Likaså den andra kommentaren, är det så du känner så lider jag ärligt talat med dig. Fan vad deppigt det måste känns att precis allt annat inom spelmediet är irrelevant.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Som sagt du kan inte se bristerna i spelet då du håller FromSoftware som gudar.

Dom klarade inte av open world delen, fungerade bra första delen av spelet sen sprack det.
Bossarna tillhör dom sämre i deras spel.
Så som sagt släpp din FromSoftware hype så kanske du kan se bristerna i spelet.

Det finns så mycket dom kan göra bättre i Elden Ring men tyvärr blev det inte så, förmodligen för dom vill göra det ett spel för alla istället och då tappade dom det som gör dom bra.

Starkt argument, jag har rätt, du har fel.

Medlem

Lustigt det där. Och de nämnde inte ens spelet en endaste gång under Game Awards. Har mina aningar.

Medlem

Dock har hon, J.K Rowling, donerat brutalt mycket pengar till LGBTQ organisationer. Trots all negativitet.

Medlem

Vad är det Rowling sagt egentlgen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Vad är det Rowling sagt egentlgen?

Att transkvinnor inte är riktiga kvinnor t.ex.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Att transkvinnor inte är riktiga kvinnor t.ex.

Ok.. vad det nu menas med det. Känns som jag missar poängen 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ok.. vad det nu menas med det. Känns som jag missar poängen 😅

Eh...jag är inte superinsatt men kan försöka...

J.K. Rowling är en person som tycker kvinnors rättigheter får lida när man likställer transkvinnor med biologiska kvinnor. T.ex. om transkvinnor får använda kvinnliga omklädningsrum eller tävla i kvinnliga sporter. Detta ställer hon sig emot och har då t.ex. tweetat att transkvinnor inte är kvinnor(eller riktiga kvinnor minns inte den exakta tweeten) för att göra skillnad på en kvinna och en transkvinna och argumentera för att det inte är samma sak. Och att det är många upplevelser en riktig kvinna har som en transkvinna inte kan uppleva.
Detta får vissa transaktivister att se rött då transkvinnor vill ses som riktiga kvinnor och att säga att de inte är kvinnor tycker de är transfobiskt.
Eftersom transpersoner anses vara en utsatt minoritet tycker då vissa att de har tolkningsföreträde och J.K. Rowling målas ut på många ställen som en transfob.

Hon har också varit kritisk till den västerländska behandlingen av könsdysfori där hon anser att man alldeles för lättvindigt behandlar unga människor med hormoner/kirurgi vilket ger livslånga förändringar och men hos dem. Detta anses också enligt vissa vara transfobiskt.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Eh...jag är inte superinsatt men kan försöka...

J.K. Rowling är en person som tycker kvinnors rättigheter får lida när man likställer transkvinnor med biologiska kvinnor. T.ex. om transkvinnor får använda kvinnliga omklädningsrum eller tävla i kvinnliga sporter. Detta ställer hon sig emot och har då t.ex. tweetat att transkvinnor inte är kvinnor(eller riktiga kvinnor minns inte den exakta tweeten) för att göra skillnad på en kvinna och en transkvinna och argumentera för att det inte är samma sak. Och att det är många upplevelser en riktig kvinna har som en transkvinna inte kan uppleva.
Detta får vissa transaktivister att se rött då transkvinnor vill ses som riktiga kvinnor och att säga att de inte är kvinnor tycker de är transfobiskt.
Eftersom transpersoner anses vara en utsatt minoritet tycker då vissa att de har tolkningsföreträde och J.K. Rowling målas ut på många ställen som en transfob.

Hon har också varit kritisk till den västerländska behandlingen av könsdysfori där hon anser att man alldeles för lättvindigt behandlar unga människor med hormoner/kirurgi vilket ger livslånga förändringar och men hos dem. Detta anses också enligt vissa vara transfobiskt.

Ok... så att säga det uppenbara gör att man blir "public executed"
Transkvinnor är en sak och kvinnor är en sak.
Omklädningsrum har jag ingen åsikt om, beror väll på hur kvinnlig man är 🤷‍♂️ (dom faktiska kvinnorna är kanske dom som ska bestämma det och inte män/transor)
Idrott har transkvinnor inget att gör i dom får tävla med männen eller inte alls.

Ok men då vet jag, är nog på Rowlings sida i det här fallet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar