Dokumentären om Hideo Kojima kommer på Disney+ under våren

Robot
Dokumentären om Hideo Kojima kommer på Disney+ under våren
Medlem

känns lite som han börjar tro på legenden om sig själv lite väl mycket. inte för att vara jantig eller så, metal gear var ju stort när det begav sig och jag älskar death stranding, men jag ser inte t.ex. quentin tarantino hålla på så här. börjar få lite john romero vibbar av hideo. sen det här att han alltid ska ha västerländska eller hollywood-kändisar med i sina spel, antingen som huvudpersoner, cameos eller medarbetare, som att det automatiskt gör spelet bättre / mer berättigat på nåt vis, känns också rätt konstigt.

men, jag har ju kul med spelen, så vet inte varför jag "klagar" för egentligen.

Medlem
Skrivet av quadratis:

känns lite som han börjar tro på legenden om sig själv lite väl mycket. inte för att vara jantig eller så, metal gear var ju stort när det begav sig och jag älskar death stranding, men jag ser inte t.ex. quentin tarantino hålla på så här. börjar få lite john romero vibbar av hideo. sen det här att han alltid ska ha västerländska eller hollywood-kändisar med i sina spel, antingen som huvudpersoner, cameos eller medarbetare, som att det automatiskt gör spelet bättre / mer berättigat på nåt vis, känns också rätt konstigt.

men, jag har ju kul med spelen, så vet inte varför jag "klagar" för egentligen.

Håller med, han har varit ”full av sig själv” ett bra tag nu. För somliga kommer det med kändisskapet.

Tycker om hans spel men känner inget intresse av att titta på en dokumentär om honom. Han är en spelutvecklare för tusan, inte en äventyrare.

Medlem
Skrivet av quadratis:

känns lite som han börjar tro på legenden om sig själv lite väl mycket. inte för att vara jantig eller så, metal gear var ju stort när det begav sig och jag älskar death stranding, men jag ser inte t.ex. quentin tarantino hålla på så här. börjar få lite john romero vibbar av hideo. sen det här att han alltid ska ha västerländska eller hollywood-kändisar med i sina spel, antingen som huvudpersoner, cameos eller medarbetare, som att det automatiskt gör spelet bättre / mer berättigat på nåt vis, känns också rätt konstigt.

men, jag har ju kul med spelen, så vet inte varför jag "klagar" för egentligen.

Exakt… att han promotar en dokumentär om sig själv och sin storhet är lite som att ha ett självporträtt i en guldram på sitt kontor.

Utan att ta något ifrån honom säger jag att detta är väldigt ocharmigt.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av quadratis:

sen det här att han alltid ska ha västerländska eller hollywood-kändisar med i sina spel, antingen som huvudpersoner, cameos eller medarbetare, som att det automatiskt gör spelet bättre / mer berättigat på nåt vis, känns också rätt konstigt.

Han har ju vuxit upp och diggat västerländsk film.
Han är lite av en reverse weaboo. Jag googlade på om det fanns en term för reverse weaboo.
Någon kallade det för westaboo.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Han har ju vuxit upp och diggat västerländsk film.
Han är lite av en reverse weaboo. Jag googlade på om det fanns en term för reverse weaboo.
Någon kallade det för westaboo.

Ja, inte så konstigt att han finner (eller snarare skapar) situationer där han får jobba med personer han gillar Sen kan jag väl hålla med om att det är lite narcissistiskt med sån enorm självuppskattning haha men kommer nog ändå se filmen sen.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Håller med, han har varit ”full av sig själv” ett bra tag nu. För somliga kommer det med kändisskapet.

Tycker om hans spel men känner inget intresse av att titta på en dokumentär om honom. Han är en spelutvecklare för tusan, inte en äventyrare.

Finns folk som är intresserade av spelutveckling som skulle vilja se det. Själv tittar jag hellre på detta än någon dokumentär om en "äventyrare" alla dagar i veckan..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns folk som är intresserade av spelutveckling som skulle vilja se det. Själv tittar jag hellre på detta än någon dokumentär om en "äventyrare" alla dagar i veckan..

Vad roligt för dig, ha så kul.

Medlem

Ser fram emot att se dokumentären om Kojima. Att säga att det är någon sorts egotripp han gör känns lite småaktigt och irrelevant. Är man inte intresserad av spelutveckling eller Hideos visioner som spelutvecklare finns det gott om andra dokumentärer att ta del av.

Medlem
Skrivet av quadratis:

känns lite som han börjar tro på legenden om sig själv lite väl mycket. inte för att vara jantig eller så, metal gear var ju stort när det begav sig och jag älskar death stranding, men jag ser inte t.ex. quentin tarantino hålla på så här. börjar få lite john romero vibbar av hideo. sen det här att han alltid ska ha västerländska eller hollywood-kändisar med i sina spel, antingen som huvudpersoner, cameos eller medarbetare, som att det automatiskt gör spelet bättre / mer berättigat på nåt vis, känns också rätt konstigt.

men, jag har ju kul med spelen, så vet inte varför jag "klagar" för egentligen.

Udda jämförelse, John är ju väldigt ödmjuk och svarar på samma frågor tusen gånger om från vem som helst i alla möjliga sammanhang. Karln är genuint intresserad av att delta och se vad som sker i communityn på spelen han varit med och skapat. Visst, han gillar att prata historia men samtidigt hade vi som är intresserade aldrig fått någon större inblick om han varit lika tyst som de andra.

Hideo är ju helt full av sig själv på en helt annan nivå.

Medlem

Kanske vi får veta vart Snakes gubbsjuka kommer ifrån, den lilla snusk gubben 🙂


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Kanske vi får veta vart Snakes gubbsjuka kommer ifrån, den lilla snusk gubben 🙂

Det är inte något mysterium. Den japanska kulturen är väldigt bra på att fostra ”gubbsjuka”.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är inte något mysterium. Den japanska kulturen är väldigt bra på att fostra ”gubbsjuka”.

Usch då, lät ju inte bra.


signatur

Styret upp och däcken ner

1
Skriv svar