HBO bekräftar att den andra säsongen av The Last of Us har premiär 2025

Robot
HBO bekräftar att den andra säsongen av The Last of Us har premiär 2025

Den som väntar på något gott...

#HBO, #The-last-of-us


Medlem

Och sista säsongen av Stranger Things kommer samma år som GTA7

Medlem

Kommer inte ens minnas vad som hände under säsong 1. Ungefär som med de flesta stora serier. Sttanger things, House of targaryans m.m.

Blev aldrig klar med den första säsongen. Den blev lite tråkig på vägen för mig.

Medlem

2025 blir ett jävla år, säsong 2 av detta och gta 6, wooohoo!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

2025 blir ett jävla år, säsong 2 av detta och gta 6, wooohoo!

Exakt! Det blir ett bra år. 😃

Medlem

Meh Traitor hoppa han inte av Mandalorian nyligen ?

Skrivet av Andreas88:

Kommer inte ens minnas vad som hände under säsong 1. Ungefär som med de flesta stora serier. Sttanger things, House of targaryans m.m.

Jaha, ja, då får du väl kolla på något program med Pernilla Wahlgren med familj. Så behöver du inte skrynkla hjärnan för att komma ihåg vad som hände under säsong 1.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spoiler

Jag tappade det helt när han lyckades storma sjukhuset och döda 15 elitsoldater solo.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Spoiler

Jag tappade det helt när han lyckades storma sjukhuset och döda 15 elitsoldater solo.

Serien höll dig alltså fängslad till de sista tio minuterna av det sista avsnittet av säsongen? Känns ändå inte som en katastrof

Sen är det kanske lite generöst av dig att kalla dem för "elitsoldater".

Medlem
Skrivet av showerguy:

Spoiler

Jag tappade det helt när han lyckades storma sjukhuset och döda 15 elitsoldater solo.

Skrivet av Kyraal:

Serien höll dig alltså fängslad till de sista tio minuterna av det sista avsnittet av säsongen? Känns ändå inte som en katastrof

Sen är det kanske lite generöst av dig att kalla dem för "elitsoldater".

Finns inte många action/thriller-serier man kan kolla på om detta med att döda ett gäng soldater är ett problem🤣 Då får man nog hålla sig till The Crown eller något annat drama.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jaha, ja, då får du väl kolla på något program med Pernilla Wahlgren med familj. Så behöver du inte skrynkla hjärnan för att komma ihåg vad som hände under säsong 1.

Wow, bra kommentar. Du tycker inte det är konstigt att vissa inte minns en tillräckligt av serie vars säsong tog slut för 2-2.5 år sen?
Sjukt vad vissa har enkelt för att vara dryga så fort man sitter bakom en skärm och skriver.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Wow, bra kommentar. Du tycker inte det är konstigt att vissa inte minns en tillräckligt av serie vars säsong tog slut för 2-2.5 år sen?
Sjukt vad vissa har enkelt för att vara dryga så fort man sitter bakom en skärm och skriver.

Jo man glömmer saker väldigt lätt men då kan man se om dom

Medlem

Jag får kolla om sista avsnittet av säsongen innan på många serier för att jag ska komma ihåg va fan som hände.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

2025? Herregud. Puh. Kan inte alla serier bara skala ner på alla supereffekter och fokusera på handling och dialog istället. Jaja, man vill inte att det ska se ut som Peter Jacksons Bad Taste (som på sätt och vis ändå var fantastisk), men ibland känns det numera som att de bygger en fantastisk setting, som tar evigheter att få ordning på, och så spelar de in typ 8 avsnitt vartannat år.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jo man glömmer saker väldigt lätt men då kan man se om dom

Ja, det är ju ett förslag, det funkade förr men med två småbarn hemma är det inte möjligt att prioritera in att se om en hel säsong. Jag är nöjd med att lyckas se de nya avsnitten över 2-3 veckors tid.

Medlem
Skrivet av PoiRan:

2025? Herregud. Puh. Kan inte alla serier bara skala ner på alla supereffekter och fokusera på handling och dialog istället. Jaja, man vill inte att det ska se ut som Peter Jacksons Bad Taste (som på sätt och vis ändå var fantastisk), men ibland känns det numera som att de bygger en fantastisk setting, som tar evigheter att få ordning på, och så spelar de in typ 8 avsnitt vartannat år.

Var ju en ganska stor strejk mitt i allt som inte hjälpte tidsschemat.

Skribent
Skrivet av PoiRan:

2025? Herregud. Puh. Kan inte alla serier bara skala ner på alla supereffekter och fokusera på handling och dialog istället. Jaja, man vill inte att det ska se ut som Peter Jacksons Bad Taste (som på sätt och vis ändå var fantastisk), men ibland känns det numera som att de bygger en fantastisk setting, som tar evigheter att få ordning på, och så spelar de in typ 8 avsnitt vartannat år.

Just i det här fallet var det väl både skådisar och manusförfattare som strejkade. Så problemet var att det inte fanns någon som fokuserade på handling och dialog, medan FX-nissarna/nissorna nog varit färdiga rätt länge.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Pratade om detta så sent som igår
Skrivet av Andreas88:

Kommer inte ens minnas vad som hände under säsong 1. Ungefär som med de flesta stora serier. Sttanger things, House of targaryans m.m.

Jag förstår att det är mega-projekt med flertalet regissörer, manusförfattare etc som måste få ihop sina scheman. Och givetvis horder av CGI makare.

Men det känns ändå fel att det ska ta sådan tid.
Jag menar inte att underskatta någon. Men det känns väl rimligt att ha en bättre pipeline.

"Säsong 3 är färdigskriven. Börja skriv på S4 medan vi filmar. Vi hör av oss om vi behöver tweaka manus. Sen när det är färdigfilmat och CGI personalen kör sitt race så kommer vi producenter och regissörer och ser till att preproduction är i fas.
Vi börjar filma i juni så då ska alla inblandade vara fria från andra åtaganden. Lets go!"

Jag köper deeeelvis att serier kostar skitmycket och att de inte vill green lighta nästa säsong innan de vet om de får nog tittare på föregående säsong. Men som i Stranger Things? Vad är problemet? Jag förstår inte hur det kan ta sådan tid.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag förstår att det är mega-projekt med flertalet regissörer, manusförfattare etc som måste få ihop sina scheman. Och givetvis horder av CGI makare.

Men det känns ändå fel att det ska ta sådan tid.
Jag menar inte att underskatta någon. Men det känns väl rimligt att ha en bättre pipeline.

"Säsong 3 är färdigskriven. Börja skriv på S4 medan vi filmar. Vi hör av oss om vi behöver tweaka manus. Sen när det är färdigfilmat och CGI personalen kör sitt race så kommer vi producenter och regissörer och ser till att preproduction är i fas.
Vi börjar filma i juni så då ska alla inblandade vara fria från andra åtaganden. Lets go!"

Jag köper deeeelvis att serier kostar skitmycket och att de inte vill green lighta nästa säsong innan de vet om de får nog tittare på föregående säsong. Men som i Stranger Things? Vad är problemet? Jag förstår inte hur det kan ta sådan tid.

Ja förr gjordes väl 20-23 avsnitt per säsong och så släpptes säsongerna en gång per år eller minns jag fel? Serierna var väl inte lika maffiga som nu men ändå var väl tex Lost, Prison Break, Heroes mfl hyfsat maffiga.

Idag tar det istället minst 2 år innan de släpper 8 nya avsnitt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Just i det här fallet var det väl både skådisar och manusförfattare som strejkade. Så problemet var att det inte fanns någon som fokuserade på handling och dialog, medan FX-nissarna/nissorna nog varit färdiga rätt länge.

Jag tror det ekonomiska krisen också gör att mycket skjuts upp. Därav mitt skämt om Stranger Things som ingen vet när det kommer tror jag.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Ja förr gjordes väl 20-23 avsnitt per säsong och så släpptes säsongerna en gång per år eller minns jag fel? Serierna var väl inte lika maffiga som nu men ändå var väl tex Lost, Prison Break, Heroes mfl hyfsat maffiga.

Idag tar det istället minst 2 år innan de släpper 8 nya avsnitt.

Jupp.
20 avsnitt
Cirka 42 minuter (för att rymma 18nminuter reklam per timma). Premiär i augisti.om jag minns rätt.
Och exakt samma tempo i när reklamavbrotten kom.

Jag föredrar helt klart som det är nu med så många, och så långa, avsnitt som de känner behövs. Men två år mellan säsongerna dödar mitt intresse.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jupp.
20 avsnitt
Cirka 42 minuter (för att rymma 18nminuter reklam per timma). Premiär i augisti.om jag minns rätt.
Och exakt samma tempo i när reklamavbrotten kom.

Jag föredrar helt klart som det är nu med så många, och så långa, avsnitt som de känner behövs. Men två år mellan säsongerna dödar mitt intresse.

Jo fast 8 avsnitt känns klent. Jag upplever att det många gånger hade behövts fler avsnitt för storyn men att det kanske är budgeten som sätter stopp för det. Men det värsta är väntan som du säger.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Ja förr gjordes väl 20-23 avsnitt per säsong och så släpptes säsongerna en gång per år eller minns jag fel? Serierna var väl inte lika maffiga som nu men ändå var väl tex Lost, Prison Break, Heroes mfl hyfsat maffiga.

Idag tar det istället minst 2 år innan de släpper 8 nya avsnitt.

Fast Lost, Prison Break och Heroes är alla klassiska serier där första säsongen är den överlägset bästa :/. Kanske hade dom varit bättre om dom tagit sin tid och fokuserat avsnitten mer?

Medlem
Skrivet av Herr Spinkben:

Fast Lost, Prison Break och Heroes är alla klassiska serier där första säsongen är den överlägset bästa :/. Kanske hade dom varit bättre om dom tagit sin tid och fokuserat avsnitten mer?

Haha snygg observation ändå.
Jo men 23 avsnitt per år är lite orimligt.
Fast 8 avsnitt varannat år också.
10 avsnitt per år borde vi kunna få

1
Skriv svar