Baldur's Gate 3 vann Game of the Year – se alla vinnare

Robot
Baldur's Gate 3 vann Game of the Year – se alla vinnare
Medlem

Är även släppt till Xbox S|X

Medlem

Otroligt välförtjänt.

Medlem
Medlem

Förvåningen ligger någonstans på en nivå mellan absolut ingen alls och totalt obefintlig. Nåja, kanske blir en mer intressant show nästa år.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

ont om riktiga utmanare

Medlem

Helt rätt vinnare! Övriga spel var samma typ av spel som alltid nomineras bortsett från Alan Wake.

Medlem

Helt rätt! Ett av tidernas bästa spel om man frågar mig.

Medlem

Så ska det se ut, Grattis BG3!

Medlem

Go for the eyes, Boo!
Go for the EYES!

Nice!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Såja!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Medlem

Fel spel vann om man frågar mig och sambon vi var super hype på BG3 efter alla lovord men tröttnade tyvärr väldigt fort det var alldeles för snackigt och tråkigt för oss 😅. Hon har Hogwarts Legacy som årets spel och jag har Starfield 💪

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Fel spel vann om man frågar mig och sambon vi var super hype på BG3 efter alla lovord men tröttnade tyvärr väldigt fort det var alldeles för snackigt och tråkigt för oss 😅. Hon har Hogwarts Legacy som årets spel och jag har Starfield 💪

Smaken är som röven,
klöven.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ska bli kul att spela det här spelet. Väntar på att det blir färdigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Välförtjänt!

Men någon på red kan väl lägga in en länk i någon av nyheterna till vinnarna av evenemanget?


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

BG3 är verkligen inget spel för mig och totalt ointressant, men uppskattar kvaliteten på det och responsen det fått. Så grattis iaf till ett välförtjänt pris!

Medlem

Oerhört välförtjänt! Ett gediget hantverk som satt klassiskt CRPG på kartan igen - kul!

Medlem

Så det blev inte Starfield, vilket jag för ett halvår sen var säker på skulle tampas med Diablo 4 om titeln. Köpte till och med ett 4090 bara för Starfield då jag var så säker att det skulle vara bra. 😄

Tur att Baldur Gate 3 var ett sånt mästerverk istället. Vi ska vara tacksamma att ett turn based RPG kunde bli en sån oerhörd succé. 🥰


signatur

Memento Mori

Medlem

Rätt spel vann!


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

STORT GRATTIS till Larian studios för deras fantastiska BG3, gjort av nördar för nördar, precis som det ska vara. Starkt jobbat Larian! Ärligt talat var ingen annan ens i närheten.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kul! Fantastiskt spel. Måste hitta tid att spela färdigt det.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Fel spel vann om man frågar mig och sambon vi var super hype på BG3 efter alla lovord men tröttnade tyvärr väldigt fort det var alldeles för snackigt och tråkigt för oss 😅. Hon har Hogwarts Legacy som årets spel och jag har Starfield 💪

BG3 och tråkigt i samma mening? Men Starfield är INTE tråkigt tycker du? Wow.... Tur det finns något för alla.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Gen
Medlem
Skrivet av Rhymst:

Fel spel vann om man frågar mig och sambon vi var super hype på BG3 efter alla lovord men tröttnade tyvärr väldigt fort det var alldeles för snackigt och tråkigt för oss 😅. Hon har Hogwarts Legacy som årets spel och jag har Starfield 💪

Tur att NPCerna i Starfield är tysta Eller...vänta nu.
Håller med om att Hogwarts Legacy var bra men för mig föll det på målsnöret pga. tekniska problem vid launch och alldeles för mycket "Ubisoft frågetecken" på kartan.

Medlem

Välförtjänt! Baldur's Gate 3 är ett av de bästa spelen jag har upplevt under det senaste decenniet. Blev färdig med min första genomspelning igår som klockade in på ungefär 220 timmar. Ser redan framemot nästa vända

Medlem

Att Alan Wake 2 vann nåt överhuvud taget måste vara riggat. Ett spel som man spenderar 70% av tiden att inte spela som Alan Wake.

Varför ens kalla spelet Alan Wake 2 när man inte ens spelar majoriteten av spelet som spelets namn är baserat på? Trist.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Inte ett dugg oväntat.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Att Alan Wake 2 vann nåt överhuvud taget måste vara riggat. Ett spel som man spenderar 70% av tiden att inte spela som Alan Wake.

Varför ens kalla spelet Alan Wake 2 när man inte ens spelar majoriteten av spelet som spelets namn är baserat på? Trist.

Som att spendera 70% av tiden i Half-Life med fullt liv.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Som att spendera 70% av tiden i Half-Life med fullt liv.

Eller två tredjedelar av Baldur's Gate 3 utanför staden..

Medlem

Nu har jag inte spelat Alan Wake 2 men har väldigt svårt att se att något spel kan ha bättre game direction än baldur's gate 3 av det som släppts i år.

123
Skriv svar