The Day Before-teamet ber om ursäkt – men ber vissa kritiker hålla mun

Robot
The Day Before-teamet ber om ursäkt – men ber vissa kritiker hålla mun

Vill att stöld- och scam-anklagelser ska sluta.

#Fntastic, #The-day-before


Geeks Gaming

När jag ser det på EA så tror jag på det. Tills dess tror jag man kommer flytta på tiden igen

Medlem

Nån vänlig själ som kan tänka sig att testa det åt oss andra så vi slipper köpa? FZ?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Geeks Gaming
Skrivet av Azureye:

Nån vänlig själ som kan tänka sig att testa det åt oss andra så vi slipper köpa? FZ?

Ser ut som att EA kommer ligga på 399:- så jag hoppar över det! 😱
Hade man legat under 200:- så hade jag kunnat tänka mig chansa kanske

Medlem
Skrivet av Azureye:

Nån vänlig själ som kan tänka sig att testa det åt oss andra så vi slipper köpa? FZ?

Är det på steam kan du ju köpa det, prova det - och är det skit så lämna tillbaka?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ser ut som att EA kommer ligga på 399:- så jag hoppar över det! 😱
Hade man legat under 200:- så hade jag kunnat tänka mig chansa kanske

Har dem gått ut med pris?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

The day before early access.

Underbar titel

Medlem

Jag har aldrig tvekat på om spelet existerar eller om det ens släpps, faktiskt. Däremot så är jag osäker på hur pass omfattande det kommer att vara. Jag tror det färdiga spelet kommer vara nedbantad jämfört med vad utvecklarna ville ge sken av i början.

Geeks Gaming
Skrivet av JerkerRaner:

Har dem gått ut med pris?

Typ…
Hittade äldre källor där man pratar om 39$ för EA och 49$ för full release.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Jag har aldrig tvekat på om spelet existerar eller om det ens släpps, faktiskt. Däremot så är jag osäker på hur pass omfattande det kommer att vara. Jag tror det färdiga spelet kommer vara nedbantad jämfört med vad utvecklarna ville ge sken av i början.

Hoppas någon tar på sig att göra en direkt jämförelse med deras första trailer.

Medlem

Älskar hur dem alltid ska försöka förklara/bortförklara allt i inlägg.. Bättre att dom bara kniper

Medlem
Skrivet av Thane:

Hoppas någon tar på sig att göra en direkt jämförelse med deras första trailer.

Rent visuellt kan jag tänka mig en nedgradering, det gör dom flesta så det förväntar jag mig nästan.

Vad det gäller omfattningen så fick i alla fall jag bilden av att spelet skulle vara något typ av öppen värld-MMO. Vi fick se PVP, PVE, storstad, landsbyggd, fordon, stora köpcentrum, och hur man utforskade höghus. Alltsammans var väldigt stämningsfullt och detaljerat, känslan påminde väldigt mycket om The Division.

Det är väl den här delen jag framförallt tror man har bantat ner. Jag har svårt att se dessa miljöer och den mängden spelare som skulle krävas samtidigt i ett så detaljerat, omfattande och öppet format. Jag tror skalan kommer att vara betydligt mindre. "Avgränsade" eller "fristående" zoner och miljöer och mer likt DayZ eller Tarkov när det kommer till spelarantal.

Det står open-world MMO i beskrivningen på Steam så jag är glad om jag har fel.

Medlem

Det är ju inte mer än att man kollar recensioner från olika speltestare och streamers på youtube så får man svart på vitt om det är ett bra spel eller inte (som man brukar göra med alla spel). Förstår inte alla spekulationer och att man är så nojig innan.

Medlem
Skrivet av robbis:

Älskar hur dem alltid ska försöka förklara/bortförklara allt i inlägg.. Bättre att dom bara kniper

Ja eller hur, låt spelet tala för sig istället.

Medlem

Var ju flera här på FZ som länkade diverse trams om att spelet var en scam (trots att det inte ens gick att förboka) och inte ens existerade, rätt tyst från det hållet nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Älskar hur dem alltid ska försöka förklara/bortförklara allt i inlägg.. Bättre att dom bara kniper

Tycker detta ger ett ganska varmt intryck ändå. Ju mer transparens ju bättre. De har ju aldrig någonsin påstått att de är proffs exempelvis. Snarare varit öppna med att de lär sig en massa i processen. Den första releasen kommer onekligen ha problem, men om de fortsätter jobba hårt trots all negativitet (som påverkar normala människor sjukt mycket) så tror jag det kan bli riktigt bra i längden.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av kebbe:

Var ju flera här på FZ som länkade diverse trams om att spelet var en scam (trots att det inte ens gick att förboka) och inte ens existerade, rätt tyst från det hållet nu.

Det har gått ett och ett halvt år sen spelets första release datum och det som släpps är i early access.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det har gått ett och ett halvt år sen spelets första release datum och det som släpps är i early access.

Med andra ord existerar det och var inte på något sätt en ”scam”.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Med andra ord existerar det och var inte på något sätt en ”scam”.

Med andra ord ett spel som helt plötsligt blev early access och vi har ingen aning om det kommer släppas helt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Med andra ord existerar det och var inte på något sätt en ”scam”.

Hur många ”spel” har gått via EA och lovar stora förbättringar i ”nästa uppdatering” för att sedan bara försvinna och läggas ner? Det finns många exempel och ett spel som släpps i EA är inte på något sätt fri från stämpeln "scam". Det här spelet lär dö innan det släppts eller om det släpps överhuvudtaget.

Medlem

Kul att utvecklaren tog bort alla trailers från sin youtube-kanal förutom den sista.

Medlem

Där stänger hela studion. När allt pekar på att det är en scam så är det också det!

https://x.com/fntastichq/status/1734265789237338453?s=46&t=mk...

1
Skriv svar