Fortnite slår nytt spelarrekord

Robot
Fortnite slår nytt spelarrekord

100 miljon spelare under november månad.

#Epic, #Fortnite


Medlem

Ikväll kl 20 blir det även live event för att avsluta Chapter 4. Dom har utlovat att eventet ska vara oförglömligt och nya kapitlet ska bli en nystart för spelet med nya spellägen. Ska bli intressant att se vad dom hittat på.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Ikväll kl 20 blir det även live event för att avsluta Chapter 4. Dom har utlovat att eventet ska vara oförglömligt och nya kapitlet ska bli en nystart för spelet med nya spellägen. Ska bli intressant att se vad dom hittat på.

Tack för tipset! Då loggar jag in till 20:00 då! Hade missat annars.

Medlem

Urk, kön börjar redan nu på (lyckligtvis ynka) 5 minuter.

Medlem

Jorå man spelar lite ibland Lär bli mer nu under kommande säsongen då läckorna indikerar på ett Solid Snake skin i battlepasset

Medlem

Neat.

Fortnite är nog det spel (tillsammans med Minecraft) som får mest orättvis skit och/eller bara avfärdas som barnspel.

Dom tagit i grunden starka koncept och gjort dom så tydliga och allmänt tilltalande som iaf jag kan typ tänka mig är nästan möjligt.

AKA Jävligt bra spel.

Om fått för dig att något av dom spelen är "töntiga"... Så betyder det att du är en tönt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ender:

Urk, kön börjar redan nu på (lyckligtvis ynka) 5 minuter.

Hur fasen kommer man ens till den kön undrar både jag och sonen?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Hur fasen kommer man ens till den kön undrar både jag och sonen?

Allt som krävs är lite tålamod.

Ni får jobba på det tillsammans!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Allt som krävs är lite tålamod.

Ni får jobba på det tillsammans!

Behöver vi trycka nånstans är väl mer vad jag undrar eller räcker det att han står i lobbyn och har Battle royale valt?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Orkar inte med folk som bygger ihjäl en men kör man zero-build är spelet rätt ok.. skölden som laddar upp sig är ett totalt onödigt inslag dock

Medlem
Skrivet av N_micke:

Behöver vi trycka nånstans är väl mer vad jag undrar eller räcker det att han står i lobbyn och har Battle royale valt?

Jasså, nej, det var för att komma IN i Fortnite. Mapsen verkar stänga om 6 min.

Ah, väl inne så ser det ut som man ska in i en karta (Epic made) som heter just "The Big Bang"....verkar vara lite trögt än så länge dock.

Medlem

Grymt! Det är ett härligt kul spel ♥️

Medlem
Skrivet av Ender:

Jasså, nej, det var för att komma IN i Fortnite. Mapsen verkar stänga om 6 min

Å fan, ja han har ju haft igång det ett tag så. Men då borde det bara vara att vänta då. Han är duktigt taggad på detta så kul om han får vara med.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Epic lär få skit efter deras event med Eminem

Medlem

Jäklar vad jag var utkastat efter jag tryckte på Exit. kommer inte ens in på Epic längre

Medlem

Förresten...

"Hur många här på FZ (erkänner) att de spelar Fortnite? Underteckna erkänner att han är inne och kör någon match här och där."

Jag började spela först efter att jag la ner Diablo IV en månad efter launch. Har haft jättekul med det sedan dess. Roligt battle pass också...kanske för att spelet är gratis och att man faktiskt får saker i det.

Medlem

Aldrig kört och kommer förmodligen aldrig köra heller, är mer för singleplayer spel.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Aldrig kört och kommer förmodligen inte aldrig köra heller, är mer för singleplayer spel.

Inte aldrig


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Aldrig spelat. Kommer aldrig göra det heller. Är inget stort fan av att spela pvp-spel, alls.
Sen har jag heller ingen lust att spela varken med eller mot ungar/ungdomar.
Men imponerande siffror får man väl allt säga.

Så, nu ska jag segla vidare i Dredge.

Medlem

Vad är det som ens är kul med spelet? Spring runt och bygg en massa fula saker och skjuta på varandra medans kartan krymper, Epic har väl tur att kidsen gillar det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mycket gnäll från olika håll känner jag. Jag och sonen har spelat lite från och till sen det kom och det är fortfarande rätt skoj, jag får storstryk numera av grabben och hans polare men jag har fortfarande kul även om jag egentligen mer är en singleplayer-spelare.

Vi var båda med på Eminem-eventet nyss och hade roligt, även om Travis Scott-grejen var bättre musikmässigt. Jag tycker det är rätt coolt med de här stora live-eventsen i något som egentligen "bara" är en shooter som förändras något med tiden. Nu är det downtime efter eventet så det blir lite Dredge för min del också.

Helt olika upplevelser, men inget fel med det.

Medlem
Byggandet förstör.

Själva byggdelen är det som gör att jag inte pallar att spela Fortnite. Men det är väl det som är själva grejen med Fortnite antar jag =).


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Nån verkar blivit sur och sänkt epic.
https://status.epicgames.com/
Kan inte lira Alan Wake 2 :'(

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vad är det som ens är kul med spelet? Spring runt och bygg en massa fula saker och skjuta på varandra medans kartan krymper, Epic har väl tur att kidsen gillar det.

Skrivet av ivanhoe68:

Själva byggdelen är det som gör att jag inte pallar att spela Fortnite. Men det är väl det som är själva grejen med Fortnite antar jag =).

Finns ju ett "Zero Build" mode som väldigt många spelar. Upplever att att fler vuxna spelar det läget också, riktigt roligt faktiskt

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vad är det som ens är kul med spelet? Spring runt och bygg en massa fula saker och skjuta på varandra medans kartan krymper, Epic har väl tur att kidsen gillar det.

Kidsen? Vi är ett gäng vuxna kollegor på 30+ som spelar Fortnite ett par gånger i veckan efter jobbet. Fördelen är att alla spelar på olika plattformar och kan spela tillsammans. Till skillnad från många andra spel där man behöver sitta på samma plattform.

Skrivet av Roltan:

Finns ju ett "Zero Build" mode som väldigt många spelar. Upplever att att fler vuxna spelar det läget också, riktigt roligt faktiskt

Helt klart! Vi kör Zero Build hela tiden. Blir lite lättare.

Medlem

sjukt många "fjortisar" det måste finnas.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Själva byggdelen är det som gör att jag inte pallar att spela Fortnite. Men det är väl det som är själva grejen med Fortnite antar jag =).

Näe, inte riktigt. Det är en Battle Ground med ett byggelement för de som vill. Själv har jag inget intresse av det och kör därför på Zero Build-banan

Medlem

Jag spelar! Det är dock mest för att mina barn spelar för jag spelar mest single player spel själv. Men det är riktigt bra och skoj!
Igår var ju 9 miljoner online samtidigt när jag tittade. Helt sjukt stort. Eminem uppträdandet var kort men det var överlag ett kul event. Men sen kastades vi ut från fortnite. Vi alla har gått upp tidigt idag för att spela men det går ju inte komma in i spelet på grund av uppdateringar med nya säsongen antar jag.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Jag spelar! Det är dock mest för att mina barn spelar för jag spelar mest single player spel själv. Men det är riktigt bra och skoj!
Igår var ju 9 miljoner online samtidigt när jag tittade. Helt sjukt stort. Eminem uppträdandet var kort men det var överlag ett kul event. Men sen kastades vi ut från fortnite. Vi alla har gått upp tidigt idag för att spela men det går ju inte komma in i spelet på grund av uppdateringar med nya säsongen antar jag.

Jepp man brukar få räkna med 6 timmars downtime vid nya säsonger, och mycket längre när det även är ett nytt chapter som nu med helt ny karta och nya gameplay funktioner 🙂

Det verkade även vara mycket strul för jättemånga spelare med live eventet så man körde det ett par gånger extra vilket så även troligen gjorde att servrarna togs ner senare och kanske uppdateras senare än planerat.

Medlem

Ja det är ordentligt med downtime. Efter eventet blev vi utkastade. Kl 20.20? Nu är kl 08.20. Det har alltså gått 12h. Vad är det som är så jävla svårt att hålla spelet uppe? 😊 Det är ju inte första gången Fortnite går över till ny säsong. Förvisso så genererar nytt chapter nytt intresse för spelet som håller det fräscht. Men snacka om förlorade intäkter. 10 miljoner spelare som inte kommer in under 12 timmar!

12
Skriv svar